Αρχική Ενιαίος Φόρος ΑκινήτωνΆρθρο 04-Υπολογισμός του φόρουΣχόλιο του χρήστη Παλασσόπουλος Γ. | 29 Οκτωβρίου 2013, 21:55
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ακολουθούν 4 σχόλια σε συγκεκριμένες παραγράφους του άρθρου αυτού: Παρ. 4, εδ. α: Οι συντελεστές φόρου για τα Οικόπεδα, σε σχέση με τούς συντελεστές φόρου για τα Κτίσματα, με αντίστοιχες αξίες, είναι, κυριολεκτικά, τριπλάσιοι!!! Για παράδειγμα, για Κτίσμα αξίας 2250 ευρώ, ο ΕΝΦΑ αντιστοιχεί στο 1/450 της αξίας του. Αντίθετα, για Οικόπεδο αξίας 1000 ευρώ, ο ΕΝΦΑ αντιστοιχεί στο 1/125 της αξίας του. Κατά τη γνώμη μου, η επιβάρυνση αυτή των οικοπέδων είναι, όχι μόνο εντελώς άδικη, αλλά και παράλογη. Γιατί, σε αντιδιαστολή προς τα Κτίρια, που μπορούν να ενοικιαστούν ή να ιδιοκατοικηθούν, και προς τα Χωράφια, τα οποία μπορούν να καλλιεργηθούν, τα Οικόπεδα δεν προσφέρουν κανένα απολύτως εισόδημα στον ιδιοκτήτη τους. Επομένως, όποιος έχει επενδύσει τις οικονομίες του σε Οικόπεδα, κυριολεκτικά καταστρέφεται οικονομικά με αυτόν τον Νόμο, χωρίς καμία δική του υπαιτιότητα. Παρ. 4, εδ. γ (αα): Στο βαθμό που γνωρίζω, μέχρι σήμερα, ο ΣΑΟ (Συντελεστής Αξιοποίησης Οικοπέδου) ήταν πάντοτε ίδιος με τον ΣΔ (Συντελεστή Δομήσεως) του Οικοπέδου. Με αυτό το δεδομένο, για ποιο λόγο δίνεται η δυνατότητα, σε αυτό το άρθρο,να καθορίζει ο Υπουργός Οικονομικών, κατά την κρίση του, διαφορετικό ΣΑΟ από τον ΣΔ; Δεν υπάρχει καμία αναφορά σε αυτό στην Αιτιολογική 'Έκθεση του Σχεδίου Νόμου. Κατά την γνώμη μου, η δυνατότητα αυτή, αν μείνει αναιτιολόγητη, δείχνει καθαρά πρόθεση αυθαιρεσίας εκ μέρους του Κράτους σε βάρος του Πολίτη. Παρ. 4, εδ. γ(αα): Είναι εντελώς άδικο και αδικαιολόγητο, ο Συντελεστής Πρόσοψης (ΣΠ), για μεν τα γωνιαία Οικόπεδα, να είναι 1,08, ενώ για τα γωνιαίο Κτίσματα, να είναι μόνο 1,02 (άρθρο 4, παρ. 2, εδ. στ), δηλαδή 4 φορές μικρότερος (αύξηση 8% σε σχέση με 2%). Η παρατήρηση αυτή, σε συνδυασμό με το προηγούμενο σχόλιο μου, για τον τριπλάσιο συντελεστή Φόρου ΕΝΦΑ στα Οικόπεδα, σε σχέση με τα Κτίσματα, αντίστοιχης αξίας, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τα Οικόπεδα αντιμετωπίζονται στο Σχέδιο Νόμου, ως μία, ιδιαίτερα κακή για την Κοινωνία, επένδυση. Ειλικρινά, δεν κατανοώ την λογική αυτής της αντιμετώπισης. Πάντως, μεσοπρόθεσμα, αυτή η μεροληπτική αντιμετώπιση, σίγουρα θα οδηγήσει να κτιστούν τα περισσότερα, άκτιστα σήμερα, Οικόπεδα, με προφανείς αρνητικές επιπτώσεις για το Περιβάλλον. Παρ. 4, εδ. ζ: Κατά την γνώμη μου, η ύπαρξη Κτίσματος σε Οικόπεδο, το οποίο δεν εξαντλεί τον Συντελεστή Δομήσεως (ΣΔ) του Οικοπέδου, δηλαδή η αγάπη του Ιδιοκτήτη για το πράσινο και τον κήπο, πρέπει να επιβραβεύεται με πολύ ουσιαστικότερο τρόπο, από την απλή μείωση του Φόρου ΕΝΦΑ για το υπολειπόμενο Οικόπεδο μόνο κατά 25%. Αν η μείωση μείνει στο 25%, απλός υπολογισμός, για οικόπεδα αντικειμενικής αξίας άνω των 1000 ευρώ περίπου, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο Ιδιοκτήτης ενός Οικοπέδου, έχει έντονο συμφέρον να οικοδομήσει και το υπόλοιπο του διαθέσιμου Συντελεστή Δομήσεως για το Οικόπεδό του, γιατί τότε, ο Φόρος ΕΝΦΑ, είτε αυξάνεται μόνο ελάχιστα, είτε και μειώνεται. Συνεπώς, για πολύ σοβαρούς περιβαλλοντικούς λόγους, πρέπει να υπάρξει πολύ ουσιαστικότερο κίνητρο, για να μην κτίζονται στο σύνολό τους τα Οικόπεδα. Για τον λόγο αυτά, προτείνω η μείωση του Φόρου ΕΝΦΑ για το υπολειπόμενο Οικόπεδο να ανέρχεται στο 75% (αντί για το 25%).