Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι προωθούμενες ρυθμίσεις είναι πρόχειρες και δεν λαμβάνουν υπόψη παραμέτρους, άγνωστες προφανώς στον συντάκτη του σχεδίου νόμου, με αποτέλεσμα να διακυβεύεται δημόσιο συμφέρον , αλλά και να εμπλακούν δικαστικά (ενδεχομένως) μελλοντικά πολίτες με το δημόσιο. Όσον αφορά το πρώτο άρθρο που αναφέρεται στους ορισμούς, προτείνεται να γίνουν οι παρακάτω διορθώσεις-συμπληρώσεις: Στην παρ. α) πριν από τις λέξεις "σχέδιο πόλης" να τεθεί "εγκεκριμένο και έγκυρο", οι λέξεις "ή σε οικισμό προϋφιστάμενο του 1923" να αντικατασταθούν με τις λέξεις "ή περιλαμβάνονται στα όρια οικισμών προϋφισταμένων του 1923 ,όπως θα καθορισθούν για τις ανάγκες του Εθνικού Κτηματολογίου από την ΕΚΧΑ Α.Ε " και οι λέξεις "ή μέσα σε οικισμό κάτω των δύο χιλιάδων (2000) κατοίκων......." να αντικατασταθούν με τις λέξεις " ή μέσα σε οικισμό κάτω των δύο χιλιάδων(2000) κατοίκων, του οποίου τα όρια καθορίσθηκαν με βάση τις προϋποθέσεις μεταγενεστέρων νόμων, με σύμφωνη γνώμη των εμπλεκομένων υπηρεσιών." Στην παρ. β) η λέξη "προορίζονται" πρέπει να αντικατασταθεί με τις λέξεις "δύνανται να αξιοποιούνται οικονομικά" και μετά την λέξη εκμετάλλευση ,να τεθούν οι λέξεις , "πιστοποιουμένου τούτου, από γεωπόνο της οικείας Δ/νσεως Αγροτικής Ανάπτυξης". Στην παρ. γ) οι λέξεις "καταγεγραμμένα ή υπό καταγραφή ..... ,μέχρι τέλους, πρέπει να αντικατασταθούν με την διατύπωση " καταγεγραμμένα με βάση τον Α.Ν 1539/1938 ή προγενέστερους νόμους, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, στα αρχεία των οικείων Κτηματικών Υπηρεσιών". Οι προνοήσεις αυτές επιβάλλεται να ληφθούν, επειδή ,στα σχέδια επικρατεί ένα κομφούζιο, και πρόσφατα ανετέθη με τον νόμο 4164 στην ΕΚΧΑ Α.Ε η αρμοδιότητα να καθορίζει όρια οικισμών που προϋφίστανται του 1923,αφού στην πράξη, παρά το γεγονός ότι από του έτους 1977 μέχρι και πρόσφατα το ΣΤΕ , έκρινε τις οροθεσίες οικισμών πρό του 1923 που γινόταν με βάση οδηγίες της διοίκησης , πράξεις ανυπόστατες, η διοίκηση εξακολουθούσε να τις εφαρμόζει ,γνωρίζοντας ακόμα , ότι πολλές από τις οροθεσίες ήταν εικονικές και αφορούσαν οικισμούς που άρχισαν να συγκροτούνται ,πολύ μεταγενέστερα του 1923. Όσον αφορά επίσης την φύση των κτημάτων ,με προορισμό την αγροτική, κτηνοτροφική και την εν γένει γεωργική εκμετάλλευση, αρμόδια όργανα να την πιστοποιούν, είναι οι γεωπόνοι. Τέλος η καταγραφή κτημάτων του Δημοσίου, θεσμοθετημένα, γινόταν πάντα για λόγους διερεύνησης καταγγελιών ή καταπατήσεων (Βλ. Α.Ν 1539/38).Το Δημόσιο, μέχρι τουλάχιστον το 1887, καταχωρούσε στα αρχεία του, μόνο τις αναγνωρισμένες ως ιδιωτικές κτήσεις και όχι τα δικά του κτήματα, η δε καταγραφή των κτημάτων Β.Κ που γινόταν υπηρεσιακά πολύ μεταγενέστερα , ήταν καταστροφική για τα συμφέροντα του Δημοσίου, γινόταν με προχειρότητα , αφού δεν γινόταν πλήρης διερεύνηση του ιδιοκτησιακού ζητήματος των ομόρων εκτάσεων έναντι του Δημοσίου, με αποτέλεσμα να δίδεται η εντύπωση, ότι το Δημόσιο, αναγνώριζε τους ομόρους , ως ιδιοκτήτες.