Αρχική ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣΆρθρο 01: Πεδίο ΕφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ - ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ, Νίκος Σπ. Φιλίππου | 5 Ιουλίου 2013, 15:52
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ – ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ Νίκος Σπ. Φιλίππου Με κάθε σεβασμό στο παρόν νομοσχέδιο επιτρέψτε μας να υποβάλουμε προτάσεις που εστιάζουν στην μεγάλη απόκλιση των τεχνητά κατασκευασμένων προσαυξήσεων που ανεβάζουν τις φαινομενικά ληξιπρόθεσμες οφειλές στις 59 δις €, ενώ οι προβλεπόμενες πραγματικές υπολογίζονται στα 10-15 δις €. Το ίδιο συμβαίνει και με την φορολογική τρομοκράτηση των καταθέσεων που απομακρύνει την ρευστότητα και την τελική δυνατότητα της πολιτείας να εισπράξει φόρους και να έχουν δυνατότητα επιβίωσης οι επιχειρήσεις. Πιστεύουμε ότι αυτές είναι οι κύριες πηγές και πληγές προς διόρθωση του φορολογικού συστήματος. Σύνοψη προτάσεων για την φορολογία. Μεγάλος κίνδυνος επιβίωσης της χώρας, εάν δεν προβούμε σε ακαριαίες και πρακτικά εφαρμόσιμες λύσεις χωρίς περιστροφές! Αγωνία και ανησυχία για την χώρα και τις επιχειρήσεις. ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ. - Αναδρομική διαγραφή των καταχρηστικών προσαυξήσεων 36% και 60% τον χρόνο καθώς και των ανωτάτων ορίων ~ 300%, που με την προσθήκη διάφορων προσαυξήσεων και κατά ΚΕΔΕ, γίνονται ~ 450%. Δεν υπάρχει αντίρρηση τρόικας για ευθυγράμμιση με δεδομένα Ε.Ε. Η πρακτική αυτή δεν υπάρχει πουθενά στον “γνωστό” κόσμο, αλλά δυστυχώς εφαρμόζεται άκριτα από ΔΟΥ και δικαστήρια με καταστροφικές επιπτώσεις στον υγιή παραγωγικό ιστό. - Άμεση αναδρομική κατάργηση / διαγραφή / διόρθωση των εξωλογιστικών προσδιορισμών, σύμφωνα με τις αποφάσεις Σ.τ.Ε. Πουθενά στην Ε.Ε. δεν υπάρχει αυτή η διαδικασία που «πολλαπλασιάζει η κατασκευάζει» τις όποιες οφειλές 30 – 50 φορές, και «κλείνει» επιχειρήσεις που δεν περισσεύουν. - Αναγνώριση αναδρομική τμηματικών καταβολών φορολογουμένων, έναντι ρυθμίσεων μέχρι σήμερα, με αφαίρεση των καταχρηστικών προσαυξήσεων, για να υπολογίζονται οι καταβολές στο κεφάλαιο. Σε αντίθετη περίπτωση θα χαθούν πολλές ταμειακές καταβολές, δεν θα εκκαθαριστούν καρτέλες, δεν θα ανταποκριθούν οι φορολογούμενοι, επειδή θα χάσουν άδικα μεγάλα ποσά, δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν και δεν θα υπάρξει θετικό αποτέλεσμα για φορολογικό δίκαιο και εισπράξεις για το δημόσιο. - Οι προσαυξήσεις 7-8 % τον χρόνο, να λογίζονται αναδρομικά, ΜΕ ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ~ 20%. Προτείνεται ευθυγράμιση με Ε.Ε., αυτό είναι το όριο στις περισσότερες χώρες. - Να καθιερωθούν αντικειμενικά κριτήρια σε όλες τις συναλλαγές με ΔΟΥ. Π.χ. ποιοι υπάγονται, αν έχουν υπαχθεί σε ρυθμίσεις, αν έχουν επενδύσεις, αν έχουν «στραγγαλιστεί» από τράπεζες, αν έχουν στερηθεί ενημερότητες για μεγάλο διάστημα, αν μπορούν να πληρώσουν, κ.α. Κρίνεται απαραίτητη τέτοια πρόβλεψη, αλλιώς δεν θα αποδόσουν τα μέτρα. - Αποκατάσταση στέρησης φορολογικών ενημεροτήτων άμεσα και σε κάθε πεςρίπτωση. Η μακροχρόνια στέρηση είναι μέτρο καταστροφικό και επιλεκτικά επαχθές. Σε αντίθετη περίπτωση, οι εταιρείες θα «κλείνουν», δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν και η Πολιτεία δεν θα έχει έσοδα. - Να υπαχθούν όλες οι περιπτώσεις, που εκκρεμούν στα δικαστήρια. Αφορούν ~ 160- 200.000 περιπτώσεις. - Η οικονομία –αποδεδειγμένα, δεν έχει χρηματοδοτικές και φοροδοτικές δυνατότητες. Προτείνουμε κύριος στόχος να είναι η εκκαθάριση των ληξιπροθέσμων οφειλών από την φούσκα των «κατασκευασμένων» χρεώσεων ~ 56 δις €, σε λογικά πλαίσια και ρυθμίσεις με δυνατότητα ανταπόκρισης. Π.