Αρχική ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣΆρθρο 01: Πεδίο ΕφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη Ανδρεας Τσιλιφωνης | 7 Ιουλίου 2013, 16:30
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παραθετω καποιες γενικες παρατηρησεις στο προσχεδιο νομου Κ.Φ.Ε., οντας σιγουρος πως υπαρχουν καλυτερα καταρτισμενοι που θα τοποθετηθουν σε ειδικα σημεια. Με δεδομενο ότι υπαρχουν ηδη σε ισχυ χιλιαδες σελιδες φορολογικων νομων και σχετικων διαταξεων (υπουργικες αποφασεις, ΠΟΛ, ερμηνειες, ρυθμισεις, κ.α., οι οποιες κατά το πλειστον αλληλοαναιρουνται, αντιφασκουν, επικαλυπτονται, είναι ξεπερασμενες από την πραγματικοτητα, κλπ ) η πρωτη κινηση που θα σηματοδοτουσε την ουσιαστικη διαθεση για απλοποποιηση της φορολογικης νομοθεσιας είναι η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΟΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ & ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ πλην του νεου Κωδικα Φορολογιας Εισοδηματος και του προσφατα ψηφισμενου Κωδικα Φορολογικης Απεικονισης Συνναλαγων ακομα και εάν πρεπει να προστεθουν καποια επιπλεον αρθρα. Δεν είναι δυνατον η φορολογικη αρχη να επικαλειται την "απαγορευση αγνοιας νομου" όταν εμπειρα στελεχη στην φορολογια αδυνατουν να γνωριζουν τις 18.000 σελιδες (αυτό το νουμερο ακουγεται στην αγορα) φορολογικων διαταξεων που ισχυουν σημερα. Οσον αφορα την παταξη της φοροδιαφυγης είναι γνωστο πως εάν μπαινει φρεσκο μαυρο χρημα στην αγορα τοτε αυτό ανακυκλωνεται και οδηγει μαθηματικα σε πολύ μεγαλη φοροδιαφυγη. Αρα, ο κυριος στοχος είναι να μην μπαινει νέο μαυρο χρημα και ο δευτερος να καταγραφονται ολες οι συναλλαγες. Η προταση στο νομοσχεδιο περι υποχρεωτικης συναλλαγης μεσω τραπεζων για ποσα πανω από 500 ευρω είναι σε σωστη κατευθυνση, αλλα τα 500 ευρω είναι τεραστιο οριο (ουσιαστικα επιτρεπει σε μια εταιρια να πληρωνει ολους τους χαμηλομισθους υπαλληλους της "νομιμα" με μαυρα). ΤΟ ΠΟΣΟ ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΞΕΠΕΡΝΑΕΙ ΤΑ 50 ΕΥΡΩ, ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΕΤΗ ΝΑ ΦΘΑΣΕΙ ΤΑ 10. Φυσικα, εάν μια εταιρια εχει καποιον ειδικο λογο για να χρησιμοποιησει το οριο των 500 ευρω για πληρωμη εκτος τραπεζων, θα μπορουσε να ζητα μια ειδικη αδεια από τον αρμοδιο εφορο, γνωριζοντας όμως ότι θα παρακολουθειτε στενα. Εάν εργαλειο το οποιο θα απετρεπε περισσοτερο την εισοδο νεου μαυρου χρηματος στην αγορα και θα βοηθουσε σημαντικα στην μειωση της φοροδιαφυγης είναι η ΠΛΗΡΩΜΗ ΜΕΣΩ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ / ΧΡΕΩΣΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ. Το συστημα υφισταται ηδη καθως σε κάθε συνναλαγη καταγραφονται όλα τα στοιχεια που απαιτει η φορολογικη αρχη (τα ΑΦΜ, στοιχεια επιχειρησεων, περιγραφη συνναλαγης, κλπ) με μοναδικη επιπροσθετη λεπτομερεια