Αρχική Ενιαίος Φόρος ΑκινήτωνΆρθρο 04-Υπολογισμός του φόρουΣχόλιο του χρήστη ΑΥΓΟΥΣΤΙΔΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ | 29 Οκτωβρίου 2013, 12:07
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
2.α) Ο Βασικός φόρος που προκύπτει από την τιμή ζώνης σύμφωνα με τον πίνακα είναι εξαιρετικά υψηλός, ιδιαίτερα για τις ακριβές περιοχές. Θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί ώστε να συνάδει και με τη φοροδοτική ικανότητα των φορολογούμενων. 2.β) Ο συντελεστής παλαιότητας προτείνεται να είναι μειωτικός όπως δηλ. εφαρμόζεται και στον υπολογισμό των αντικειμενικών αξιών των κτισμάτων και όχι αυξητικός όπως εφαρμόστηκε για το ΕΕΤΗΔΕ ή το ΕΕΤΑ. 2.γ)Ο συντελεστής απομείωσης επιφάνειας κτίσματος για κύριους χώρους ειδικών κτιρίων όπως υπάρχει στον πίνακα οδηγεί σε γενικές γραμμές σε αύξηση της φορολογίας των ειδικών κτιρίων σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Προτείνεται η περεταίρω μείωση του. 2.δ) Ο συντελεστής ορόφου καλό θα ήταν να είναι ο αυτός που εφαρμόζεται στον υπολογισμό της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων. 2.η) Ο συντελεστής ημιτελών κτισμάτων να εφαρμόζεται σε κτίσματα παλαιότητας πάνω από 3 χρόνια (προτείνεται για τα κτίσματα των οποίων η οικοδομική άδεια έχει εκδοθεί τρία χρόνια πρίν το έτος φορολόγησης να απαλάσσονται του ΕΝ.Φ.Α., εκτός αν ιδιοχρησιμοποιούνται ή είναι μισθωμένα- έτσι θα αποφευχεί η φορολόγηση "γιαπιών"). 4.α)Η αύξηση του συντελεστή φόρου από 0,020€/τ.μ. σε 30€/τ.μ. είναι υπερβολική. Τα ακριβά οικόπεδα δεν σημαίνει ότι πρέπει να επιβαρυνθούν με εξωφρενικούς φόρους ακίνητης περιουσίας, η αδυναμία πώλησης τους από τους ιδιοκτήτες τους γίνεται ακόμη δυσχερέστερη( Ο ΕΝ.Φ.Α. έπρεπε να έχει συμβολικό χαρακτήρα και όχι φοροεισπρακτικό). 5.β)Οι συντελεστές χρήσης για ελαιοκαλλιέργειες και δενδροκαλλιέργειες προτείνεται να μειωθούν σε 1,4 και 1,5 αντίστοιχα δεδομένου ότι αφορούν κατά κανόνα μεγάλες εκτάσεις (μέχρι 130 στρέμματα όποτε και εφαρμόζεται ο συντελεστής απόμείωσης γηπέδου) και η υπερφορολόγηση τους έχει δυσμενείς επιπτώσεις στους αγρότες. 5.στ) Ο συντελεστής κατοικίας δεν θα έπρεπε να υπάρχει! Η κατοικία φορολογείται ανεξάρτητα από το αν βρίσκεται σε εντός ή εκτός σχεδίου γήπεδο και δεν προσδίδει περεταίρω αξία στο γήπεδο. Στην περίπτωση που παραμείνει ο συντελεστής κατοικίας προτείνονται τα ακόλουθα: -να μην ξεπερνά το 1,5. -να προβλεφθεί υποκατηγορία κατοικιών με οικοδομική άδεια και η αντιμετώπιση των ελάχιστων γηπέδων απαραίτητα για την έκδοση οικοδομικής άδειας (2 ή 4 ή 20 στρέμματα κατά περίπτωση) να ακολουθεί το ίδιο σκεπτικό που εφαρμόζεται και στα εντός σχεδίου(βλέπε 4.ε του σχεδίου νόμου). -να φορολογείται το "υπόλοιπο" της συνολικής επιφάνειας του γηπέδου αφού αφαιρεθεί το τμήμα που απαιτήθηκε για την έκδοση της οικοδομικής άδειας. -να παραμείνει η εφαρμογή του συντελεστή κατοικίας μέχρι τα 10.000 τ.μ. Με τα παραπάνω προτεινόμενα για τον συντελεστή κατοικίας διαφοροποιείται η αντιμετώπιση της πολιτείας προς τον φορολογούμενο ιδιοκτήτη κατοικίας με οικοδομική άδεια από εκείνον με αυθαίρετη κατασκευή (νομιμοποιημένη ή μη). ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ.