Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στην παρ.1 αναφέρεται ότι το υπό εξαγορά ακίνητο θα είναι καταγεγραμμένο ή μη. Έχω τη γνώμη ότι δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αγοραπωλησίας ακίνητο χωρίς ο Πωλητής να έχει πλήρη δικαιώματα κυριότητας. Συγκεκριμένα αντικείμενο εξαγοράς θα πρέπει να είναι ακίνητα του Υπουργείου Οικονομικών καταγεγραμμένα κατά την 31.12.1993 με πλήρη δικαιώματα κυριότητας, αφού το σχέδιο νόμου προβλέπει 20ετή κατοχή επί του ακινήτου συμπληρωμένη την 31.12.2013. Σχετική εγκύκλιος είχε εκδοθεί το 1985 κατά εφαρμογή του Ν719/77. Πρέπει βέβαια ο Νομοθέτης να πάρει θέση στο υπό ψήφιση νόμο εάν υπάρχει εφαρμογή του για τα ακίνητα του Δημοσίου που τυχόν έχει εφαρμογή το άρθρο 4 Ν3127/2003 και ποιος θα το βεβαιώσει αυτό και για τα ακίνητα του Δημοσίου που στην διαδικασία του Εθνικού Κτηματολογίου χαρακτηρίζονται "Αγνώστου Ιδιοκτήτη" ή διεκδικούνται από τρίτους με τις προβλεπόμενες αγωγές. -Στην παρ. 2 αναφέρεται ότι το εμβαδόν εξαγοράς για οικισμούς κάτω των 2000 θα είναι 5 στρ. Εχω τη γνώμη ότι θα πρέπει να διορθωθεί στο εμβαδόν οικοδομήσιμου ακινήτου. Επίσης το δικαίωμα εξαγοράς εντός σχεδίου πλέον του αρτίου οικοπέδου στην υπολειπόμενη έκταση θα πρέπει να ισχύει εφόσον η υπολειπόμενη έκταση που απομένει είναι μη άρτια και οικοδομήσιμη. Το πνεύμα του νόμου νομίζω ότι πρέπει να είναι η ικανοποίηση της νομικής προσδοκίας μακροχρόνιων αυθαίρετων κατόχων και όχι ξεπούλημα της Δημόσιας Περιουσίας, η οποία μετά την πλήρη εφαρμογή του Νόμου η εναπομείνουσα χωρίς αυθαίρετους κατόχους θα διατεθεί στους κοινωνικούς σκοπούς που είναι προορισμένη.Επίσης τα αγροτικά δημόσια ακίνητα θα πρέπει να εξαγοραστούν μόνο από αυθαίρετους κατόχους με επάγγελμα αγρότη. -Στην παρ, 3 αναφέρεται ότι σε περίπτωση που από τη δικαίωση αιτήσεων εξαγοράς απομείνει μη άρτιο και οικοδομήσιμο οικόπεδο τότε κρίνει η επιτροπή του άρθρου 10 που θα προσκυρωθεί. Έχω την γνώμη ότι το παραπάνω αντίκειται στην πολεοδομική νομοθεσία και συγκεκριμένα στις διατάξεις του άρθρου 1 Ν 690/48, σύμφωνα με τις οποίες απαγορεύεται η δημιουργία οικοπέδου με συνέπεια τη δημιουργία μη άρτιου και οικοδομήσιμου οικοπέδου. Θα πρέπει να εξαφανισθούν τα αναγραφόμενα της παραγράφου αυτής και ο Νόμος να προβλέπει ότι εάν μετά της εξέτασης της αίτησης εξαγοράς απομένει μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο οικόπεδο αυτό θα εξαγοράζεται υποχρεωτικώς ασχέτως εαν κατέχεται ή όχι από τον κάτοχο του αρτίου οικοπέδου. Ειδάλλως η κατάτμιση του ακινήτου θα είναι παράνομη. Πρέπει να αναφερθεί ότι τα μη άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα μόνο η εκδοθείσα Πράξη Προσκύρωσης από την αρμόδια Πολεοδομική αρχή αποφασίζει σε ποιον προσκυρώνονται και όχι βέβαια από την Επιτροπή του άρθρου 10.