Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.Σχόλιο του χρήστη Αειφόρος | 24 Δεκεμβρίου 2009, 00:56
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το παρόν κείμενο αναρτάτε στα θέματα Φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων και Φορολογία εισοδήματος νομικών προσώπων λόγο της συνάφειας των θεμάτων Σύμφωνα με την Σύσταση 193 του 2002 του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας που η Ελλάδα έχει αποδεχτεί αλλά δεν έχει εφαρμόσει: «ΙΙ. ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ 6. Για λόγους κοινωνικής αρμονίας, επιβάλλεται να υπάρχουν ισχυροί δημόσιοι και ιδιωτικοί τομείς (της οικονομίας) καθώς και ισχυρός συνεταιριστικός και αλληλοβοηθητικός τομέας, αλλά και άλλες κοινωνικές και μη-κυβερνητικές οργανώσεις. Οι κυβερνήσεις οφείλουν, στα πλαίσια αυτά, να υιοθετήσουν μια ευνοϊκή πολιτική και ένα νομικό καθεστώς, τα οποία να συμφωνούν με την ταυτότητα και τα χαρακτηριστικά των συνεταιρισμών, και να έχουν ως βάση τις συνεταιριστικές αξίες και αρχές» ( Συνεταιριστικές Αρχές και Αξίες http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/arxes.pdf ) Δείτε Σύσταση 193 της ΔΟΕ http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/Sistasi193.pdf Σύμφωνα με τα παραπάνω είναι φανερή η ανάγκη ξεχωριστού νομικού καθεστώτος του κάθε τομέα γιατί έχουν διαφορετικούς στόχους. Φορολόγηση εισοδήματος νομικών προσώπων και διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών. Οι συνεταιρισμοί που ενεργοποιούνται σε όλους τους τομείς της οικονομίας στον υπόλοιπο κόσμο πέρα από αυτούς που γνωρίζουμε στην Ελλάδα, περιλαμβάνονται σίγουρα στις επιχειρήσεις που περιέγραψε για πρώτη φορά ο κ. Πρωθυπουργός στην περσινή έκθεση της Θεσσαλονίκης, επιχειρήσεις που επανα-επενδύουν τα κέρδη τους και δεν τα κάνουν μερίσματα επενδυτών. Μέρος του κοινόκτητου ταμείου τους εκτός από την ανάπτυξη της επιχείρησης αφιερώνεται σε κοινωφελείς υπηρεσίες. Έτσι αναγνωρίζεται ο διπλός τους ρόλος επιχειρηματικός και κοινωνικός από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «Η συμβολή των συνεταιρισμών στους κοινοτικούς στόχους αποτελούν θεμελιώδη συνιστώσα για την επίτευξη της Στρατηγικής της Λισσαβόνας ως ένα εξαιρετικό παράδειγμα εταιρικής μορφής που μπορεί να εξυπηρετεί ταυτόχρονα επιχειρηματικούς και κοινωνικούς στόχους με τρόπο αλληλοενισχυτικό… Υπάρχει συνεπώς σαφή ανάγκη να καταβληθούν προσπάθειες σε κοινοτικό επίπεδο για να εξασφαλιστεί ότι ο ρόλος των συνεταιρισμών λαμβάνεται πλήρως υπόψη σε όλα τα σχετικά κοινοτικά προγράμματα» Δείτε παράγραφο 4 http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/KeimenoEE.pdf Επίσης αναγνωρίζεται de facto η κοινωνική τους ευθύνη «23. Οι εργατικοί συνεταιρισμοί και τα συστήματα συμμετοχής, καθώς και άλλες επιχειρήσεις με την μορφή συνεταιρισμών, φορέων αλληλασφάλισης και ενώσεων, ενσωματώνουν στη δομή τους τα ενδιαφέροντα άλλων παραγόντων και αναλαμβάνουν αυτόματα τις κοινωνικές ευθύνες τους και τις ευθύνες απέναντι στον πολίτη.» http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/el/com/2001/com2001_0366el01.pdf Προώθηση ενός ευρωπαϊκού πλαισίου για την εταιρική κοινωνική ευθύνη Πράσινη Βίβλος Βρυξέλλες 18.7.2001 COM (2001) 366 τελικό Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων Λόγω του ότι επενδύουν στον τομέα των κοινωνικών υπηρεσιών σε χώρες όπως η Ισπανία οι συνεταιρισμοί των 11.000.000 μελών απολαμβάνουν την μισή φορολογία από τις άλλου είδους επιχειρήσεις ( ενδεικτικό video του συνεταιριστικού κινήματος στην Ισπανία που αναδεικνύει ότι πράγματι ενεργοποιούνται σε όλους τους τομείς της οικονομίας http://www.cepes.es/listado.cfm?padre=35&idSeccion=326&idsec=sec_00 ) Στην Ελλάδα