ότι στο μηνιαιο ενημερωτικο φυλλο που στελνουν οι τραπεζες θα πρεπει να φαινεται και το ΑΦΜ του προμηθευτη. Η σημερινη πρακτικη οπου ζητουνται τιμολογια από επιχειρησεις που 99% δουλευουν λιανικη, μονο δυσφορια προκαλουν και δεν διασφαλιζουν την φορολογητεα υλη. Με τις εταιρικες πιστωτικες ή χρεωστικες καρτες θα υπαρχει αμεσα λιγωτερη γραφειοκρατια, μεγαλυτερη διαφανεια, μικροτερο κοστος λειτουργιας, καλυτερος ελεγχος και φυσικα μπορουν να καλυπτονται συναλλαγες ακομα και των 10-20 ευρω. Αναφορικα με την φορολογια φυσικων προσωπων θα πρεπει καποτε και οι ελληνες να γνωρισουν ποσα χρηματα πληρωνονται για την εργασια που προσφερουν. Σημερα, ουτε ενας στους χιλιους μισθωτους δεν γνωριζει το πόσα πραγματικα πληρωνεται. Γνωριζει πόσα είναι τα "καθαρα" που παιρνει αλλα το πόσο κοστιζει αποκρυπτεται πισω από ένα κυκεωνα εισφορων και κρατησεων που εχουν δεκαδες ευφανταστα ονοματα. Η προταση είναι απλη: ΚΑΘΕ ΑΜΟΙΒΗ (ΕΤΗΣΙΑ, ΜΗΝΙΑΙΑ, ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΑ, ΩΡΟΜΙΣΘΙΑ, ΚΛΠ) ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΣΥΝ 2 ΠΟΣΟΣΤΑ, ητοι τις πασης φυσεως κρατησεις και την προκαταβολη φορου εισοδηματος. Παραδειγμα : Η αμοιβη 2.000 (30%, 20%) / μηνα σημαινει ότι ο εργοδοτης πληρωνει μηνιαια 2.000 ευρω εκ των οποιων 600 αφορουν ολες τις εισφορες για την ασφαλιση του εργαζομενου , 400 είναι η προκατοβολη φορου εισοδηματος και απομενει η καθαρη αμοιβη των 1.000 ευρω. Με δεδομενο ότι ολες οι πληρωμες γινονται μεσω τραπεζικης καταθεσης είναι ευκολο την στιγμη της εκαστοτε πληρωμης να κατευθυνονται στο ασφαλιστικο ταμειο του εργαζομενου το 30% και στην φορολογικη του μεριδα το 20%. Ετσι, η ετησια κινηση του τραπεζικου λογαριασμου ενος εργαζομενου είναι και η βαση για την υποβολη της φορολογικης του δηλωσης. Παραλληλα το συστημα αυτό δεν επιτρεπει ουτε την εισφοροδιαφυγη ουτε την καθυστερηση προκαταβολης φορου μισθωτων υπηρεσιων. Νοειται πως τα παραπανω αναφερομενα ποσοστα είναι ενδεικτικα και θα πρεπει να υπολογιζονται συμφωνα με την εκαστοτε ισχυουσα νομοθεσια. Ακομα, το ιδιο συστημα θα φερει σημαντικη μειωση του λειτουργικου κοστους εξαγωγης μισθοδοσιας, ιδιαιτερα σε μεγαλες εταιριες και φυσικα και στο δημοσιο στο οποιο μπορεί να λειτουργησει το ιδιο αποτελεσματικα. Τελος, θα προτεινα ένα συστημα που εχει γινει και λειτουργει ηδη στην Ελλαδα, την ΠΛΗΡΩΜΗ ΜΕΣΩ ΕΡΓΟΣΗΜΟΥ, ΝΑ ΕΠΕΚΤΑΘΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΟΝ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και όχι μονο στους περιστασιακα απασχολουμενους σε ιδιωτες. Οσοι εχουν χρησιμοποιησει το υπαρχον συστημα και ιδιαιτερα με προμηθευτη που εχει τραπεζικο λογαριασμο μπορουν να διαβεβαιωσουν ότι αποτελει εφαρμογη "επιστημονικης φαντασιας" σε σχεση με τις συναλλαγες που συνηθως γινονται με το ελληνικο δημοσιο.