Αρχική Ενιαίος Φόρος ΑκινήτωνΆρθρο 04-Υπολογισμός του φόρουΣχόλιο του χρήστη GEORGIOS TSAKIRIS | 30 Οκτωβρίου 2013, 10:38
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ οικοπέδων και αγροτεμαχίων ευρισκομένων σε ΖΩΝΕΣ ΟΙΚΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ (ΖΟΕ) Στα πλαίσια του περιφερειακού χωροταξικού σχεδιασμού θεσπίστηκαν με τον Ν 1337/1983, οι Ζώνες Οικιστικού ελέγχου (ΖΟΕ) . Η φιλοσοφία του νομοθέτη για την θέσπιση των ΖΟΕ είναι η προστασία του περιβάλλοντος, ορισμένων περιοχών, από την δόμηση ή την υπερβολική δόμηση. Οι Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ), του Ν.1337/83, άρθρο 29 παράγραφος 2 (ΦΕΚ33/Α/83), είναι ζώνες προστασίας, που καθoρίζονται με εξουσιοδότηση του νόμου 1650/1986 (Α 160) «Για την προστασία του περιβάλλοντος» και αποσκοπούν στην «άμεση προστασία και έλεγχο της δόμησης και των χρήσεων γης στην εκτός σχεδίου περιοχή και εκτός ορίων οικισμών, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η υποβάθμιση του περιβάλλοντος και η άναρχη ανάπτυξη με τη δημιουργία πραγματικών καταστάσεων που υπονομεύουν τον ορθολογικό σχεδιασμό». Χρησιμοποιήθηκε ως μηχανισμός εφαρμογής, για τη θεσμοθέτηση των προτάσεων των Ειδικών Χωροταξικών Μελετών (ΕΧΜ),και εγκρίνονται με Προεδρικό Διάταγμα. Οι ΕΧΜ στις περισσότερες των περιπτώσεων, είτε περιορίζουν σημαντικά την δόμηση είτε στις περισσότερες των περιπτώσεων την απαγορεύουν, επιτρέποντας μόνο γεωργική χρήση. Επειδή η ΖΟΕ, στις περισσότερες περιοχές που έχουν θεσπιστεί συμπεριλαμβάνουν και το παραλιακό μέτωπο, είναι απαραίτητο για την εκτίμηση της φοροδοτικής ικανότητας ενός οικοπέδου η αγροτεμαχίου να συνεκτιμηθεί από τον νόμο και να προβλεφτεί και η μη δυνατότητα δόμησης του και κατ επέκταση της χαμηλής οικονομικής αποδοτικότητας του ανεξάρτητα από την θέση του. Ένα οικόπεδο ή αγροτεμάχιο , που ευρίσκεται στο παραλιακό μέτωπο μιας περιοχής ή κάποιου νησιού, επιβαρύνεται με υπέρμετρη φορολόγηση λόγω θέσης , την ίδια στιγμή που λόγω του γεγονότος ότι ευρίσκεται σε ΖΟΕ της ευρύτερης περιοχής, δεν μπορεί να δομηθεί ή δομείται με χαμηλότατους συντελεστές ενώ συγχρόνως η γειτνίασης του με την θάλασσα , καθίσταται γεωργικά , μη αποδοτικά εκμεταλλεύσιμο . Συνεπώς πιστεύουμε ότι για λόγους δικαιοσύνης και ίσης επιβάρυνσης των ιδιοκτητών , είναι απαραίτητο το Υπουργείο σας να θεσπίσει συντελεστή απομείωσης της αξίας των ακινήτων , οικοπέδων και αγροτεμαχίων , που ευρίσκονται σε Ζώνες οικιστικού ελέγχου. Ενδεικτικά παραθέτουμε περιοχές στις οποίες έχουν θεσπιστεί Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου: ΖΟΕ Άνδρου ΦΕΚ 291/ΑΑΠ/4.11.2011 ΖΟΕ Αφάντου Ρόδου (περιοχή Κολυμπίων Αφάντου) ΦΕΚ 715 Δ/07.10.1988 ΖΟΕ Δήμου Κω (Ψαλίδι) ΦΕΚ 427 Δ/16.06.1989 ΖΟΕ Ψαχνών Ευβοίας (Δήμου Ψαχνών και Κοιν. Καστέλλας και Νέας Αρτάκης Ν. Ευβοίας) ΦΕΚ 642 Δ/09.10.1989 ΖΟΕ Δύστου Ευβοίας ΦΕΚ 60 Δ/08.02.1990 ΖΟΕ Θήρας ΦΕΚ 139 Δ/19.03.1990 Τροποποίηση και συμπλήρωση ΖΟΕ Θήρας με ΦΕΚ 144/ΑΑΠ/30.4.2012 ΖΟΕ Κανατάδικων Ευβοίας (Μικρό-Μεγάλο Λιβάρι Δήμου Ιστιαίας και Ασμηνίου) ΦΕΚ 205 Δ/10.04.1990 ΖΟΕ Επισκοπής Γεωργιούπολης Ν. Ρεθύμνης-Ν. Χανίων ΦΕΚ 211 Δ/10.04.1990 ΖΟΕ Ζακύνθου ΦΕΚ 347 Δ/05.05.1990 ΖΟΕ Ταυρωπού ΦΕΚ 315 Δ/28.05.1991 και ΦΕΚ 885 Δ/06.11.1998 ΖΟΕ Κοινότητας Πυθαγορείου Ν. Σάμου ΦΕΚ 798 Δ/11.11.1991 ΖΟΕ Παραλιακής Ζώνη Ν. Ηλείας & τροποποίηση ΦΕΚ 1161 Δ/20.09.1993 ΖΟΕ Κοινότητας Λάρδου νήσου Ρόδου Ν. Δωδεκανήσου ΦΕΚ 281 Δ/24.03.1994 ΖΟΕ Σάμου ΦΕΚ 100 Δ/27.02.1995 ΖΟΕ Γαυρίου νήσου Άνδρου (Κοινότητα Γαυρίου εκτός εγκ/νου ρυμοτομικού σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών) ΦΕΚ 179 Δ/07.03.1997 ΖΟΕ Αλυκή νήσου Κω (των Κοινοτήτων Ασφενδίου και Πυλίου) ΦΕΚ 1024 Δ/28.11.1997 ΖΟΕ Γύρα – Δημοσάρι Λευκάδας (Κοινοτήτων Πλατυστόμων, Βαυκερής,Νυδρίου και Δήμου Λευκάδας) ΦΕΚ 1096 Δ/18.12.1997 ΖΟΕ Πάτμου (Δήμου Πάτμου), ΖΟΕ νήσου Πάτμου & τροποποίηση ΦΕΚ 621 Δ/01.08.2001 και ΦΕΚ 991 Δ/27.11.2001 ΖΟΕ (Αγίου Όρους) περιοχή του Δήμου Σταγείρων – Ακάνθου Ν. Χαλκιδικής ΦΕΚ 326 Δ/26.04.2002 ΖΟΕ (Παράκτιας Ζώνης) Δήμου Αλεξανδρούπολης και της τέως Κοινότητας Μάκρης (Ν. Έβρου) ΦΕΚ 492 Δ/14.06.2002 ΖΟΕ νήσου Χίου (Δήμων Αμανής και Ομηρούπολης-τέως Κοινοτήτων Βολισσού και Σιδηρούντος) ΦΕΚ 52 Δ/04.02.2003 ΖΟΕ Δήμων Μαστιχοχωρίων και Ιωνίας Ν. Χίου ΦΕΚ 130 Δ/20.02.2003 ΖΟΕ νήσου Τήνου (Δήμου Τήνου, Δήμου Εξωμβούργου, Κοινότητας Πανόρμου νήσου Τήνου και των νησίδων Πλανήτης και Δρακονήσι Ν. Κυκλάδων) ΦΕΚ160 Δ/27.02.2003 ΖΟΕ Μυκόνου ΦΕΚ 243 Δ/08.03.2005 ΖΟΕ Μύρτου Δήμου Πυλαρέων Ν. Κεφαλληνίας Ιθάκης ΦΕΚ 441 ΑΑΠ/16.09.200 ΠΡΟΤΑΣΗ Σε όλες τις παραπάνω περιοχές, διαχρονικά, η φορολογία που επιβαλλόταν από το υπουργείο οικονομικών , μέσω των πινάκων αντικειμενικών συντελεστών φορολόγησης των οικοπέδων και αγροκτημάτων , στην βάση της αντίστοιχης τοποθεσίας που ευρίσκονταν, αγνοούσε ένα πραγματικό γεγονός που προσδιορίζει καταλυτικά την πραγματική αξία και δυνατότητα εκμετάλλευσης ενός αγροκτήματος, δηλαδή το γεγονός ότι ευρίσκονται σε περιοχές που έχουν χαρακτηρισθεί ως Ζώνες οικιστικού ελέγχου. Ενόψει πλέον της καθολικής φορολόγησης με τον νέο νόμο όλων των ακινήτων και εκτάσεων , επιβάλλεται να προβλεφθεί στον νόμο και στους πίνακες αντικειμενικής εκτίμησης της αξίας των αγροτεμαχίων, η περίπτωση να ευρίσκονται εντός ΖΟΕ ώστε να φορολογούνται χαμηλότερα καθόσον οι διαφορές στις αξίες τους και στην δυνατότητα εκμετάλλευσης των με τα αγροτεμάχια εκτός ΖΟΕ είναι τεράστιες.