Αρχική ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣΆρθρο 31: Αντικειμενικές δαπάνες και υπηρεσίεςΣχόλιο του χρήστη Ιάκωβος | 6 Ιουλίου 2013, 20:26
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρακαλώ να λάβετε υπόψη σας στο Άρθρο 31, Παράγραφος 1, Σημείο (δδ) ότι για τους Μετοικούντες που φέρνουν ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα πρέπει να λαμβάνετε σαν ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας η ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όχι η ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα ως προς τον καθορισμό της ηλικιας του αυτοκινήτου για τα τεκμήρια. Δεν είναι λογικό το Τελωνείο (που υπόκειται στο Υπουργείο Οικονομικών) και η Ελληνική Προξενική Αρχή του εξωτερικού να αναγνωρίζουν την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας στην Άδεια Κυκλοφορίας του οχήματος στην χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Εφορία που ανήκει στο ίδιο υπουργείο να μην την αναγνωρίζει! Όταν ένας Έλληνας πολίτης μετοικήσει στην Ελλάδα από το εξωτερικό, του δίνεται το δικαίωμα να φέρει στην Ελλάδα μαζί με την οικοσυσκευή του ένα αυτοκίνητο το οποίο είχε στην κατοχή και χρήση του αποδεδειγμένα στο εξωτερικό. Οι μετοικουντες όμως όταν φέρουν το αυτοκίνητο τους στην Ελλάδα με το δικαίωμα της μετοικεσίας δεν μπορούν να το πουλήσουν για 5 χρόνια (αλλιώς πρέπει να πληρώσουν το τέλος ταξινόμησης που το κάνει απαγορευτικό στην πράξη). Αλλά το τεκμήριο, τα τέλη κυκλοφορίας, κτλ. υπολογίζονται με βάση την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα και όχι την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας στο εξωτερικό (αρα και την ηλικία του αυτοκινήτου.) Αυτό είναι μεγάλη στρέβλωση και αδικία γιατί το αυτοκίνητο μπορεί να είναι δεκαετίας αλλά επειδή ήρθε στην Ελλάδα πριν 1 χρόνο να θεωρείτε <> από την εφορία. Για τις ασφαλιστικές εταιρίες και την αγορά μεταχειρισμένων αξιολογήται ως αυτοκίνητο δεκαετίας στην αξία του (καθώς και από όλες τις άλλες φορολογικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Αυτό για τους μετοικουντες δημιουργεί μια διπλή παγίδα. Πρώτων πληρώνουν πάρα πάνω φόρο απ' όσο θα έπρεπε αφού η εφορία δεν υπολογίζει την πραγματική ηλικία ενός αυτοκινήτου, που είναι πιστεύω άδικο και ενάντια στο σύνταγμα που ορίζει την ισοτιμία των πολιτών ως προς την φορολογική ικανότητα τους. Δευτερων, λόγο του περιορισμού του τελωνείου δεν μπορούν να το πουλήσουν για πέντε χρονια (και με την σημερινή οικονομική κρίση τα αυτοκίνητα δεν πουλιούνται)! Θα σας παρακαλούσα, για όσους έχουν εισάγει αυτοκίνητα με το καθεστώς της μετοικεσίας, να υπολογίζει η εφορία τους φόρους και τα τεκμήρια με την πραγματική ηλικία πρώτης κυκλοφορίας που αναγράφεται στην άδεια του αυτοκινήτου και όχι την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα. Επίσης να εξαιρεθούν από τον φόρο πολυτελείας αυτοκινήτων άνω τον 2000 κ.ε. οι μετοικούντες διότι στο εξωτερικό που αγοράστηκε το αυτοκίνητο είναι σύνηθες τα αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού. Αν όμως θελήσουν να πουλήσουμε το αυτοκίνητο στην Ελλάδα λόγο αδυναμίας πληρωμής του φόρου πολυτελείας, δεν μπορούν διότι υπάρχει ο περιορισμός για 5 χρόνια του τελωνείου που δεν επιτρέπει να το πουλήσουν. Παρακαλώ σκεφτείτε αυτά που σας γράφω όταν τροποποιείτε τον νέο φορολογικό νόμο, διότι νομίζω ότι είναι δίκαια και σωστά αιτήματα γιατί μετοικούντας δεν σημαίνει απαραιτήτως και <>!!!