Αρχική ΚατεχόμεναΆρθρο 04: Προσδιορισμός τιμήματος εξαγοράςΣχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ | 29 Απριλίου 2014, 11:01
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει πρώτα, για την εφαρμογή του εν λόγω άρθρου, να εναρμονιστούν οι αντικειμενικές αξίες με τις πραγματικές αξίες, καθότι τη δεδομένη οικονομική συγκυρία υπάρχει μεγάλη απόκλιση των αντικειμενικών αξιών από τις πραγματικές. Σε διαφορετική περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική αδυναμία - δυσχέρεια καθώς και τα λοιπά φορολογικά και οικονομικά βάρη του σημερινού φορολογούμενου, σχεδόν κανείς δεν θα προσέλθει για εξαγορά λόγω του υψηλού τιμήματος. Συνεπώς θα διαιωνίζεται μια ''νοσηρή'' κατάσταση, ήτοι θα συνεχίζονται οι αυθαίρετες κατοχές επί του εδάφους (πχ αδυναμία των δημοσίων υπηρεσιών να ανταποκριθούν με ταχύτητα στην αθρόα έκδοση πρωτοκόλλων διοικητικών αποβολών και επιβολής προστίμων και πιθανή προσφυγή των πολιτών στη δικαιοσύνη που θα συνεπάγεται αναστολή εκτέλεσης των διοικητικών αποβολών και της επιβολής προστίμων και μετάθεση της επίλυσης του προβλήματος διαρκώς στο μέλλον) καθώς και οι συνεχείς διενέξεις των πολιτών με το κράτος (πχ δυσκολία εκτέλεσης των πρωτοκόλλων διοικητικών αποβολών επί του εδάφους καθότι οι περισσότεροι κατέχοντες έχουν κτίσει οικίες και θα αντιδράσουν εντόνως στην απομάκρυνσή τους ή κατεδάφιση των οικιών τους γεγονός που πιθανόν θα οδηγήσει και σε ποινικά δικαστήρια). Επιπρόσθετα το κράτος θα χάσει μια καλή ευκαιρία να εισρεύσει στα ταμεία του ένας ικανός αριθμός εσόδων μέσω ενός έστω χαμηλού τιμήματος, όπως άλλωστε συνέβη και με τη ρύθμιση των αυθαιρέτων κατασκευών όπου ένεκα των υψηλών προστίμων προσήλθαν για ρύθμιση πολλοί λιγότεροι από εκείνους που αρχικά υπολόγιζαν, καθώς ως γνωστό "όποιος πάει για τα πολλά χάνει και τα λίγα". Άλλωστε κατά τη γνώμη μου αντίκειται στη συνταγματική αρχή της ίσης μεταχείρισης των πολιτών το γεγονός ότι στο παρελθόν βάσει παλαιότερης νομοθεσίας, όπως αυτής που μνημονεύεται στο άρθρο 7 του παρόντος νομοσχεδίου, εξαγοράστηκαν δημόσιες εκτάσεις με πολύ χαμηλότερο τίμημα και συγκεκριμένα με καταβολή περίπου του 10% της αντικειμενικής αξίας. Σήμερα όμως καλούνται οι κάτοχοι γειτονικών στις περισσότερες φορές περιοχών με αυτές που εξαγοράσθηκαν παλαιά να καταβάλουν όλη την αντικειμενική αξία μόνο και μόνο επειδή, ένεκα διάφορων τότε εμπλοκών κι όχι ένεκα υπαιτιότητάς τους, δεν κατάφεραν να ρυθμίσουν την κατεχόμενη έκτασή τους με τις τότε ευνοϊκές διατάξεις, παρ' ότι κατέθεσαν εμπρόθεσμα σχετική αίτηση εξαγοράς, η οποία εκκρεμεί, ως ορίζεται στο άρθρο 7 του παρόντος νομοσχεδίου,στις αρμόδιες υπηρεσίες ( πχ στην περίπτωση των παραλιακών εκτάσεων Νομού Λάρισας οι κάτοχοι της περιοχής Μεσαγγάλων εξαγόρασαν τις εκτάσεις αυτές, βάσει της παλαιότερης προαναφερθείσας νομοθεσίας, με καταβολή μόνο του 10% περίπου της αντικειμενικής αξίας, ενώ οι κάτοχοι της γειτονικής περιοχής Κουλούρας, παρ' ότι κατέθεσαν τότε εμπρόθεσμα αιτήσεις εξαγοράς οι οποίες τώρα εκκρεμούν προς εξέταση στις αρμόδιες υπηρεσίες,καλούνται τώρα να καταβάλουν όλη την αντικειμενική αξία μόνο και μόνο διότι τότε ένεκα διάφορων εμπλοκών από το υπουργείο περιβάλλοντος κι όχι ένεκα υπαιτιότητας των κατόχων δεν εξετάστηκαν από την αρμόδια υπηρεσία οι αιτήσεις τους). Συνεπώς για λόγους τήρησης της συνταγματικής αρχής της ίσης μεταχείρισης των πολιτών θα πρέπει, ειδικά όσων οι αιτήσεις εξαγοράς εκκρεμούν ως ορίζεται στο άρθρο 7 του παρόντος,το τίμημα εξαγοράς να οριστεί στο 10% της αντικειμενικής αξίας ή έστω στο όσο κατά μέσο όρο ποσοστό τοις εκατό προκύψει βάσει της συνολικής έως τώρα νομοθεσίας περί εξαγοράς δημόσιων εκτάσεων. Τέλος διευκρινίζεται ότι είναι κατά την άποψή μου απαράδεκτο ο κάτοχος της δημόσιας έκτασης να πρέπει στην ουσία να εξαγοράσει το κτίσμα που με δικά του έξοδα κόπους και δαπάνες έκτισε, αφ'ής στιγμής το υφιστάμενο κτίσμα προσαυξάνει κατά ποσοστό 20% το τίμημα εξαγοράς. Διευκρινίζεται ότι δεν πρόκειται για δημόσιο κτίριο!!!!!! που αυθαιρέτως κατέλαβε ο κάτοχος της δημόσιας έκτασης αλλά για ιδιόκτητο κτίριο. Προφανώς έγινε σύγχυση του παρόντος νομοσχεδίου περί ρύθμισης κατεχομένων ακινήτων του δημοσίου με τα φορολογικά νομοσχέδια περί υπολογισμού του φόρου ακίνητης ιδιωτικής περιουσίας ή περί υπολογισμού του φόρου μεταβίβασης ιδιωτικής περιουσίας.