Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΆρθρο 01 – Δόσεις και απαλλαγές ρύθμισηςΣχόλιο του χρήστη ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ -ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ, ΝΙΚΟΣ ΣΠ. ΦΙΛΙΠΠΟΥ | 16 Μαρτίου 2015, 13:46
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρακαλούμε νε ληφθούν υπόψιν οι παρακάτω προτάσεις. Στην συντριπτική πλειοψηφία τα σχόλια που αναρτήθηκαν κινούνται στο ίδιο πλαίσιο. - Κατάργηση όλων προσαυξήσεων, προστίμων και τόκων. Να μεινει μόνο το κεφάλαιο, να προστεθεί μία συμβολική ποινή 10% και να ακολουθήσει τόκος 3% ανάλογα με τις δόσεις. - Η ρύθμιση να είναι κυλιόμενη, δηλαδή να μπορεί να υπαχθεί κάποιος όπτε θέλει, αρκεί να πληρώσει μετρητά τις παρελθούσες δόσεις. - Απόλυτα ααπαραίτητο είναι να περιλαμβάνονται όλες οι προσαυξήσεις, δηλαδή και προ taxis από τους ελέγχους που ενσωματόνονται στην βεβαίωση και μετά taxis. - Απόλυτα απαραίτητο είναι να καταργηθούν απο τις καρτέλλες οι εξωλογιστικοί προσδιορισμοί εισοδήματος - όπως καταργήθηκαν από το 2014 με τον ΚΦΕ. Είναι τεράστια και εξωπραγματικά ποσά. - Φυσικά, να υπάρχουν όρια εισοδήματος πληρωμής των δόσεων, π.χ. 20% ή 2-5% του τζίρου νομικών προσώπων. - Για τα ασφαλιστικά ταμεία, ΝΑ ΑΠΑΛΕΙΦΘΕΊ Η ΠΑΡΑΓΡΑΓΟΣ 9 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 26, ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ 3943/11 ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ 2014.. ΕΊΝΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΗΡΟΎΝΤΑΙ. ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΥΝ 400 ΕΚΑΤ/ΧΡΟΝΟ. ΟΠΟΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΤΗΡΟΥΝ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΑΛΛΕΣ. ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΙΣ 100 ΔΟΣΕΙΣ. ΙΣΧΥΕΙ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΥΤΗ ΜΕ ΝΟΜΟ ΜΕΧΡΙ 30/6/17. ΟΠΙΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΥΣΤΗΡΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ, ΘΑ ΔΥΣΧΕΡΑΝΕΙ ΚΑΙ ΦΕΡΕΙ ΝΕΟ ΤΕΛΜΑ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΤΗΡΟΥΝ. 12/03/2015 ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και αιτιολόγηση, επί του σχεδίου νόμου των ρυθμίσεων ληξιπροθέσμων ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ~300-500% ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΔΟΣΕΩΝ. ΤΟΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ. ΩΦΕΛΕΙΜΕΝΟI EINAI ΜΟΝΟ OI ΕΧΟΝΤΕΣ ΜΕΤΡΗΤΑ ΚΑΙ ΧΑΜΕΝΟI ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΕΣ ΛΟΓΩ ΕΠΟΧΗΣ ΤΙΣ ΔΟΣΕΙΣ. ΕΚΠΤΩΣΗ 30% ΤΩΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ΣΤΙΣ 100 ΔΟΣΕΙΣ + ΤΟΚΟ, ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΟ ΜΗ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: ΝΑ ΔΟΘΕΙ 2η ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ 300-500% ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ - ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΡΤΕΛΛΕΣ ΣΤΗΝ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ TAXIS, ΜΕ ΑΝΩΤΑΤΗ Η ΕΞΑΓΓΕΛΘΕΙΣΑ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ 10% + ΤΟΚΟ 3%/ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΣΕΙΣ. ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ “ΚΥΛΙΟΜΕΝΗ”, ΛΟΓΩ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΥΣΤΟΚΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΕΞΑΓΓΕΛΘΕΝΤΑ ΑΝΩΤΑΤΑ ΟΡΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΩΝ ΔΟΣΕΩΝ, Π.Χ. 20% ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, 10% ΤΖΙΡΟΥ, 2% ΚΕΡΔΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΑΛΕΙΦΘΕΙ Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9, ΑΡΘΡΟΥ 26, ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Η ΙΣΧΥΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΜΕΧΡΙ 30/06/2017. Η ΚΡΙΣΗ ΕΠΙΔΕΙΝΩΘΗΚΕ. ΕΚΤΙΜΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΑΥΣΤΗΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΕ ΨΗΦΙΣΜΕΝΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ Τα “εικονικά” και καταχρηστικά βάρη των προσαυξήσεων αγγίζουν το 50% του ΑΕΠ της χώρας. Αίτια: η παραδοχή και χρησιμοποίηση μιάς “ανεξήγητης τιμωρητικής διάθεσης”, που στηρίζει ρυθμίσεις εκπτώσεων επί της καταχρηστικής τιμωρίας των υπερβολικών προσαυξήσεων. Επιβαρύνονται ακόμη οι φορολογούμενοι εν μέσω κρίσης της οικονομίας και της ρευστότητας, με προσαυξήσεις για τις υποθέσεις προ του 2014, με προσαυξήσεις μέχρι ~500% επί του κεφαλαίου και τους συνήθως αυθαίρετους καταχρηστικούς εξωλογιστικούς προσδιορισμούς που πολλαπλασιάζουν το κεφάλαιο ~30-50 φορές. Οι φορολογούμενοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Με ΠΟΛ του 2013, οι προσαυξήσεις περιορίζονται μεν στο 120% μόνο όταν ρυθμιστούν. Στις καρτέλλες είναι ήδη χρεωμένες, οι μέχρι σήμερα προσαυξήσεις ως κεφάλαιο και έτσι εμφανίζονται συνολικά όλες οι μέχρι σήμερα χρεώσεις στο taxis, χωρίς ανάλυση. Μετά την βεβαίωση, προσαυξάνονται μόνο κατά ΚΕΔΕ. Τα ληξιπρόθεσμα ~76 δις, αποτυπώνονται ότι 3.8 εκατ. φορολογούμενοι οφείλουν μέχρι 3.000 €, 3.2 εκατ. φορολογούμενοι μέχρι 5.000 €, 400.000 τα ~73 δις.€ και 6.000 τα ~60 δισ.€. Από το σύνολο των ληξιπροθέσμων εκτιμάται ότι το 75% αφορούν πρόστιμα και προσαυξήσεις. Η νέα προτεινόμενη ρύθμιση: διευκολύνει τα ποσά μέχρι 5.000 €, επιτρέπει 100% “κούρεμα” προσαυξήσεων σε περίπτωση καταβολής εφάπαξ ΜΟΝΟ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ (χρειάζεται διευκρίνηση αν περιλαμβάνει όλες τις υπερβολικές προσαυξήσεις των ελέγχων και όχι μόνο τις μικρές έντοκες προσαυξήσεις κατά ΚΕΔΕ). Θέτει προθεσμία μέχρι 27/04/15 και 26/05/15, πολύ “στενή” χρονολογικά και αδύνατο να ανταποκριθούν οι σοβαρές περιπτώσεις, αλλά μόνο οι μικρές υποθέσεις με μικρά ποσά. Εκτιμούμε ότι πρέπει να περιληφθούν όλες οι υποθέσεις χωρίς περιορισμό ποσού- άνω του 1 εκατ.