Αρχική Τέλη εγγραφής πράξεων από τα υποθηκοφυλακεία.Άρθρο 04:Τρόπος πληρωμής πάγιων και αναλογικών τελώνΣχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΑΜΙΣΘΩΝ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | 1 Οκτωβρίου 2014, 12:21
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε κανένα σημείο του προσχεδίου δεν αναφέρεται από ποιον και με ποιον τρόπο θα διενεργείται ο υπολογισμός των οφειλομένων τελών. Στο προσχέδιο αιτιολογικής έκθεσης αναφέρεται (σελ. 5) ότι η καταβολή των τελών θα διενεργείται πλέον ηλεκτρονικά μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας που αναπτύσσεται (δηλ. δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί) στη Γ.Γ.Π.Σ. Ωστόσο, το ίδιο το προσχέδιο δεν αναφέρει τίποτα σχετικά ούτε βεβαίως απαντά στο ερώτημα ποιος θα έχει την ευθύνη της ορθής εισαγωγής των δεδομένων στην εν λόγω πλατφόρμα. Πόσα σημεία θα πρέπει να επισκεφθεί ο συναλλασσόμενος προκειμένου να ολοκληρώσει τη συναλλαγή του, ακόμη και για ένα απλό πιστοποιητικό ή αντίγραφο; Ενώ ο τρόπος καταβολής των τελών καθορίζεται στο άρθρο 1 ως ένας εκ των σκοπών του νόμου, στο σχετικό άρθρο 4 αναφέρεται γενικά και αόριστα ότι η πληρωμή των τελών θα γίνεται μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων, με γενική εξουσιοδότηση για την έκδοση ΚΥΑ κατά προφανή παράβαση του άρθρου 43 παρ. 2 εδ. β΄ του Συντάγματος. Δεν παρέχεται καμία κατεύθυνση στην εκτελεστική εξουσία που ουσιαστικά νομοθετεί εν λευκώ, ενώ δεν γίνεται καμία αναφορά στο πώς εξασφαλίζεται η θεμελιώδης αρχή για τη λειτουργία των υποθηκοφυλακείων και κτηματολογικών γραφείων, αυτή της χρονικής προτεραιότητας σε σχέση με την εγγραφή μιας πράξης. Τα παραπάνω ζητήματα αφορούν όλους τους συναλλασσόμενους με τα υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία (πολίτες, συμβολαιογράφους, δικηγόρους, δικαστικούς επιμελητές κλπ.) και είναι μείζονος σημασίας για την ομαλή διενέργεια των συναλλαγών επί ακινήτων, οι οποίες είναι χιλιάδες καθημερινά σε όλη την επικράτεια. Σύμφωνα με το προσχέδιο, κάθε πληρωμή, ακόμη και για ένα απλό πιστοποιητικό, θα γίνεται μέσω πιστωτικού ιδρύματος. Μία σειρά περιπτώσεων, που μπορούν να επιφέρουν σοβαρότατα προβλήματα στις συναλλαγές δε φαίνεται να έχουν ληφθεί υπ’ όψιν. Λ.χ. τι θα γίνεται όταν για τεχνικούς ή άλλους λόγους δεν είναι δυνατή η πληρωμή σε πιστωτικό ίδρυμα και λήγει η προθεσμία για την εγγραφή κατάσχεσης, αγωγής ή τροπής προσημείωσης σε υποθήκη; Δεδομένου του όγκου των συναλλαγών, που αν και μειωμένος λόγω οικονομικής συγκυρίας, εξακολουθεί να είναι σημαντικός σε πανελλαδικό επίπεδο, η άρδην αλλαγή του τρόπου πληρωμής πρέπει να είναι αντικείμενο μελετημένης και λεπτομερούς νομοθετικής ρύθμισης και όχι να αντιμετωπίζεται ως ζήτημα δευτερεύον και τεχνικό που μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο ΚΥΑ, χωρίς διαβούλευση και ψήφιση από τη Βουλή.