Αρχική ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣΆρθρο 17: Μειώσεις φόρου για εξαρτώμενα μέληΣχόλιο του χρήστη Μανώλης Χρυσόγελος | 4 Ιουλίου 2013, 07:54
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα πρέπει να επανέλθει άμεσα το αφορολόγητο του παιδιού και προστατευόμενα να θεωρούνται τα παιδιά όσο σπουδάζουν… Δεν είμαστε Κίνα εδώ να πολεμάμε την οικογένεια με παιδιά. Το φορολογικό πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τον αριθμό μελών μιας οικογένειας. Το 1944 σε μία εποχή που όχι μόνο δεν υπήρχε δημογραφικό πρόβλημα, αλλά υπήρχε ο κίνδυνος του υπερπληθυσμού στη χώρα μας, έγινε ο περίφημος νόμος 1910 για την προστασία των πολυτέκνων οικογενειών, ο οποίος να σημειωθεί ισχύει ακόμη και σήμερα και θα έπρεπε σε ένα ευνομούμενο Κράτος όλοι οι μεταγενέστεροι εκδιδόμενοι νόμοι να στηρίζονται πάνω σε αυτόν για τη φορολόγηση των πολυτέκνων οικογενειών και ο οποίος αναφέρει: Ἄρθρο 8 1. Οἱ πολύτεκνοι ἀπαλλάσσονται τοῦ φόρου τῆς ἰδιοκατοικουμένης μικροκατοικίας. 2. Οἱ πολύτεκνοι δικαιοῦνται ν’ ἀπαλλάσσωνται τοῦ φόρου τῶν, διὰ τὰς ἰδίας των ἀνάγκας, χρησιμοποιουμένων προϊόντων αὐτῶν κατὰ τὰς ἑκάστοτε ἐκδιδομένας διαταγὰς τοῦ Ὑπουργοῦ τῶν Οἰκονομικῶν ὁρίζοντος τὸ ἐξαιρετέον τοῦ φόρου ποσόν. 3. Πάντες οἱ πολύτεκνοι οἱ φορολογούμενοι ἐφοδιάζονται διὰ βιβλίου φορολογικοῦ ἐν ᾧ ἀναγράφονται οἱ πρὸς τὸ Δημόσιον ἐξ οἱασδήποτε αἰτίας βεβαιούμενοι φόροι ἑκάστου τῶν φόρων τούτων ἐξοφλουμένου δι’ ὁσωνδήποτε δόσεων ἐντὸς τῆς χρήσεως τοῦ οἰκονομικοῦ ἔτους ἀπὸ τῆς βεβαιώσεώς των, ἀναγραφομένων ἐν τῷ βιβλιαρίω τούτῳ τοῦ ἑκάστοτε καταβαλομένου πόσου. 4. Φορολογικαὶ ἐλαφρύνσεις κατὰ ποσοστὸν παρέχονται εἰς τοὺς πολυτέκνους ἀναλόγως τῶν τέκνων των ὑπὸ τῶν Δήμων ἢ Κοινοτήτων δι’ ἀποφάσεως τῶν οἰκείων Συμβουλίων καὶ ὑπὸ τοῦ Δημοσίου δι’ ἀποφάσεως τοῦ Ὑπουργοῦ τῶν Οἰκονομικῶν. Επίσης: 1. Όπως γνωρίζετε το Συμβούλιο της Επικρατείας με πληθώρα αποφάσεών του έχει αποφανθεί ότι: « ..Με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 21 του Συντάγματος του 1975, σύμφωνα με την οποία «η οικογένεια ως θεμέλιον της συντηρήσεως και προαγωγής του Έθνους, ως και ο γάμος, η μητρότης και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασίαν του Κράτους», διατυπώνεται κατ΄ αρχήν υπόδειξη προς τη νομοθετική εξουσία για τη λήψη μέτρων προστατευτικών του γάμου και της οικογένειας. Πέραν, όμως, της εν λόγω υποδείξεως, με την ίδια διάταξη, κατά την ορθή έννοια της, διατυπώνεται και θετικός κανόνας δικαίου, δεσμευτικός για τον κοινό νομοθέτη, σύμφωνα με τον οποίο δεν είναι συνταγματικώς επιτρεπτή η καθιέρωση από το φορολογικό νόμο δυσμενέστερης φορολογικής μεταχειρίσεως των εγγάμων έναντι των αγάμων ως προς την υπαγωγή στο φόρο ή το ύψος του οφειλομένου φόρου, όταν τελούν υπό τις αυτές συνθήκες σε σχέση με το αντικείμενο της φορολογίας» (ΣτΕ 91019/94, 491219/87 κ.