• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΚ' | 27 Οκτωβρίου 2013, 10:42

    Μερικές παρατηρήσεις επί του υπολογισμού του φόρου (α) στα περισσότερα οικόπεδα των μεγάλων αστικών κέντρων, η τιμή εκκίνησης οικοπέδου κυμαίνεται στο 30% περίπου της τιμής ζώνης. Παρόλα αυτά, ο συντελεστής φόρου του οικοπέδου είναι μεγαλύτερος ή ίσος από αυτό των δομημένων επιφανειών, τουλάχιστον σε τιμές ζώνης άνω των 1500 Ευρώ... Αυτό σημαίνει ότι ένα υπόλοιπο συντελεστή δόμησης ή δικαίωμα υψούν σε μια παλαιά μονοκατοικία στην "ακριβή" Νέα Σμύρνη (με ΤΖ 2050 Ευρώ και ΣΔ άνω του 1) θα αντιστοιχεί σε πολλαπλάσιο φόρο του φόρου που αναλογεί στη μονοκατοικία. Ακούγεται αντισυνταγματικό... (β) Κανείς δεν έχει σκεφτεί την πιθανότητα μη άρτιου και μη οικοδομήσιμου οικοπέδου - δεν έχει προβλεφθεί συντελεστής απομείωσης ακόμη και αν το οικόπεδο δεν τακτοποιείται, δεν έχει πρόσωπο κλπ... Τα ακίνητα αυτά είναι εκ των πραγμάτων μη αξιοποιήσιμα, καταγράφεται δε η πληροφορία αυτή στο Ε9 (σε αντίστοιχο κωδικό). Επίσης δείχνει αντισυνταγματικό... (γ) Τα ακίνητα χωρίς πρόσοψη σε οδό έχουν συντελεστή απομείωσης αντικειμενικής αξίας ίσο με 40% - ο νέος φόρος θεωρεί ότι αν ένα ακίνητο έχει πρόσοψη, η προσαύξηση είναι 2%. (δ) Από τη στιγμή που το δικαίωμα υψούν αναγράφεται ως οικόπεδο (εφόσον υπάρχει σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας) σε ξεχωριστή εγγραφή στο Ε9, πώς θα υπολογιστεί η όποια απομείωση 25% λόγω υπαρχόντων κτισμάτων. Θα πρέπει να προβλεφθεί νέο πεδίο κλειδί το οποίο να συνδέει τις οριζόντιες ιδιοκτησίες με το δικαίωμα υψούν (εκτός και αν χρησιμοποιηθεί η διεύθυνση). (ε) Υπάρχουν αποθήκες οι οποίες διαθέτουν χιλιοστά επί των οικοπέδων και καταγράφονται ως κύριοι χώροι στο Ε9. Αυτοί γιατί να μην φορολογούνται με συντελεστή 0.1 όπως οι λοιποί χώροι...