Αρχική Οριοθέτηση αιγιαλού και παραλίαςΆρθρο 15: Νομιμοποίηση αυθαίρετων κατασκευώνΣχόλιο του χρήστη ´Ιρις Π. | 9 Μαΐου 2014, 15:15
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συμφωνώ με το εξής προηγούμενο σχόλιο : "2 Μαΐου 2014, 17:43 | Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη- CISD-Μαργαρίτα Καραβασίλη-Πρόεδρος Μεγάλος είναι ο αριθμός εγκαταστάσεων και πρόχειρων κατασκευών, που έχουν κατασκευασθεί στον αιγιαλό, στην παραλία ή στη θάλασσα, στην όχθη, στην παρόχθια ζώνη και στο υδάτινο στοιχείο ποταμών και λιμνών, χωρίς καμία περιβαλλοντική ή άλλη αδειοδότηση. Οι περισσότερες από αυτές αφορούν σε μικρές προβλήτες, λιμενοβραχίονες, μπαζώματα, κλπ., που έχουν παρανόμως εγκατασταθεί σε δημόσιες και ιδιωτικές επιχειρήσεις που εξυπηρετούν κύρια δραστηριότητες λιμενισμού σκαφών, τουριστικών δραστηριοτήτων, κ.ά. και σπάνια δημόσιους, κοινωφελείς και ερευνητικούς σκοπούς. Για ένα μεγάλο ποσοστό εξ αυτών έχουν εκδοθεί τελεσίδικες αποφάσεις κατεδάφισης. Η δυνατότητα νομιμοποίησης αυτών, που δίνεται με το παρόν άρθρο, και μάλιστα με απόφαση του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ανοίγει το δρόμο για την οριστική τακτοποίηση κατασκευών και εγκαταστάσεων που στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην ακτογραμμή, στην προσάμωσης, κλπ., με συνέπειες μεταξύ άλλων, την διάβρωση των ακτών . Νομιμοποίηση αυθαίρετων κατασκευών μπορεί να γίνει ΜΟΝΟ σε περίπτωση επίκλησης λόγων δημοσίου συμφέροντος και εφόσον η ύπαρξη οποιαδήποτε έργου δεν προκαλεί διάβρωση ή αλλοίωση σε γειτονικά τμήματα της ακτής, ή ακόμη και αλλοίωση του τοπίου, μετά από την υποχρεωτική εκπόνηση Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης και τον έλεγχό της από το αρμόδιο ΥΠΕΚΑ. Διαφορετικά ο καθένας θα εξακολουθεί να καταπατά τον αιγιαλό και την παραλία. Επιπλέον, θα πρέπει να τεκμηριώνεται, σε κάθε περίπτωση, η απρόσκοπτη πρόσβαση στην ακτή, πριν από την όποια «νομιμοποίηση». Επιπλέον, το άρθρο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την έννοια της προστασίας του αιγιαλού, την κείμενη νομοθεσία και την συνταγματική επιταγή. Η παράκτια ζώνη, ως ιδιαίτερα ευαίσθητο οικοσύστημα, δεν επιδέχεται αλλοιώσεις και περαιτέρω υποβάθμιση!Το παρόν άρθρο όχι μόνο νομιμοποιεί τις υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές αλλά και ανοίγει το δρόμο για τη μαζική δημιουργία νέων, χωρίς μάλιστα καμία πρόβλεψη περιβαλλοντικού ισοζυγίου. Έτσι είναι και εξαιρετικά ευάλωτο σε κάθε προσφυγή προς το Συμβούλιο της Επικρατείας.Τέλος, απουσιάζει παντελώς η όποια πρόβλεψη για τις προστατευόμενες παράκτιες ή λιμνιαίες ή/και παραποτάμιες περιοχές της χώρας που είναι ενταγμένες στο οικολογικό δίκτυο Natura 2000 ή σε άλλα εθνικά, ευρωπαϊκά ή/και διεθνή πλαίσια προστασίας, με ορατό κίνδυνο να ακυρωθεί οριστικά ο σκοπός διατήρησης αυτών.Εκτός των κρίσιμων περιβαλλοντικών πτυχών οι προτεινόμενες ρυθμίσεις έχουν τεράστιες επιπτώσεις στην κοινωνία και στην εθνική οικονομία, καθώς αγνοούν και υποβαθμίζουν τον σπάνιο φυσικό πόρο, αλλά και το συγκριτικό πλεονέκτημα του τουριστικού προϊόντος της χώρας.Τέλος, το άρθρο καταστρατηγεί εθνικές και ευρωπαϊκές της δεσμεύσεις όσον αφορά στην συμμόρφωση προς την κείμενη νομοθεσία και θέτει τη χώρα υπόλογη όχι μόνο ενώπιον του ΣτΕ, αλλά και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, επισείοντας κυρώσεις και πρόστιμα. Οι εν λόγω διατάξεις θα πρέπει να αποσυρθούν."