λπ.). 2. Η Δ/νση επιστημονικών Μελετών της Βουλής στην έκθεσή της, επί του προηγούμενου Φορολογικού ν/σ, θεωρεί ότι δεν μπορεί να καταργούνται τα αφορολόγητα όρια για τα παιδιά και μάλιστα να φορολογούνται για εισοδήματα που βρίσκονται κατά πολύ κάτω από τα όρια της φτώχειας... αναφέροντας χαρακτηριστικά: «η κατάργηση του αφορολόγητου ποσού εισοδήματος ή η θέσπιση αφορολόγητου ποσού εισοδήματος το οποίο είναι χαμηλότερο από το ελάχιστο όριο διαβίωσης του φορολογουμένου ενδεχομένως δεν είναι συμβατή με την αρχή της φορολόγησης με βάση τη φοροδοτική ικανότητα, τον σεβασμό της αξίας του ανθρώπου και την υποχρέωση προστασίας της οικογένειας και της παιδικής ηλικίας.» Καταργώντας λοιπόν το Υπουργείο, το αφορολόγητο όριο της ελάχιστης δαπάνης διαβίωσης των μελών της οικογένειας, αγνοώντας την ύπαρξη τέκνων, εξισώνει τους πολυτέκνους με τους αγάμους, σε αντίθεση με όσα επιτάσσει το Σύνταγμα και αγνοώντας την αντισυνταγματικότητα που ρητά επισημαίνει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής. Με τα ψηφισθέντα μέτρα του ν. 4110/2013 είναι σαν να εξωθεί κάθε πατέρα να προβεί σε πραγματικό ή εικονικό διαζύγιο και να δίνει τα ποσά των εξόδων των παιδιών του ως «ΔΙΑΤΡΟΦΗ», οπότε και τα ποσά αυτά θα εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα!. Πιστεύουμε ότι το Υπουργείο Οικονομικών δεν επιθυμεί να πράττει αντίθετα με όσα το Σύνταγμα επιτάσσει, η δημογραφική πολιτική της χώρας επιβάλλει και η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής επισημαίνει. Όμως δυστυχώς αυτό ακριβώς συνέβη και με τον ν. 4110/2013 που όλοι, ανεξαρτήτως οικογενειακής κατάστασης και αριθμού τέκνων, πληρώνουν για το ίδιο εισόδημα το ίδιο ποσό φόρου. Επίτευγμα λοιπόν του νέου φορολογικού νόμου είναι να πλήξει τους πολυτέκνους και γενικότερα τους έχοντες οικογένεια. Είναι αδιανόητο, άδικο και αντισυνταγματικό να πληρώνει μια δεκαμελής οικογένεια το ίδιο ποσό φόρου για ίσο ποσό εισοδήματος με φορολογούμενο χωρίς οικογένεια. Για αυτό θα πρέπει άμεσα, να επανέλθει το αφορολόγητο για την πολύτεκνη οικογένεια με (4) τέσσερα προστατευόμενα τέκνα στο ποσό των (23.000) είκοσι τριών χιλιάδων ευρώ, (που είναι και το όριο της φτώχειας), προσαυξανόμενο κατά (5.000) πέντε χιλιάδες ευρώ για κάθε ένα προστατευόμενο τέκνο. Ας σταματήσει επιτέλους αυτό το έγκλημα που κάνετε τα τελευταία τρία χρόνια με τις γεννήσεις νέων παιδιών… χώρα συνταξιούχων μετατρέψατε την Ελλάδα. Με ποια νιάτα θα έλθει κύριοι η πολυπόθητη ανάπτυξη που μας λέτε;