Αρχική Δομή των Ηλεκρονικών δεδομένων των φορολογικών στοιχείωνΆρθρο 01: ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Αβρατόγλου Χ. | 10 Ιουλίου 2013, 15:35
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πολύ σημαντική πρόταση προς τη σωστή κατεύθυνση. Εισάγει τομές που αξιοποιούν την τεχνολογία για τη διευκόλυνση και των επιχειρήσεων και του ελεγκτικού μηχανισμού. Στα θετικά: 1. Η δυνατότητα – υποχρέωση αποθήκευσης ηλεκτρονικά αξιοποιήσιμων στοιχείων παραστατικών. Όχι πια αποθήκες με χαρτιά ή μη αξιοποιήσιμα στοιχεία στον έλεγχο. Ο έλεγχος μπορεί να γίνεται και απομακρυσμένα αφού τα στοιχεί είναι διαθέσιμα, με προφανείς θετικές επιπτώσεις και ενάντια στα φαινόμενα διαφθοράς. 2. Σημαντική επίσης η ευρεία βάση εφαρμογής. 3. Διευκολύνει σημαντικά και την ηλεκτρονική τιμολόγηση και εν γένει την αυτοματοποίηση της αξιοποίησης των στοιχείων συναλλαγών μεταξύ των επιχειρήσεων, επιταχύνοντας και αυτοματοποιώντας διαδικασίες δίνοντας μια βάση για μεταβολές που μειώνουν το κόστος λειτουργίας. 4. Αίρει περιορισμού και διευκολύνει διαδικασίες όπως η αποστολές με την κατάργηση της υποχρέωσης εκτύπωσης παραστατικών. 5. Είναι φιλική ως προς το περιβάλλον Προβληματικά σημεία 1. Θολό, όχι συγκεκριμένο πλάνο εφαρμογής και διαχείρισης αλλαγών. Θα έπρεπε να υπάρξει σχέδιο σταδιακής εφαρμογής 2. Πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη – δυνατότητα για offline παροχή σήμανσης μέσω ΠΑΦΣ μέσα στο χρονικό πλαίσιο μιας ημέρας. Αυτό θα μείωνε σημαντικά τις απαιτήσεις διαθεσιμότητας και performance χωρίς απώλειες στην ασφάλεια, με ευθύνη του ΠΑΦΣ. 3. Το μοντέλο αρίθμησης για σήμανση μέσω ΠΑΦΣ είναι βασισμένο στις τεχνικές δυνατότητες των ΕΑΦΔΣΣ και όχι σε αυτές των ΠΑΦΣ. Η ημερήσια σύνοψη θα μπορούσε να γίνεται αυτόματα στο τέλος της ημέρας και η μονοτονία της αρίθμησης θα μπορούσε να μην παίζει ρόλο ή να γίνεται με πολύ μεγαλύτερο εύρος (10000 παραστατικά την ημέρα είναι λίγα για αρκετούς οργανισμούς) 4. Η παράγραφος για το ΕΣΗΔΗΣ είναι προβληματική καθώς το ΕΣΗΔΗΣ δεν είναι ελεγκτικός μηχανισμός αλλά «πελάτης – παραλήπτης» του συστήματος. Η διαθεσιμότητα των στοιχείων συναλλαγών πρέπει να αφορούν αυστηρά τους συναλλασσόμενους και τον ελεγκτικό μηχανισμό και κανέναν άλλο. Αρα το ΑΣΗΔΗΣ θα πρέπει να έχει πρόσβαση μόνο στα στοιχεία που αφορούν προμήθειες δημοσίου. 5. Στη ΦΣ δεν πρέπει να μπαίνει ο Αριθμός Μητρώου του ΥΦΣ που εκδίδει ο ΠΑΦΣ αλλά ο σειριακός αριθμός του ΛΥΣΦΣΥΦΣ (…τι όνομα !!!) γιατί αλλιώς τίθενται σημαντικοί περιορισμοί λόγω παραλληλισμού στα συστήματα σήμανσης. Οι αντίστοιχοι περιορισμοί δεν υπάρχουν στις ΕΑΦΔΣΣ όπου εκεί χρησιμοποιείται ο αριθμός σειράς της ΕΑΦΔΣΣ. Εναλλακτικά θα μπορούσε ο ΥΦΣ να παίρνει πολλούς αριθμούς μητρώου από τον ΠΑΦΣ έναν για κάθε εγκατάσταση ΛΥΣΦΣΥΦΣ.