Αρχική διαδικασίες για την εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν. 4321/2015 (Α’32).Άρθρο 01: – Διαδικασία Προέγκρισης των συναλλαγών που υπάγονται στο άρθρο 21 του ν.4321/2015Σχόλιο του χρήστη E.K. | 24 Απριλίου 2015, 17:08
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΧΩΡΕΣ Ε.Ε ΜΕ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΟ ΦΟΡΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ Η διαδικασία στο στάδιο Β όπως περιγράφεται είναι παρεμφερής με το άρθρο 22 του Ν.4174/2013 για το transfer pricing. Όμως αφορά όλες τις συναλλαγές όλων των ελληνικών εταιριών με όλες τις εταιρίες που εδρεύουν σε χώρες όπου η Ελλάδα ορίζει τον εταιρικό συντελεστή φορολογίας ως προνομιακό. Δεδομένου ότι η διαδικασία είναι πρακτικά ανεφάρμοστη μεταξύ των μη συνδεδεμένων οντοτήτων, όλες οι συναλλαγές των μη συνδεδεμένων προσώπων καθίστανται απαγορευτικές ή εξαιρετικά υψηλού ρίσκου. ΕΜΠΟΡΙΟ – ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Απαγορεύονται οι συναλλαγές με μη συνδεδεμένες επιχειρήσεις διότι πιθανώς να πρέπει να ζητούνται εμπιστευτικά στοιχεία που δεν είναι δυνατόν να παρασχεθούν σε πελάτες ξένους προς τη λειτουργία της επιχείρησης (τιμοκατάλογοι πωλήσεων, κατάσταση πελατών – προμηθευτών, αξία πάγιου εξοπλισμού κλπ, κατάσταση προσωπικού κλπ) Απαγορεύονται οι συναλλαγές με μικρές επιχειρήσεις καθώς τίθενται κατώτατα όρια στο μέγεθος των επιχειρήσεων που έχουν δικαίωμα να συναλλάσσονται με την Ελλάδα (αξία παγίων άνω των 10.000 ενοίκια άνω των 5.000). Απαγορεύεται οι συναλλαγές με νεοσύστατες επιχειρήσεις χωρίς κλεισμένη διαχειριστική χρήση. (ισολογισμοί ενός έως τριών ετών). Θεωρείται ως δεδομένο ότι η νομοθεσία των εν λόγω χωρών προνοεί για τη θεώρηση τιμοκαταλόγων ή απαιτεί υποβολή καταστάσεων πελατών - προμηθευτών. Δεν διευκρινίζεται αναφορικά με την παροχή υπηρεσιών τι εννοεί με το πρωτόκολλο ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου. ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Οι αεροπορικές και οι θαλάσσιες μεταφορές εξαιρούνται, όμως δεν διευκρινίζεται τι ισχύει για τις διεθνείς οδικές μεταφορές και τις διεθνείς μεταφορές επιβατών. Βάση της νομοθεσίας της ΕΕ αυτοκίνητα με ευρωπαική άδεια οδικής μεταφοράς μεταφέρουν νόμιμα εμπορεύματα από και προς όλες τις χώρες της ΕΕ, ενώ τόπος παροχής της υπηρεσίας θεωρείται η χώρα που εδρεύει η επιχείρηση. ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ Ευνοεί όπως κάθε ελληνικός νόμος τις μεγάλες επιχειρήσεις και τους ομίλους επιχειρήσεων αποκλείοντας τις συνεργασίες ή τις συναλλαγές μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και το διασυνοριακό εμπόριο. Οι όμιλοι μπορούν να παράσχουν τα απαιτούμενα στοιχεία ενώ οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις θα ιδρύσουν μια ακόμη εταιρία σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της ΕΕ με υψηλότερη φορολογία η οποία θα δέχεται τα τιμολόγια της Κυπριακής, Βουλγαρικής, Ιρλανδικής και θα τιμολογεί με ένα μικρό περιθώριο κέρδους τον Έλληνα πελάτη. ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ Σε γενικές γραμμές για τις χώρες της ΕΕ (Κύπρος Βουλγαρία Ιρλανδία) παρεμποδίζει την νομοθετημένη ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων και υπηρεσιών θέτοντας προσκόμματα και αποτρέποντας τις Ελληνικές επιχειρήσεις λόγω της αυξημένης ανασφάλειας που αυτές συνεπάγονται. Σαφώς δηλώνεται ότι η προέγκριση της συναλλαγής δεν δεσμεύει οποιοδήποτε μελλοντικό φορολογικό έλεγχο. ΑΝΙΣΟΤΙΜΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ Τελικά η Ελλάδα στην προσπάθεια της να περιορίσει την κινητικότητα των Ελληνικών επιχειρήσεων τείνει να αδιαφορεί για το γεγονός ότι η Κύπρος έχει στενότατους δεσμούς με την Ελλάδα ενώ η Βουλγαρία είναι γείτονας χώρα. Εκτός των συνήθων υπόπτων, διαθέτουν πραγματικούς κατοίκους και αληθινές επιχειρήσεις των οποίων τα δικαιώματα θίγονται συνολικά την υποτιμητική μεταχείριση εκ μέρους του του ελληνικού κράτους