€. Η Task Force πρότεινε την διαγραφή των “εικονικών” προσαυξήσεων κατά ~25-50 δις €. Εκτιμούμε, ότι είναι ”κοντά” στα 50 δισ €. Υπήρξε “αγκυλωτικός δισταγμός” το 2014, δεν μαζεύτηκαν σημαντικά έσοδα, παρά τον αριθμό των δόσεων. Πιστεύουμε, ότι αυτό χρειάζεται η χώρα, για να μαζευτούν άμεσα 2-3 δις.€. 'Αλλωστε, στο πρόγραμμα Θεσσαλονίκης, αυτό εξήγγειλε ο κ. Πρωθυπουργός, για διαγραφή των προσαυξήσεων με ανώτατο πλαφόν 30% ΕΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΑ. Προφανώς δεν εννοούσε μόνο τους έχοντες μετρητά, αλλά όλη την οικονομία. 100 δόσεις με διαγραφή του 30% των προσαυξήσεων συν τόκοι σημαίνει περίπου ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ. ΕΚΤΙΜΟΥΜΕ ΟΤΙ ΛΙΓΟΙ ΘΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ. Συγκεκριμένες προτάσεις βελτίωσης ρύθμισης για τις 100 δόσεις Να υλοποιηθεί ενός τύπου “περαίωση” για όλες τις ελεγμένες και εκκρεμείς υποθέσεις, με ποινή 1% επί του τζίρου (πρόταση ΕΒΕΑ). Να είναι η υπαγωγή στην ρύθμιση “άπαξ” για τα μικρά ποσά και “κυλιόμενη” για τα μεγάλα ποσά και τις δύσκολες υποθέσεις, λόγω δικαστικών εμπλοκών και τραπεζικών δυσλειτουργειών. Να υπάρχει επιβάρυνση με τόκο για τις δόσεις. Για να “καθαρίσουν” επιτέλους οι “εικονικές” χρεώσεις από τα ληξιπρόθεσμα- για όλες τις εκκρεμείς υποθέσεις χωρίς χρονικό περιορισμό, να διαγραφούν άμεσα τα εικονικά ληξιπρόθεσμα απο τις προσαυξήσεις και πρόστιμα, των ~500% και των εξωλογιστικών προσδιορισμών που πολλαπλασιάζει τα ποσά μέχρι ~30-50 φορές. Μετά για τις δόσεις να επιβαρύνονται με 3% τον χρόνο. Ο αριθμός των δόσεων να είναι ανάλογως της φοροδοτικής ικανότητας. Προτείνεται να μην υπερβαίνει το 10% των κερδών ή 2% του τζίρου ετησίως. Να περιληφθούν όλες οι εκκρεμείς υποθέσεις μέχρι αμετακλήτου και όχι μόνο οι μη συζητηθείσες. Να καταργηθούν οι εξωλογιστικοί προσδιορισμοί για όλες τις εκκρεμείς υποθέσεις, όπως και για τα τρέχοντα. Να δοθεί δυνατότητα νέας υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ με κόστος 10€. Ανώτατο πλαφόν προσαυξήσεων 10%, αντί για 30%- ανεξαρτήτως αριθμού δόσεων, γιατί θα δυσκολευτούν να ανταποκριθούν οι φορολογούμενοι. Να διαγραφεί η λέξη “τελεσίδικα” στο άρθρο 74 ΚΦΔ, για μην ταλαιπωρούνται οι φορολογούμενοι με την γραφειοκρατία και της διπλές χρεώσεις και διώξεις. Για τον λόγο αυτό φαίνονται τα ληξιπρόθεσμα υπέρογκα, σε έστω όποιο αριθμό περιπτώσεων. Να εκδοθεί διευκρίνιση για να ισχύει ο νόμος 3697/2008 που αναγνωρίζει τις ζημίες των προηγουμένων περαιώσεων. Οι υπηρεσίες και τα δικαστήρια έχουν συγκρουόμενες απόψεις, με αποτέλεσμα να συγχέονται πολλές υποθέσεις με μεγάλα ποσά και να μην πηγαίνουν σε ρύθμιση, όσο καλή και να είναι. Να αναγνωριστούν ΟΛΕΣ οι τυχόν καταβολές φορολογουμένων στις καρτέλλες έναντι οφειλών και ρυθμίσεων στο κεφάλαιο και όχι στις προσαυξήσεις, αφού αυτές αλλάζουν. