Αρχική Τέλη εγγραφής πράξεων από τα υποθηκοφυλακεία.Άρθρο 06: Αμοιβή αμίσθων υποθηκοφυλάκωνΣχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΑ ΞΕΚΑΛΑΚΗ - ΥΠΟΘ/ΚΑΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ | 5 Οκτωβρίου 2014, 23:11
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, «ποσοστό των καταβαλλόμενων τελών προορίζεται για την αμοιβή του Άμισθου Υποθηκοφύλακα και την κάλυψη δαπανών λειτουργίας του άμισθου Υποθηκοφυλακείου που προΐσταται». Τόσο η αιτιολογική έκθεση, όσο και το προσχέδιο παραβλέπουν το γεγονός ότι η αμοιβή του Υποθηκοφύλακα και οι δαπάνες ΔΕΝ αποτελούν δύο διακριτά πράγματα, καθώς η αμοιβή αυτή χρησιμοποιείται για την κάλυψη όλων των δαπανών λειτουργίας. Αναρωτήθηκε ο συντάκτης του κειμένου πώς θα λειτουργήσει μία υπηρεσία που στηρίζεται σε κανόνες ιδιωτικού δικαίου χωρίς να υπάρχουν τα χρήματα που απαιτούνται καθημερινά για τη λειτουργία της; Σύμφωνα με το προτεινόμενο σχήμα, η Υπηρεσία θα πρέπει να λειτουργεί υπό την πλήρη αστική, πειθαρχική και ποινική ευθύνη του Υποθηκοφύλακα χωρίς όμως να έχει στη διάθεσή της ταμείο και χρήματα για την αγορά αναλωσίμων, πληρωμή ενοικίων καθώς και την εξόφληση λογαριασμών και καταβολή μισθοδοσίας! Τι θα συμβεί σε περίπτωση που το Δημόσιο καθυστερήσει την εκκαθάριση και απόδοση στον Υποθηκοφύλακα της αμοιβής του; Πώς ο Υποθηκοφύλακας θα προβεί εμπροθέσμως στην καταβολή μισθοδοσίας προς τους υπαλλήλους του, στην εξόφληση εισφορών ΙΚΑ, ΦΜΥ, απόδοση ΦΠΑ και κάλυψη όλων των λειτουργικών εξόδων της υπηρεσίας; Ο συντάκτης παραβλέπει το γεγονός ότι τα Υποθηκοφυλακεία/Κτηματολογικά Γραφεία αποτελούν δημόσιες υπηρεσίες στεγασμένες σε άρτια εξοπλισμένα, ως επί το πλείστον κτίρια μοντέρνας κατασκευής, κάτι που συνεπάγεται υψηλό κόστος στέγασης και λειτουργίας. Τα άνω έξοδα από ποιον θα καλυφθούν την στιγμή που οι καταθέσεις των τελών-δικαιωμάτων θα γίνονται σε λογαριασμό του Δημοσίου και η αναλογούσα αμοιβή θα αποδίδεται εν ευθέτω χρόνω στον Υποθηκοφύλακα; Με ποια διαδικασία, υπό ποιες προθεσμίες; Και ποιος θα αναλάβει την ευθύνη (ποινική, αστική) σε περίπτωση που το Δημόσιο δεν καταβάλλει εμπροθέσμως τα οφειλόμενα ποσά στον υποθηκοφύλακα, ώστε κι εκείνος με την σειρά του να προβεί στις κατά νόμο υποχρεώσεις του ως εργοδότης (μισθοδοσία, και ασφαλιστικές εισφορές, αποζημιώσεις), ελεύθερος επαγγελματίας (ΦΠΑ) και μισθωτής δημόσιας κατά τον νόμο υπηρεσίας (ενοίκιο, λογαριασμοί και λοιπά έξοδα λειτουργίας); Για την τύχη της μισθοδοσίας τους ρωτάνε με αγωνία υπάλληλοι των Υποθηκοφυλακείων στα σχόλια της διαβούλευσης. Ο συντάκτης του προσχεδίου αδιαφορεί για το γεγονός ότι η μισθοδοσία όλων των υπαλλήλων των Αμίσθων Υποθηκοφυλακείων θα εξαρτάται από την μηνιαία εκκαθάριση του Δημοσίου, διαδικασία που όπως όλοι γνωρίζουμε ακολουθεί χρόνους …χελώνας. Τέλος, πώς δικαιολογεί ο συντάκτης το γεγονός ότι η πληρωμή των ποσών θα γίνεται σε λογαριασμό του Δημοσίου, αλλά εκδότης της απόδειξης παροχής υπηρεσιών θα είναι ο Άμισθος Υποθηκοφύλακας; Ουσιαστικά οι Υποθηκοφύλακες θα εκδίδουν αποδείξεις για χρήματα τα οποία ουδέποτε εισέπραξαν; Αυτό μόνο ως παγκόσμια πρωτοτυπία θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί.