Αρχική Τέλη εγγραφής πράξεων από τα υποθηκοφυλακεία.Άρθρο 01: Σκοπός – ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Αντιγόνη Σδούγκα | 4 Οκτωβρίου 2014, 22:52
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι γεγονός ότι η τελική εικόνα που αποκομίζει όποιος έχει συνεργασία με τα Υποθηκοφυλακεία είναι ότι το παρόν σχέδιο νόμου έρχεται να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα, παρά να επιλύσει αυτά που θεωρεί «παθογένειες του υφισταμένου καθεστώτος». Αντιθέτως, θα διογκώσει την γραφειοκρατία και τελικά θα δυσχεράνει τη συνεργασία του πολίτη με το Υποθηκοφυλακείο και εμμέσως πλην σαφώς θα καταστήσει τον Υποθηκοφύλακα δημόσιο υπάλληλο, αφού η αμοιβή του θα του καταβάλλεται, μετά από εκκαθάριση , από το Δημόσιο, ενώ θα αντιμετωπίζεται και θα φορολογείται ως ελεύθερος επαγγελματίας, με ατομική ευθύνη προς τους ασφαλιστικούς φορείς , όσον αφορά τις εργοδοτικές του υποχρεώσεις, και τους τρίτους, για τα λάθη και τις παραλείψεις των υπαλλήλων του. Διαβάζοντας τα σχόλια μεμονωμένων πολιτών διαπιστώνω ότι δυστυχώς υπάρχει μία συγκεχυμένη εικόνα για το λειτούργημα του Άμισθου Υποθηκοφύλακα. Στην όλη διαδικασία των εμπραγμάτων συναλλαγών είναι ο μόνος φορέας που μπορεί να διασφαλίσει πραγματικά την ουσιαστική και τυπική νομιμότητα μίας πράξης, καθόσον δεν τον συνδέει κανένας πελατειακός δεσμός και έτσι δεν υπηρετεί κανένα ιδιωτικό συμφέρον , παρά μόνο μέσω του ελέγχου της νομιμότητας των προς καταχώριση εγγράφων είναι εξωδικαστικός λειτουργός που εξασφαλίζει την τήρηση και εφαρμογή των νόμων αδέσμευτα και ανεξάρτητα. Διερωτώμαι με το νέο σύστημα που προωθείται ΠΩΣ : «α) Απλοποιείται η διαδικασία είσπραξης των τελών για τον πολίτη αφού αυτή θα διενεργείται μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων». Πού έγκειται και πώς εννοείται αυτή η απλοποίηση της διαδικασίας για τον πολίτη , αφού αυτός θα υποχρεούται για την διεκπεραίωση της υπόθεσής του και πριν την προσέλευσή του στο γραφείο του Υποθ/κείου, να μεταβει στην τράπεζα για να καταβάλει το αναλογούν τέλος. Γνωρίζουμε το πόσο έχει διογκωθεί ο κύκλος εργασιών στις Τράπεζες, τόσο με τη συρρίκνωση του αριθμού των πιστωτικών ιδρυμάτων, όσο και με την μετακύληση διεκπεραίωσης σ’ αυτές μεγάλου αριθμού υποθέσεων από διαφόρους φορείς και οργανισμούς. «β) Περιέχονται άμεσα και χωρίς καθυστέρηση τα καταβαλλόμενα τέλη στο Δημόσιο». Δεν υπάρχει καμία απολύτως καθυστέρηση στην καταβολή των τελών του Δημοσίου και αυτό εξακριβώνεται πολύ εύκολα και άμεσα γιατί οι κωδικοί των ποσών που καταθέτουμε προς το Δημόσιο Ταμείο είναι ειδικοί και συγκεκριμένοι, οπότε το υπουργείο έχει άμεση και ακώλυτη πρόσβαση στους λογαριασμούς αυτούς. «γ) Διασφαλίζεται η καταβολή των νομίμων τελών για κάθε πράξη εγγραφής και κάθε πιστοποιητικό ή αντίγραφο και δ) Διασφαλίζεται το ενιαίο εφαρμογής των διατάξεων, αφ’ ενός μεν επειδή το θεσμικό πλαίσιο απλοποιείται, αφετέρου δε διότι η εφαρμογή τους κατά το μεγαλύτερο μέρος τους θα γίνεται ηλεκτρονικά και κατά ενιαίο τρόπο.» Η συνεργασία των Υποθηκοφυλάκων με τον πολίτη (ο οποίος πάντοτε υποστηρίζεται από έναν Δικηγόρο ή ένα συμβολαιογράφο, και δεν τον καθιστά αδαή προς τις οικονομικές του υποχρεώσεις) και με τους συναφείς με τον χώρο επαγγελματίες (Συμ/φους, Δικηγόρους και Δικαστικούς Επιμελητές) είναι καθημερινή και δεν υπάρχουν περιθώρια , ούτε καν ενδεχόμενο εφαρμογής κάποιας άλλης πρακτικής. Μπορεί κάλλιστα το Υπουργείο να προωθήσει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα υπολογισμού τελών . Ενημερωτικά και μόνο, πλήθος υποθηκοφυλακείων εδώ και χρόνια εφαρμόζει ένα τέτοιο πρόγραμμα υπολογισμού τελών, του οποίου η ακρίβεια και η ορθότητα είναι επιβεβαιωμένη. Με τον τρόπο αυτό γίνεται γρήγορα και άμεσα ο υπολογισμός των τελών , διευκολύνεται κατά πολύ η καθημερινή συναλλαγή και διασφαλίζεται η αποφυγή λάθους που θα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.