Αρχική Δομή των Ηλεκρονικών δεδομένων των φορολογικών στοιχείωνΆρθρο 01: ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Καψάλης - Χρήστος Νικολόπουλος (Ε.Μ.Πολυτεχνείο) | 8 Ιουλίου 2013, 12:40
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Στα έχοντας υπόψη θα πρέπει να συμπεριληφθούν οι ΠΟΛ 1220-1221/2012 αν και αναφέρονται στο παρόν κείμενο ενώ αντιθέτως λαμβάνεται υπόψη η ΠΟΛ 1135/2005 η οποία έχει καταργηθεί. 2. Προκαλεί προβληματισμό ως προς την αξιοπιστία των διαδικασιών το γεγονός ότι η παρούσα απόφαση καταργεί τις προσφάτως εκδοθείσες ΠΟΛ. 1221 και 1220 (μερικώς) ενώ η εφαρμογή τους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Έχουν πιστοποιηθεί τόσο μηχανισμοί – σύμφωνα με την ΠΟΛ. 1220 – όσο και λογισμικά υποστήριξης σύμφωνα με την ΠΟΛ. 1221. Σημειώνεται ότι η εφαρμογή των ΠΟΛ προβλέπεται από να ξεκινήσει από 01/01/2014. Άρα είναι αδιανόητο να καταργούνται ΠΟΛ. που έχουν τύχει προσεκτικής επεξεργασίας από επιτροπές του ΥΠΟΙΚ ενώ έχουν επίσης τύχει της έγκρισης των αρμοδίων οργάνων της Ε.Ε. 3. Επιπλέον, με την παρούσα ξανατίθεται σε ισχύ η ΠΟΛ. 1135/2005 η οποία έχει καταργηθεί πρόσφατα. Λόγω των 8 ετών που έχουν παρέλθει από την δημοσίευση της ΠΟΛ. 1135/2005 η επαναφορά της σε ισχύ θέτει ζητήματα παρωχημένων προδιαγραφών. 4. Οι ΠΟΛ. 1221 και 1220 έχουν τύχει ευρείας αποδοχής από τους εμπλεκόμενους φορείς συμπεριλαμβανομένων και των ελεγκτικών μηχανισμών. Σημειώνεται ότι το έργο του ελέγχου της φοροδιαφυγής διευκολύνεται σε υπερθετικό βαθμό με την άμεση εφαρμογή τους. 5. Ο όγκος δεδομένων θέτει θέματα διαχείρισής του. 6. Η καθυστέρηση εφαρμογής της παρούσας με βάση και τον απαιτούμενο κανονισμό για τον πάροχο Άυλης Φορολογικής Σήμανσης ναρκοθετεί την έγκαιρη εφαρμογή των ΠΟΛ. 1220 και 1221 που διευκολύνουν τον έλεγχο της φοροδιαφυγής. 7. Θα πρέπει να προβλεφθούν ιδιαίτεροι κανονισμοί ασφαλείας και αποθηκεύσεως των δεδομένων προς επεξεργασία λόγω του ισχυρού βαθμού συγκεντρώσεώς τους που προβλέπεται από την παρούσα. 8. Με το μορφότυπο που προτείνεται η διαδικασία ελέγχου ορθότητας από τους χρήστες των ΦΔΣ καθίσταται προβληματική και συνεπώς είναι δύσκολη η απόδοση ευθυνών στους χρήστες από τον ελεγκτικό μηχανισμό. 9. Πριν την υιοθέτηση της υπό διαβούλευση απόφασης θα πρέπει να προηγηθεί οικονομικοτεχνική μελέτη σχετικά με το κόστος υλοποίησης και εφαρμογής της, διότι εκ πρώτης όψεως το αναμενόμενο κόστος ανά παραστατικό είναι ιδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα.