Αρχική Υποβολή καταστάσεωνΆρθρο 01: Έκταση εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη Κουλογιάννης Κων/νος | 9 Ιουλίου 2013, 11:09
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κε Γενικέ Κατανοώ ότι η απόφαση αυτή έχει σαν σκοπό την πάταξη μέρους της φοροδιαφυγής. Οι παρατηρήσεις που έχω να κάνω είναι οι εξής: -Η απόφαση που τέθηκε για διαβούλευση βρίσκεται σε ανακολουθία με τους ήδη υφιστάμενους νόμους (ΚΦΑΣ ν.4093/2012 χρόνος τήρησης βιβλίων) -Δεν έχει προϋπολογισθεί κόστος ωφέλειας. Ερωτήματα -Τι παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν στην μηχανογράφηση των επιχειρήσεων και σε τι βαθμό για να υποστηρίξουν αυτή την λειτουργία? -Τι παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν στην ΓΓΠΣ και πόσο θα κοστίσουν.? Ποια είναι η πρόνοια για τα παραστατικά που χάνονται ή καθυστερούν να παραληφθούν ? (πράγμα που συμβαίνει αρκετά συχνά στις συναλλαγές μεταξύ των επιχειρήσεων) -'Όσοι τηρούν χειρόγραφα βιβλία θα κάνουν διπλές καταχωρήσεις ? (μια στα βιβλία τους και μια σε εφαρμογή της ΓΓΠΣ)? -Εάν οδεύουμε προς την τήρηση των βιβλίων Β κατηγορίας μόνο στην ΓΓΠΣ τότε ποιο είναι το νομικό πλαίσιο που θα καλύπτει την τήρηση και την διαφύλαξη των βιβλίων αυτών.? Ποιος θα είναι υπεύθυνος? -Γνωρίζεται πόσα άτομα χρειάζονται για την υποστήριξη ενός τέτοιου συστήματος? -'Έχει η ΓΓΠΣ το ανάλογο προσωπικό για την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων που θα τηρούν τα βιβλία τους εκεί ? (όπως π.χ. οι εταιρίες λογισμικού) Προτάσεις -Κατά την άποψή μου το όλο πλαίσιο λειτουργίας τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων χρειάζεται επανασχεδιασμό σε συνάρτηση με την πλήρη κατάργηση του ΚΦΑΣ. -Μια επιτροπή η οποία θα απαρτίζεται από Λογιστές - Μηχανικούς - Τεχνικούς ΦΤΜ και ΕΑΦΔΣΣ, μηχανογράφους , αναλυτές συστημάτων κλπ θα μπορούσε να εκπονήσει ένα σχέδιο το οποίο θα είχε μόνο στο τελικό του στάδιο, την υποβολή των καταστάσεων ανά μήνα. Τα αρχικά βήματα θα πρέπει είναι ενδεικτικά : -Κατάργηση χειρόγραφων βιβλίων -Κατάργηση χειρόγραφων στοιχείων (χειρόγραφα μόνο σε βλάβη της ΦΤΜ ή του ΕΑΦΔΣΣ, και μετά την επιδιόρθωση καταχώρηση και έκδοση μηχανογραφικού στοιχείου σε αντικατάσταση του χειρόγραφου) -Προώθηση Ηλεκτρονικής υπογραφής και ηλεκτρονικής τιμολόγησης με απλούστερο τρόπο (όχι με αρχεία α, και β txt) -Πλήρης κατάργηση θεώρησης βιβλίων και στοιχείων . (όπως προβλέπεται ήδη από 1.1.2014 με τον ΚΦΑΣ) -Ενιαίο πρωτόκολλο καταχωρήσεων ή εξαγωγών (export) των δεδομένων από όλα τα μηχανογραφικά συστήματα -Καθιέρωση ενιαίων πολιτικών (Taxonomies) στο φάσμα λειτουργίας των επιχειρήσεων. Ειδικά πρότυπα που θα χρησιμοποιούν κοινούς όρους στην καταχώρηση παραστατικών αλλά και στην έκδοσή τους, με αντίστοιχη προσαρμογή όλων των μηχανογραφικών συστημάτων. Εάν λοιπόν δεν ξεκινήσετε από την αρχή βήμα βήμα, το μόνο που θα κάνετε είναι να προσθέσετε μία ακόμα αποτυχημένη και μη λειτουργική απόφαση στις ήδη εκατοντάδες που υπάρχουν.