Αρχική Κώδικας Κοινωφελών ΠεριουσιώνΆρθρο 21: Ανάθεση διαχειριστικών ελέγχων σε ελεγκτικές εταιρείεςΣχόλιο του χρήστη Γ.ΜΠΕΛΛΟΣ-Α.ΚΑΣΣΩΤΑΚΗ | 5 Ιουνίου 2013, 09:47
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε συνέχεια του από 4/6/2013 σχολίου, συμπληρώνουμε τα ακόλουθα : Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για τον έλεγχο των υπ[οθέσεων Κοινωφελών Περιουσιών (σχολαζουσών κληρονομιών, κληροδοτημάτων, ιδρυμάτων), από το έτος 1939, διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία για την εφαρμογή των διατάξεων της νομοθεσίας που διέπει τα εθνικά κληροδοτήματα. Εξάλλου, οι Δ.Ο.Υ. είναι οι καθ'ύλην αρμόδιες υπηρεσίες για τον έλεγχο των Κληροδοτημάτων. Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές, σε κάθε περίπτωση, μπορούν να διενεργήσουν τον δευτερογενή έλεγχο. Οι Ελεγκτικές Εταιρείες μπορεί να έχουν γνώση και εμπειρία σε λογιστικούς ελέγχους, αλλά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία των Οικονομικών Επιθεωρητών και των Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών. Το Διοικητικό Συμβούλιο των Οικονομικών Επιθεωρητών στην από 15/4/2013 συνεδρίασή του, μεταξύ άλλων, αποφάσισε : - Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές από τη φύση και το ρόλο της αποστολής τους πρέπει να διενεργούν ελέγχους επί υποθέσεων που προηγουμένως έχουν ελεγχθεί από άλλους υπαλλήλους του Υπουργείου μας. - Η διενέργεια των ως άνω ελέγχων στη διαχείριση των περιουσιών των Εθνικών Κληροδοτημάτων, Σχολαζουσών Κληρονομιών κ.λπ., πρέπει να γίνεται δειγματοληπτικά με προγραμματισμό, βάσει επιστημονικών κριτηρίων (risk analysis) και τη δημιουργία μητρώου ιδρυμάτων κ.λπ., στα πλαίσια του μηχανογραφικού συστήματος ELENXIS. - Μία εναλλακτική πρόταση του Δ.Σ., προκειμένου να μην δοθούν σε ιδιώτες οι παραπάνω έλεγχοι, είναι να ανατεθούν σε υπαλλήλους των κατά τόπους Δ.Ο.Υ., στις οποίες υπάγεται ένα ίδρυμα και κάτω από τον έλεγχο των Ο.Ε. καθόσον αυτοί διαθέτουν την εμπειρία και γνώση, έχουν πρόσβαση σε πλήθος πληροφοριών, εγγράφων και εν γένει στοιχείων. Επιπλέον, στις Δ.Ο.Υ. λειτουργούν τα τμήματα α) Ελέγχου, β) Βεβαίωσης και Είσπραξης και γ) Δικαστικού, που δύνανται να εξασφαλίσουν τον έλεγχο, τον τυχόν καταλογισμό και την είσπραξη προστίμων. Με την πρόταση αυτή δεν υφίσταται : α) πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος για τη διενέργεια των ελέγχων αυτών και β) επιβάρυνση της περιουσίας των ιδρυμάτων με αμοιβή, οδοιπορικά έξοδα διαμονής κ.λπ. των ιδιωτών-ελεγκών. ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ, Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΣΤΙΣ 17 ΜΑΪΟΥ ΑΝΑΝΕΩΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012, ΩΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ : "ΚΑΜΙΑ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Ή ΜΕΡΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ".