Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΆρθρο 23 – Παράταση ισχύος Πίνακα Κατάταξης υποψηφίων δοκίμων Δικαστικών Πληρεξουσίων ΝΣΚΣχόλιο του χρήστη Α.Τ. | 16 Μαρτίου 2015, 12:14
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Eίναι προφανές αφενός ότι το παρόν αποτελεί άρθρο νομοσχεδίου και όχι τροπολογία σε νομοσχέδιο και αφετέρου ότι δεν έχει εισαχθεί σε άσχετο νομοσχέδιο, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών αποτελεί το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο για την εν λόγω παράταση και δε θα μπορούσε φυσικά η κυβέρνηση να φέρει νόμο με μόνο ένα άρθρο για την παράταση πίνακα αλλά θα έπρεπε αυτή να ενσωματωθεί σε κάποιο νομοσχέδιο του αρμόδιου υπουργείου, όπως ορθώς έγινε. Επομένως, δεν μπορεί να υποστηριχθεί κάποια ανακολουθία του ΣΥΡΙΖΑ ως προς το θέμα των τροπολογιών καθώς τέτοιο θέμα δεν υφίσταται. Χρήζει διευκρίνισης ακόμη, ότι πρόκειται για επιτυχόντες και όχι επιλαχόντες και ότι το σχετικό ΠΔ 238, το άρθρο 31 παρ. 1 εδ. β’ του οποίου ορθώς αναφέρθηκε, είναι του 2003 και όχι του 2000 (ΠΔ 238/2003), βάσει του οποίου έπρεπε ήδη να είχαν διοριστεί οι επιτυχόντες καθώς οι κενές οργανικές θέσεις υπήρχαν και υπάρχουν. Δεν αποτελεί επιχείρημα η λήξη του πίνακα για να μη δοθεί παράταση καθώς στους διαγωνισμούς των ειρηνοδικών παγίως γίνονται παρατάσεις στους πίνακες επιτυχόντων οι οποίοι διατηρούνται σε ισχύ για πολλά χρόνια από την αρχική ημερομηνία λήξης τους και παρατείνονται ακόμη και μετά τη λήξη τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο πίνακας επιτυχόντων του τελευταίου διαγωνισμού ειρηνοδικών (ΦΕΚ 1046/Γ/2-12-2011), ο οποίος ίσχυε αρχικά για ένα έτος (έως 31-12-2012) και παρατάθηκε διαδοχικώς δύο φορές, αρχικά έως 31-12-2013 (ΦΕΚ 237/Α/5-12-2012 κεφ. ΣΤ. άρθρο 16 παρ.8) και κατόπιν έως 31-12-2014 (ΦΕΚ 8/Α/10-1-2014 άρθρο 12 παρ. 2Β), και ο οποίος εξαντλήθηκε στις 22-7-2014 (ΦΕΚ 946/Γ/22-7-2014) με την ολοκλήρωση της πρόσληψης του συνόλου των 329 επιτυχόντων του διαγωνισμού, ενώ η προκήρυξη του διαγωνισμού αφορούσε σε 80 θέσεις ειρηνοδικών. Μάλιστα η δεύτερη παράταση δόθηκε μετά τη λήξη της προηγούμενης, δηλαδή ενώ είχε λήξει ο πίνακας και μάλιστα χωρίς να αναφέρεται η αναδρομική ισχύς της και χωρίς να αποτελεί ούτε καν χωριστό άρθρο αλλά παράγραφο άρθρου με άσχετες ρυθμίσεις στις υπόλοιπες διατάξεις του άρθρου. Ακόμη καλύτερη λοιπόν η παρούσα ρύθμιση η οποία καθιστά σαφές ότι παρατείνει έναν πίνακα με χωριστό και σαφές άρθρο. Πάντως, θα μπορούσε εν προκειμένω να αναφέρεται στη διάταξη η φράση: «Παρατείνεται αναδρομικά από τη λήξη του έως 31-12-2015 η ισχύς του πίνακα...», χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αν δεν αναφερθεί είναι λάθος. Δεν είναι καινοφανής λοιπόν η παράταση ενός πίνακα ο οποίος έχει λίγο προηγουμένως λήξει διότι με αυτή τη λογική δε θα έπρεπε και οι δεκάδες ειρηνοδίκες που διορίστηκαν μετά την τελευταία παράταση που δόθηκε στον πίνακά τους να έχουν διοριστεί. Ούτε μπορεί κάποιος να προσβάλλει δικαστικά μελλοντικούς διορισμούς διότι δε θα υπάρχει το έννομο συμφέρον, όπως δεν έχει γίνει ποτέ και μέχρι σήμερα για κανένα διαγωνισμό. Επίσης, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους είχε υποβάλει επανειλημμένως αιτήματα προς το Υπουργείο Οικονομικών για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεών του από τον πίνακα τα οποία δεν ικανοποιήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση παρότι είχε υποχρέωση προς τούτο βάσει του νόμου και λόγω της ύπαρξης των κενών οργανικών θέσεων. Επιπλέον, προϋπόθεση πιστώσεων δεν προβλέπει ο νόμος για τους διορισμούς των επιτυχόντων. Είναι προφανές ότι ένας επιτυχών δε χάνει το δικαίωμά του μόνο και μόνο από τη μη ύπαρξη κάποια δεδομένη χρονική στιγμή σχετικών κονδυλίων για το διορισμό του. Δεν ισχύει δηλαδή ότι όταν υπάρχουν λεφτά είσαι επιτυχών και όταν δεν υπάρχουν δεν είσαι. Προφανώς και η προκήρυξη αναφέρεται σε πιστώσεις όπως και η κάθε προκήρυξη για να προχωρήσει αμέσως μετά στους διορισμούς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι oι πιστώσεις είναι προϋπόθεση των διορισμών, αφού δεν υπάρχει τέτοια προϋπόθεση πουθενά στη νομοθεσία. Εξάλλου, θα ήταν τουλάχιστον υποκριτικό να ισχυριστεί η όποια κυβέρνηση ότι οι διορισμοί εν προκειμένω δεν έγιναν λόγω έλλειψης κονδυλίων (αφού δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν υπήρχαν οργανικά κενά γιατί υπάρχουν) και για αυτό έληξε ο πίνακας και να έρθει την επαύριο της λήξης να προκηρύξει διαγωνισμό όπου θα ανέφερε (στην προκήρυξη) ότι έχουν εγκριθεί οι πιστώσεις για τις προκηρυχθείσες θέσεις! Ακόμη, οι βαθμολογίες των επιτυχόντων είναι υψηλότατες και πάντως υψηλότερες από πολλούς διορισθέντες με διαγωνισμούς παρελθόντων ετών και μάλιστα με πάρα πολλές ισοβαθμίες, καθώς οι εναπομείναντες επιτυχόντες είναι 33 αλλά οι βαθμολογίες τους μόλις 12, αλλά και στο σύνολο των επιτυχόντων οι βαθμολογίες τους είναι 24 επί συνόλου 63 επιτυχόντων. Εν κατακλείδει, όχι μόνο δεν παραβιάζονται οι αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της χρηστής διοίκησης, αλλά αντιθέτως βρίσκουν την έκφρασή τους καθώς αποτρέπεται η παράνομη παράκαμψη των επιτυχόντων με τη διενέργεια νέου διαγωνισμού.