• Σχόλιο του χρήστη 'Βέρα Γεωργάκη' | 7 Ιουλίου 2013, 21:10

    Μνημονεύεται ότι η πρόβλεψη της αποτίμησης των χρεογράφων στην πραγματική τους αξία από την εισφέρουσα εταιρία, η οποία στόχευε στην αντιμετώπιση του φαινομένου της οικονομικής διπλής φορολογίας (COM(2003) 613 τελικό), δεν συμπεριλήφθηκε στο τελικό κείμενο της τροποποιητικής υπ' αριθμ. 2005/19/ΕΚ Οδηγίας του Συμβουλίου. Οι διάφορες επιφυλάξεις που διατυπώθηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας τροποποίησης και αφορούσαν τον κίνδυνο φοροαποφυγής, συνέβαλαν στην απόρριψη της ως άνω τροποποίησης. Συγκεκριμένα, τονίστηκε η περίπτωση όπου πραγματοποιείται εισφορά ενός κλάδου κάνοντας χρήση των φορολογικών πλεονεκτημάτων που παρέχονται από την Οδηγία, και εν συνεχεία μεταβιβάζεται η συμμετοχή που αποκτήθηκε σε αντάλλαγμα του εισφερθέντος ενεργητικού, εισπράττοντας την υπεραξία υπό καθεστώς φορολογικής απαλλαγής, εξ αυτού δε του λόγου τροποποιήθηκε η αρχικώς υποβληθείσα πρόταση και προβλέφθηκε ένας ελάχιστος χρόνος κατοχής των ως άνω συμμετοχών(Note from the Council of the European Union to the Working Party on Tax Questions – Direct Taxation of 6 August 2004, 11873/04, 2003/0239, σελ. 12), δίχως, ωστόσο, να συμπεριληφθεί στο τελικό κείμενο, δεδομένου ότι βάσει της πάγιας κοινοτικής νομολογίας, δεν επιτρέπεται μια τέτοιου είδους πρόβλεψη γενικού χαρακτήρα. Οι διάτάξεις, συνεπώς, της παραγράφου 12 εδ. β' του ως άνω άρθρου, ακόμα και σε συνδυασμό με τη δυνατότητα ανατροπής του τεκμηρίου φοροαποφυγής του τελευταίου εδαφίου, εμπίπτει στην κατηγορία διατάξεων γενικού χαρακτήρα βάσιζόμενων σε γενικά και προκαθορισμένα κριτήρια (ie μεταβίβαση χρεογράφων εντός 3ετίας από τη μεταβίβαση). Εξάλλου, υφίσταται σχετική πρόβλεψη περί μη εφαρμογής των φορολογικών ευεργετημάτων στο παρόν ν/σχ στο άρθρο 56.