Αρχική Ενσωμάτωση της οδηγίας 2011/16/ΕΕΆρθρο 44: Τελικές – μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΣ | 24 Απριλίου 2013, 18:33
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι παράγραφοι 2 και 3 του σχεδίου, πρέπει να διαγραφούν και να μην ενσωματωθούν στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο διότι δεν νομιμοποιούνται ως σχετικές με, και εμπίπτουσες εις τις διατάξεις του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3919/2011. Αιτιολογία Το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών αποτελεί το θεσμοθετημένο φορέα της Πολιτείας για τη διασφάλιση των συμφερόντων του πολίτη έναντι πράξεων και παραλείψεων της Διοίκησης και για τη διασφάλιση του γενικότερου Δημοσίου συμφέροντος κατά τη διενέργεια δικαιοπραξιών στις οποίες συμπράττουν φορείς διαχείρισης δημόσιας περιουσίας. Αποτελεί επίσης το ανεξάρτητο και αναγνωρισμένο γνωμοδοτικό όργανο της Πολιτείας για τον ποσοτικό προσδιορισμό αξιών (ακίνητα, εκτάσεις κλπ) με σκοπό τη συνδρομή σε διερεύνηση πιθανοτήτων αδικαιολόγητου πλουτισμού, διαφθοράς κλπ. Άλλωστε γι αυτό το λόγο, από συστάσεώς του και μέχρι σήμερα εποπτεύεται (ως θεσμός) αφ' ενός μεν από το Υπουργείο Οικονομικών, αφ' ετέρου δε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Ο Ορκωτός Εκτιμητής διορίστηκε ονομαστικώς με Προεδρικό Διάταγμα, δεν είναι δημόσιος υπάλληλος, έχει την ιδιότητα του ανεξάρτητου δημόσιου λειτουργού αναλαμβάνει έργο με σχέση εντολής, εκτελεί αυτό ανεπηρέαστος και στα πλαίσια μόνον των δεσμεύσεων που του επιβάλλει ο σχετικός όρκος για πίστη προς την Πατρίδα και απαγορεύεται να ασκεί οιαδήποτε κερδοσκοπική δραστηριότητα. Σύμφωνα με το νόμο, υποχρεούται σε εις βάθος νομικο-τεχνική κατάρτιση και προφανώς δύναται να παρακολουθεί αλλά και να συνδράμει στη διαμόρφωση μεθόδων, προτύπων, προδιαγραφών κλπ ώς προς το έργο της Εκτιμητικής, όπως κατ' επανάληψη μέχρι σήμερα έχει πράξει με την Ελληνική Έκδοση Ευρωπαϊκών Εκτιμητικών Προτύπων, τη συνδρομή στη θέσπιση εξεταστικών κριτηρίων αξιολόγησης της εμπειρίας και των γνώσεων υποψηφίων εκτιμητών και με πολλές και ποικίλες άλλες δράσεις. Στο έργο επομένως του Ορκωτού Εκτιμητή - μέλους του Σ.Ο.Ε., συμπεριλαμβάνονται η συνδρομή στη Διοίκηση, στη Δικαιοσύνη, στον Πολίτη αλλά και στον επαγγελματία εκτιμητή ή αποτιμητή. Δυστυχώς , η συνδυασμένη μελέτη : α) της υφιστάμενης νομοθεσίας, β) της υφιστάμενης νομολογίας, γ) της υπ'αριθμ. 16/VI/2012 (Β 354) γνωμοδότησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, δ) της υποπαραγράφου Ε7 του πρόσφατου ν. 4093/2012 (Α 222), και ε) του παρόντος σχεδίου, συνηγορούν στη διαπίστωση κρατούσας σύγχυσης μεταξύ "Ιδιότητας Ορκωτού Εκτιμητή - μέλους του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών" και "Εκτιμητή-μέλους επαγγελματικού μητρώου". Το αιτιολογικό του παρόντος σχολίου ως προς το άρθρο 44, συμπληρώνει το αιτιολογικό του υποβληθέντος σχολίου ως προς το άρθρο 43. Επίσης , το αιτιολογικό του υποβληθέντος σχολίου ως προς το άρθρο 43, συμπληρώνει το αιτιολογικό του παρόντος σχολίου. Ευχαριστώ.