Αρχική Λογιστικά πρότυπαΆρθρο 10: Απλοποιημένο τιμολόγιο και Συγκεντρωτικό τιμολόγιοΣχόλιο του χρήστη MICHAEL. | 23 Οκτωβρίου 2014, 12:09
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έστω υο εξής παράδειγμα: Υπάλληλος πληρώνει και παίρνει μια απόδειξη λιανικής από ταξί 10-15 ευρώ για επαγγελματική μετακίνηση, που έγινε για λογαριασμό του εργοδότη του νομικού προσώπου, την οποία οφείλω να προσκομίσει στον εργοδότη για να αποζημιωθεί, αλλά και να χρησιμοποιηθεί από τον εργοδότη του ως αποδεικτικό προς καταχώρηση στα βιβλία. Αυτή η απόδειξη με τον ΚΦΑΣ ήταν νόμιμο παραστατικό στοιχείο. Με τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ δεν φαίνεται να είναι, γιατί η απόδειξη λιανικής κατά το άρθρο 12 των ΕΛΛ. ΛΟΓ. ΠΡΟΤΥΠΩΝ εκδίδεται μόνο για ιδιώτες. Συνεπώς δεν μπορεί να γίνει τίποτε από λογιστικής πλευράς δεν μπορεί να καταχωρηθεί στα βιβλία, ούτε ο υπάλληλος να πάρει νόμιμα τα χρήματα του. Το προαναφερόμενο παράδειγμα δεν είναι μια μεμονωμένη περίπτωση. Είναι περίπου βέβαιο πως τουλάχιστον για για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν θα υπάρχει στην Ελλάδα ταξί που εκδίδει απλοποιημένο τιμολόγιο. Όλα θα εκδίδουν μόνον αποδείξεις λιανικής. Συνεπώς το νέο σύστημα θα είναι ανεπαρκές και άδικο σε σχέση με το υφιστάμενο του ΚΦΑΣ, αφού δεν θα καλύπτει τις περιπτώσεις αυτές (που σημειωτέον πρακτικά θα είναι πάρα πολλές) Για να αποκατασταθεί το δίκαιο σε αυτή την περίπτωση (αλλά και σε αρκετές άλλες) θα πρέπει να προστεθεί διάταξη που θα προβλέπει πως η απόδειξη λιανικής είτε γενικά είτε ειδικά (σε παρόμοιες περιπτώσεις ταξί κλπ) εξομοιούται με απλοποιημένο τιμολόγιο.