χ. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΓΕΝΙΚΟ κόστος ~ 1%, πλην εικονικών και πλαστών τιμολογίων και άλλων παράνομων ενεργειών. Οι άλλες προτάσεις είναι ουτοπικές και δυστυχώς θεωρητικές χωρίς αποτέλεσμα. Συνεχίζει να αποδεκατίζεται ο υγιής παραγωγικός ιστός της χώρας- καμία εταιρεία δεν περισσεύει χάριν ιδεοληψίας. Αντίθετα θα έπρεπε να βοηθήσουμε με μέτρα τις υπάρχουσες εταιρείες να επιβιώσουν. Δεν θα ανακάμψει ποτέ η χώρα χωρίς και τον τον παραγωγικό ιστό, την ώρα που «προσπαθούμε» για επενδύσεις. - Προτείνεται να απαλειφθούν όλες οι διατάξεις που προκαλούν αγκυλώσεις, όπως πχ. καταβολή 50% για προσφυγές, 15% προσαύξηση για μία δόση, η όποια άλλη ακραία πρόταση. Θα αποδεκατιστεί ο παραγωγικός ιστός. Γενική σύνοψη εκκρεμών προτάσεων για το φορολογικό. ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ “ΕΠΑΦΩΝ/ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ” ΜΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ. ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ. ΚΑΘΕ ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΤΟΠΙΚΟΥ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΣΤΙΑ ΕΠΑΦΩΝ. 1) ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΟΧΛΕΥΣΗ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ~ 70-80 ΔΙΣ. € ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ. ΑΜΕΣΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕ ΜΙΚΡΟ ΦΟΡΟ, ΠΛΗΝ ΠΑΡΟΝΟΜΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ, ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ. 2) ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΜΕ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ (ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ 36 ΚΑΙ 60%/ ΧΡΟΝΟ, ΑΝΩΤΑΤΟ 300-450%) . ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΤΑΒΟΛΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ (ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΚΑΡΤΕΛΛΩΝ). ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ (ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣτΕ). ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ Ε.Ε. ΕΦΕΞΗΣ ΜΕ ΠΛΑΦΟΝ 20%. 3) ΕΠΑΡΚΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΟΛΙΝΣΕΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ, ΛΟΓΩ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΟΥ ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΣΜΟΥ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ. 4) ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΟΙ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΕΣ, ΓΙΑΤΙ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΕΣ ΠΑΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΛΗΡΩΜΩΝ. 5) ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ “ΙΔΙΟΥ/ ΙΣΟΥ” ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ/ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ. 6) ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΑ «ΦΡΕΝΑ» ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΦΥΓΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ (ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ) ΚΑΙ ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ (ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΜΕΤΟΧΩΝ, ΑΚΙΝΗΤΩΝ, ΓΟΝΙΚΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ). 7) ΘΕΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕΙΩΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΣΤΟ 15% ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΕΡΔΗ. ΑΚΟΜΗ ΚΡΙΣΙΜΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ, ΠΟΥ ΦΡΕΝΑΡΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ. 8) ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ, ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΙΩΝ ΑΞΙΩΝ. 9) ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ «ΦΟΡΟΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ» ΚΑΙ «ΦΟΡΟΚΛΟΠΗΣ». Από την αρχή επισημάναμε με ένταση και αγωνία τις κύριες προτεραιότητες, με στόχο την άμεση εξυγίανση του φορολογικού μηχανισμού, που δυστυχώς σήμερα «αγωνιά να διατηρήσει» στην δυνατότητα «επαφών» με τους φορολογούμενους. Πρέπει να σταματήσουν οι διφορούμενες ερμηνείες, που προέρχονται από τον ΚΒΣ, αλλά και τους νόμους, μιας αναποτελεσματικής επικοινωνιακής σκοπιμότητας. ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ. ΑΜΕΣΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ. Aναδρομική διόρθωση των «κατασκευασμένων» χρεώσεων ληξιπροθέσμων, που στηρίζονται στις ανύπαρκτες στον “κόσμο” προσαυξήσεις 36% και 60%/χρόνο, με ανώτατο 300- 450 %, χώρια οι προσαυξήσεις ΚΕΔΕ 1%/μήνα. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΒΟΛΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ (ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΚΑΡΤΕΛΛΩΝ). Διαγραφή των εξωλογιστικών προσδιορισμών εισοδήματος, που εφαρμόζονται κατά παραβίαση των αποφάσεων Σ.τ.Ε., που αυθαίρετα και «πλαστά» πολλαπλασιάζουν την φορολογητέα ύλη κατά 30-50 φορές. Οι όποιες χρεώσεις προσαυξήσεων – 7%, ME ΑΝΩΤΑΤΟ 20%, να ισχύει για το μέλλον, όχι αναδρομικά, λόγω τραπεζικού στραγγαλισμού και ταλαιπωρίας φορολογουμένων. ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΕΣ, ΓΙΑΤΙ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΕΣ ΠΑΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΛΗΡΩΜΩΝ. Για αυτό η χώρα «βουλιάζει», δημιουργήθηκαν δήθεν 59 δις. € ληξιπρόθεσμα, με πραγματικά ~ 10 - 12 δις. €. «Στραγγαλίζονται» οι φορολογούμενοι, το κράτος δεν μπορεί να εισπράξει, φορολογούνται οι αδύναμοι. Οι επιχειρήσεις ακόμη και τότε που είχαν την δυνατότητα πληρωμών δεν προσέρχονταν για ρυθμίσεις (είναι ακριβές). Ακόμη δεν υποβάλλουν και δηλώσεις ΦΠΑ. Χωρίς αυτή την πρώτη ρύθμιση, καμία άλλη ρύθμιση δεν θα έχει αποτέλεσμα. Δεν θα είναι δυνατόν να πληρωθούν υποχρεώσεις που περιέχουν «κατασκευασμένες και ανύπαρκτες» χρεώσεις. Χωρίς ενημερότητες, καμιά συναλλαγή και πληρωμή δεν γίνεται. Ούτε «η υπό όρους % εκπτώσεων μόνο πληρωμής» διαγραφή των εξωπραγματικών προσαυξήσεων δίνει λύση. Ούτε η διαγραφή προσαυξήσεων, χωρίς αναγνώριση των μέχρι σήμερα καταβολών χωρίς προσαυξήσεις, θα έχει αποτέλεσμα. Η από χρόνια ταλαιπωρία των φορολογουμένων πρέπει να διορθωθεί ΑΜΕΣΑ και αναδρομικά ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ (διόρθωση ημαρτημένων). Φυσικά, μετά να αρχίσει η χρέωση 7% από ΤΩΡΑ, ΜΕ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΟ 20%. ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ «ΦΟΡΟΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ» έναντι «ΦΟΡΟΚΛΟΠΗΣ». Το σύστημα δυστυχώς, με αυτοκαταστροφική τακτική κατά της χώρας, «κυνηγάει» τους «φοροκαθυστερούντες», η αυτούς που με τις καταχρηστικές χρεώσεις στις καρτέλλες τους δεν μπορούν και δεν πρέπει να πληρώσουν. Οι επιχειρήσεις κλείνουν, η ανεργία και η ύφεση μεγαλώνουν, χωρίς ουσιαστικό και νόμιμο λόγο. Διαφεύγουν όμως, οι «φοροκλέπτες», που χωρίς καμία δήλωση, κανείς δεν τους κυνηγάει. «Έφυγαν» τα ~ 70- 80 δις € των καταθέσεων, «στράγγισαν» οι τράπεζες από το PSI του κράτους, «στραγγάλισαν» την χρηματοδότηση και τις επιχειρήσεις και αντί να διορθωθεί το πραγματικό πρόβλημα, «τρέχουμε» τις επιχειρήσεις με φυλακές και δικαστήρια, επειδή τα έχουν δηλωμένα η χρεώθηκαν καταχρηστικά ποσά, ενώ τα αδήλωτα διαφεύγουν !!! Ποιος ξένος επενδυτής βλέποντας αυτές τις αντιφάσεις, θα κρίνει θετικά στην χώρα ??? ΜΕΓΑΛΗ ΦΥΓΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ. Ποια κατάθεση θα μείνει στην τράπεζα, με τις καταχρηστικές κατασχέσεις από υπερβολικούς φόρους, που δεν μπορούν να πληρωθούν !!! ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ, ΑΝ ΚΑΤΑΣΧΕΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ? ΘΑ «ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ» Η ΧΩΡΑ, ΑΥΡΙΟ ! Ποια η λογική φόρου υπεραξίας στις μετοχές και στα ακίνητα, η οι μεγάλοι φόροι στις γονικές παροχές ? Φόρος δεν θα εισπραχθεί, γιατί δεν θα γίνουν πράξεις. Κεφάλαια εξωτερικού για επενδύσεις σε αυξήσεις κεφαλαίου και ακίνητα δεν θα έρθουν ! Προτείνεται να αποσυρθούν άμεσα από το νομοσχέδιο ΚΑΙ ΝΑ ΕΥΘΥΓΡΑΜΙΣΘΟΥΝ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ Ε.Ε. Προτείνεται να εφαρμοστούν μέτρα επιστροφής των καταθέσεων, με όποιο λογικό κόστος, πλην της προέλευσης χρημάτων από εγκληματικές ενέργειες. Είναι η πιο καίρια προτεραιότητα για την χώρα και τις επιχειρήσεις. Πως θα γίνει χειρισμός και ο διαχωρισμός καταλογισμών για τις καταθέσεις εξωτερικού και εσωτερικού ? Θα φύγουν και άλλες καταθέσεις ? Θα καταρρεύσει η χώρα ? Τι θα γίνει με τις διαφορές μεταξύ αντικειμενικών και αγοραίων τιμών στα ακίνητα, που εκτιμώνται ότι είναι ~ 40-50 δις € των καταθέσεων, από δοσοληψίες προηγουμένων ετών ? Τα ακίνητα έχουν φόρο μεταβίβασης 10- 13%, αντί 4%- 7% στην Ε.Ε. και ~ 1- 1,5%% στις Η.Π.Α (πλην των άλλων 40 φόρων!). Η διαφορά αγοραίων και αντικειμενικών τιμών θα φορολογηθεί ξανά τώρα ? Καμία επένδυση σε ακίνητα δεν θα γίνει. Η χώρα θα ζημιωθεί. Αντίθετα, θα αποσυρθούν και άλλες καταθέσεις, που άλλωστε οι περισσότερες «έφυγαν» για φορολογικούς λόγους από την φορολογική τρομοκρατία του lobby της δραχμής και «λιγότερο» από το country and currency risk (προ Ιουνίου 2011). Προβάλλεται το επιχείρημα των θέσεων της τρόικας κατά των ρυθμίσεων, ακόμη και του μεγάλου αριθμού δόσεων. Δεν μπορεί να υπάρχει αντίρρηση στην ευθυγράμμιση των ισχυόντων στην Ε.Ε., αντί του καθεστώτος «συναλλαγής» που τυραννά την χώρα. Προτείνεται η άμεση κατάργηση - ή προσαρμογή στα πλαίσια της Ε.Ε., των προσαυξήσεων, εξωλογιστικών, φόρων ακινήτων και μετοχών (στο τρέχον νομοσχέδιο). Πιέσεις «εμποδίζουν» την χώρα στα όρια της καταστροφής, που θέλουν την βαριά υποτίμηση/ πτώχευση της χώρας και την χρέωση των προβλημάτων του παρελθόντος. Ήδη οι επιχειρήσεις, ακόμη και οι υγιείς “κλείνουν” για αυτό τον λόγο. Συμπέρασμα Εκτιμούμε ότι, με την υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων για την βελτίωση της φορολογικής νομοθεσίας και την επιστροφή καταθέσεων, η χώρα μπορεί να έχει θετική ανάπτυξη, όχι μόνο στα δημοσιονομικά της, αλλά κυρίως και ταυτόχρονα, στο μεγαλύτερο τμήμα της οικονομίας, που είναι ο ιδιωτικός τομέας, του οποίου το παραγωγικό έλλειμμα, όπως αποτυπώνεται στο αρνητικό ισοζύγιο πληρωμών, είναι μείον στο ~ - 10% του ΑΕΠ. Έτσι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, που θα δημιουργήσουν ευκαιρίες απασχόλησης για τους ανέργους του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα. Νίκος Σπ. Φιλίππου Πρόεδρος ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ – ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ Νέα Μοναστηρίου 114, 56334, Θεσσαλονίκη Τηλ.: +30 2310 763925, φαξ: +30 2310 764883, e-mail: fil-sa@hol.gr