η συνεταιριστική Νομοθεσία αντιμετωπίζει τους αστικούς συνεταιρισμούς ως μια άλλη μορφή επιχειρήσεις επενδυτών σε αντίθεση με τις διεθνές συνεταιριστικές αξίες και αρχές και τους εξαναγκάζει να συμπεριφέρονται έτσι, δεν έχουν την διπλή υπόσταση κοινωνική και οικονομική Φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων Στους αστικούς καταναλωτικούς συνεταιρισμούς σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία δεν υπάρχει μέριμνα διαχωρισμού του πλεονάσματος και τον κερδών, αναφέρονται όλα τα έσοδα ως κέρδη. Σύμφωνα με την διεθνή συνεταιριστική νομοθεσία: π.χ. ένας καταναλωτικός συνεταιρισμός διαθέτει όλα του τα είδη προς τα μέλη του στο κόστος ( τιμή αγοράς προϊόντων + λειτουργικό κόστος ). Δεν γνωρίζει όμως τα λειτουργικά κόστη και έτσι χρεώνει τα προϊόντα με μια τιμή ασφαλείας μεγαλύτερη. Στο τέλος της χρονιάς επανακαθορίζει την τιμή προς τα κάτω και επιστρέφει το πλεόνασμα στα μέλη, δηλαδή μέρος των δικών τους χρημάτων που έχουν δώσει. Αυτά τα χρήματα σε όλο τον κόσμο εκτός από την Ελλάδα όσων γνωρίζουμε δεν φορολογούνται. Η εφαρμογή μιας γνήσιας συνεταιριστικής νομοθεσίας και στην φορολογική Νομοθεσία θα συμβάλλει ως κίνητρο στην δημιουργία τουλάχιστον καταναλωτικών συνεταιρισμών. Οι καταναλωτικοί συνεταιρισμοί ως θεσμός αυτοβοήθειας με αυτοχρηματοδότηση στην υπόλοιπη Ευρώπη λειτουργούν ως κυματοθραύστες στην άνοδο των τιμών, ως ένας εναλλακτικός τρόπος αγοράς που αναγκάζει και τους ιδιώτες να συνετιστούν στην πολιτική πωλήσεων τους, προσφέροντας ένα πρόσθετο σταθεροποιητικό σύστημα στην αγορά, απελευθερώνοντας πόρους για κοινωφελείς έργα για την κοινωνία. Πόρους που τόσο ανάγκη έχει ο τόπος μας, αυτή την δύσκολή στιγμή που περνάει, για να ανακατευθύνει από τα Super Market των πολυεθνικών που πουλάνε με κέρδος 150% http://www.greekretail.gr/articles/2418/index.html προς κοινωφελή έργα. Δείτε καταναλωτικοί Συνεταιρισμοί Ευρώπης των 25.000.000 μελών http://www.eurocoop.coop/home/en/default.asp Η εφαρμογή μιας γνήσιας συνεταιριστικής νομοθεσίας είναι μια από τις υποχρεώσεις της Ελλάδας που δεν έχει ανταποκριθεί, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τουλάχιστον για τον θεσμό της Ευρωπαϊκής Συνεταιριστικής Εταιρείας που θα έπρεπε να εφαρμοστεί από τις 18 Αυγούστου του 2006 http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/KeimenoEE.pdf παραγ. 3.1 Αυτήν την στιγμή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ερευνά κατά πόσο εφαρμόστηκε αυτός ο θεσμός http://www.coopseurope.coop/spip.php?article747 « Οι συνεταιρισμοί φέρνουν πάντα λύσεις σε περιόδους κρίσης» Έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας « Απαντήσεις για την παγκόσμια Οικονομική Κρίση- Η ανθεκτικότητα των συνεταιρισμών σε περιόδους κρίσης» http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/anthektikotita.pdf Η έκθεση του ΔΟΕ υιοθετήθηκε από τον Γ.Γ. του ΟΗΕ και με πρότασή του http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/kateyuintiries%20grames.pdf προς την Γ.Σ. ανακηρύχθηκε το 2012 για την προώθηση των συνεταιρισμών και του Διεθνούς Νομικού Πλαισίου που τους διέπει, αναγνωρίζοντας την συμβολή τους στην καταπολέμηση της κρίσης και της σταθερότητας που επιβάλλουν στο οικονομικό στερέωμα Δείτε www.ica.coop Μια διεθνή πρόταση του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας για το νομικό πλαίσιο των συνεταιρισμών http://www.diktio-kapa.dos.gr/keimena/kateyuintiries%20grames.pdf Αυτή η στιγμή με τις αλλαγές του φορολογικού νομοσχεδίου μπορεί να είναι η κατάλληλη να απαντήσουμε στην παγκόσμια οικονομική κρίση όπως τα 800.000.000 μέλη των συνεταιρισμών http://www.ica.coop/coop/statistics.html και υιοθετεί όλη η Παγκόσμια Κοινότητα.