• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΕΡΒΟΣ' | 24 Δεκεμβρίου 2009, 04:44

    Κακώς προτείνεται η επαναφορά του ΦΜΑΠ, διότι έχει αποτύχει ως φορος. Το 1997 φορολογήθηκαν μόνον όσοι τότε είχαν περιουσία που ξεπερνούσε το αφορολόγητο όριο. Το κράτος δεν είχε τους μηχανισμούς να ελέγξει την αξία των περιουσιών που σε μεταγενέστερο χρόνο κατέστησαν φορολογήσιμες, με αποτέλεσμα οι πιο πολλοί να φοροδιαφεύγουν de facto. Η φοροδιαφυγή είναι ιδιαίτερα εύκολη για όσους δοαθέτουν πολλά μικρά ακίνητα και σε περισσότερες περιοχές της χώρας. Παράλληλα, ελάχιστα αναπροσαρμόσθηκε από το 1997 το αφορολόγητο όριο, με αποτέλεσμα, δέκα χρόνια αργότερα, ο φόρος αυτός, αν εφαρμοζόταν, να συμπεριλάμβανε και μικρομεσαίες περιουσίες. Κατά συνέπεια, ο ΦΜΑΠ έχει αποτύχει, όχι μόνο διότι δεν μπορούσε να συλλάβει την φορολογητέα ύλη και να εφαρμοστεί στο σύνολο των κατά καιρούς υποκειμένων σε φόρο, αλλά και διότι ακόμα και αν εφαρμοζόταν, θα ήταν άδικος. Προτείνω τη διατήρηση του ΕΤΑΚ, ώστε όλοι ανεξαιρέτως οι ιδιοκτήτες ακινήτων να φορολογούνται ανάλογα με τίς δυνατότητές τους στη βάση του περιουσιολογίου που έχει δημιουργηθεί, με τη δημιουργία επιπλέον κλιμακίων για περιουσίες άνω των 500.000 ευρώ ατομικά και 1.000.000 ευρώ οικογενειακά, με τιμαριθμική αναπροσαρμογή των κλιμακίων κατ' έτος. Να φορολογούνται, όπως και σήμερα, μόνο τα κτίσματα και τα εντός σχεδίου ακίνητα, αφού τα εκτός σχεδίου αγροτεμάχια, είτε είναι πηγή βιοπορισμού των αγροτών, είτε είναι ανεπίδεκτα οικνομικής εκμετάλλευσης. Με τις ανωτέρω προϋποθέσεις δεν συνιστά πρόβλημα η φορολόγηση της εκμεταλλεύσιμης περιουσίας των κοινωφελών ιδρυμάτων. Με εκτίμηση ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΕΡΒΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