Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΆρθρο 01 – Δόσεις και απαλλαγές ρύθμισηςΣχόλιο του χρήστη Ευάγγελος | 15 Μαρτίου 2015, 01:48
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία: Η παραπαίουσα συγκυβέρνηση Σαμαρά Βενιζέλου, 20 ημέρες μετά και υπό την πίεση της ολοκληρωμένης και συνεκτικής νομοθετικής πρωτοβουλίας του ΣΥΡΙΖΑ για την θέσπιση άμεσων μέτρων ανακούφισης των πολιτών και επανεκκίνησης της οικονομίας με ιδιαίτερο βάρος στη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, κατέθεσε ενώπιον του κοινοβουλίου μια τροπολογία για την ρύθμιση των οφειλών άτολμη και ξεκομμένη από ένα συνολικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της κρίσης. Τη συμπληρώνει δε και με την παράταση για δύο έτη της έκτακτης εισφοράς αποδεικνύοντας την αλήθεια του ρητού: Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού. Οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης μοιάζουν όσο η μέρα με τη νύχτα. Διαφορές: 1.Με την τροπολογία της Κυβέρνησης απαλλάσσονται σ’ ένα ποσοστό μόνο προσαυξήσεις και τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής της βεβαιωμένης οφειλής και όχι τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν και αποτελούν συνήθως το μεγαλύτερο μέρος της οφειλής. Έτσι, εκβιάζονται οι πολίτες να παραιτηθούν από το νόμιμο δικαίωμα τους να αμφισβητήσουν το ύψος της βεβαιωμένης οφειλής Διοικητικά ή Δικαστικά. Στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ αντίθετα όλες οι αμφισβητούμενες από τους πολίτες υποθέσεις πριν ρυθμιστούν σε δόσεις παραπέμπονται σε Επιτροπές Διοικητικής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών, ώστε να προσδιορισθεί το ακριβές ύψος της οφειλής, διευκολύνεται η προσφυγή στη Δικαιοσύνη, ενώ το συνολικό ποσό από προσαυξήσεις και πρόστιμα δεν μπορεί να υπερβαίνει το 30% του αρχικώς οφειλόμενου κεφαλαίου. 2. Για οφειλές που ανέρχονται σε εκατοντάδες χιλιάδες ΕΥΡΩ η ρύθμιση σε 36, 48 ή 60 μηνιαίες δόσεις που προβλέπεται μπορεί να οδηγεί στην καταβολή μηνιαίων ποσών, που υπερβαίνουν την ικανότητα του οφειλέτη να πληρώσει. Ταυτόχρονα ο οφειλέτης οφείλει να είναι ενήμερος για τις τρέχουσες φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις ώστε να υπαχθεί και να παραμείνει στην ρύθμιση. Έτσι είναι βέβαιον ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα υπάρχει δυνατότητα υπαγωγής αφού όσοι χρωστούν δεν μπορεί να είναι ενήμεροι φορολογικά. Ακόμη όμως κι αν υπαχθεί κάποιος στην ρύθμιση θα εκπέσει στον πρώτο μήνα που δεν θα μπορέσει να καταβάλλει την δόση και τις τρέχουσες φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις του. Στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, προβλέπεται ρύθμιση για όλους σε 84 δόσεις του ποσού της οφειλής, σε κάθε περίπτωση όμως το ποσό της δόσης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του ετήσιου εισοδήματος του προηγούμενου έτους. Αν το υπερβαίνει οι δόσεις θα είναι περισσότερες. Έτσι διασφαλίζεται η δυνατότητα του οφειλέτη να πληρώσει τις δόσεις αλλά και να διατηρήσει ένα αξιοπρεπές μηνιαίο εισόδημα και την λειτουργία της επιχείρησης που είναι και το ζητούμενο για την επανεκκίνηση της Οικονομίας. Ένα από τα κρισιμότερα ζητήματα σήμερα είναι να σταματήσουν τα λουκέτα για χρέη στο Δημόσιο! Επίσης στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ προβλέπεται αναστολή για 12 μήνες της καταβολής των δόσεων για όσους έχουν μηδενικό εισόδημα. 3.Επιπλέον με την πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ, καταργείται ο χαρακτηρισμός ως διαρκούς του αδικήματος της μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο και απαλλάσσονται της ποινικής ευθύνης όσοι έχουν αποδεδειγμένα αντικειμενική αδυναμία να καταβάλλουν τις οφειλές τους. Απαγορεύεται επίσης η παράνομη κατάσχεση με e-mail των τραπεζικών λογαριασμών και η έφοδος στις κατοικίες φορολογικών υπαλλήλων χωρίς παρουσία Εισαγγελέα.