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Να διατηρηθεί η ρύθμιση του α.48 ν 3943/11, γιατί είναι η μόνη ρύθμιση που τηρείται και τα ταμεία εισπράττουν 360-400 εκατ. €/ χρόνο. Ήδη περιλαμβάνεται σε ψηφισμένο νόμο με ισχύ μέχρι 30/6/2017. Η κρίση είανι χειρότερη τώρα. Εκτιμούμε ότι όποια αυστηρότητα θα είανι καταλυτική σε βάρος εταιρειών και θέσεων εργασίας. Για τον ΟΑΕΕ, να επιτραπεί η επιλογή της μικρότερης κλίμακας προαιρετικά για 2 χρόνια. Υπάρχει πραγματική αδυναμία καταβολών. Να οριστεί ύψος 10% του εισοδήματος, ή 2% του τζίρου για τις δόσεις, αλλιώς να ισχύει η ρύθμιση ν. 3943/11. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΚΑΤΑ ΑΡΘΡΟ Άρθρο 1 ή άρθρο 9 : να μπορεί να υπαχθεί στην ρύθμιση όποτε επιλέξει ή δύναται ο φορολογούμενος, μέχρι τις 100 δόσεις, εφόσον πληρωθούν όλες οι δόσεις μετρητοίς με πλήρη διαγραφή ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΚΑΡΤΕΛΛΕΣ ΦΟΡΟΛΟΥΜΕΝΩΝ, και όχι μόνο τις προσαυξήσεις από το taxis. Άρθρο 1, παρ.1: να ορισθεί για τις δόσεις ανώτατο ετήσιο όριο, πχ. 20% εισοδήματος, 10% κερδών, 2% τζίρου για τα νομικά πρόσωπα. Άρθρο 1, παρ. 3: να υπάγεται το σύννολο των ληξιπροθέσμων οφειλών, αλλά να δύναται ο φορολογούμενος να επιλέγει την υπαγωγή σε 5-6 κατηγορίες φόρων και να έχει δικαίωμα αναμονής στα δικαστήρια 1ας κατηγορίας φόρου, πχ. εξωλογιστικού. 'Αρθρο 4, παρ. 1: να υπάγονται υποθέσεις που εκκρεμούν στα δικαστήρια, μέχρι αμετακλήτου, ανεξάρτητα συζητήσεως ή όχι. Άρθρο 6, παρ. 2: να έχει διακίωμα ο Υπουργός Οικονομικών παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας μεγαλύτερη του μηνός. Άρθρο 7: να δοθεί δυνατότητα πληρωμής 30 ημερών. Άρθρο 15: να δύναται η δυνατότητα εξόφλησης μέρους οφειλής, χωρίς περιορισμούς ... δεκαπλάσιας ελάχιστης δόσης και περιορισμούς χρόνου καταβολής. Άρθρο 26, παρ. 5: να δοθεί η δυνατότητα έπτωσης 100% των προσαυξήσεων και εντός των καρτελλών με τις αρχικές χρεώσεις, οποτεδήποτε μέσα στις 100 δόσεις, με την προυπόθεση πληρωμής των προηγουμένων δόσεων μετρητοίς, με αντίστοιχη διαγραφή όλων των προσαυξήσεων. Άρθρο 26, παρ.5: να ορισθεί για τις δόσεις ανώτατο ετήσιο όριο, πχ. 20% εισοδήματος, 10% κερδών, 2% τζίρου για τα νομικά πρόσωπα. Άρθρο 26, παρ.9: ΜΕΙΖΟΝ ΘΕΜΑ- ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΞΑΛΕΙΦΘΕΙ Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ. Με τον νόμο 4264/14, άρθρο 59, δόθηκε παράταση του προσωρινού διακανονισμού του άρθρου 48 του ν. 3943/11 μέχρι 30-6-2017. Οποιαδήποτε αυστηροποίηση και εξαίρεση θα έχει αρνητικές καταλυτικές συνέπειες στις επιχειρήσεις και την ανεργία. Τα ταμεία εισπράτουν 350-400 εκατ. € ετησίως από τη ρύθμιση αυτή και υπάγονται μόνο όσοι την τηρούν και όχι όλοι. Οποιαδήποτε λογική ενοποίησης ρυθμίσεων, δεν είναι ρεαλιστική. Δεν υπήχθησαν όλοι. Τηρείται σχετικώς καλά, τα ταμεία εισπράτουν, οι εταιρείες και οι θέσεις εργασίας σώζονται.