Αρχική διαδικασίες για την εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν. 4321/2015 (Α’32).Άρθρο 05: – Έναρξη ΙσχύοςΣχόλιο του χρήστη JP | 25 Απριλίου 2015, 11:00
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το άρθρο 21 είναι κατάπτυστο κατασκεύασμα πολυεθνικών εταιρειών και δανειστών του δημοσίου και θα πρέπει να αποσυρθεί στο σύνολό του όσον αφορά τα προνομιακά φορολογικά καθεστώτα, με εξαίρεση τις συναλλαγές που αφορούν σε κράτη μη συνεργαζόμενα με την Ελλάδα. Κατά τα λοιπά το ζήτημα της μεταφοράς κερδών σε περιοχές με χαμηλούς συντελεστές φόρου, ήδη αντιμετωπίζεται μέσω της υποβολής ηλεκτρονικών φακέλων ενδοομιλικών συναλλαγών, για τις επιχειρήσεις με τον όγκο που κάτι τέτοιο έχει νόημα. Την ίδια στιγμή όλες οι αγορές προϊόντων, εμπορευμάτων και υπηρεσιών, εξοφλούνται μέσω του τραπεζικού συστήματος το οποίο συνεργαζόμενο απόλυτα με τις αρχές (βλέπε πρότυπο ανταλλαγής πληροφοριών ΟΟΣΑ, λίστες καταθετών Ελβετίας κλπ) ήδη γνωρίζει και γνωστοποιεί προσεχώς και απευθείας μέσω πληροφοριακού συστήματος, τον τελικό δικαιούχο σε όλες τις συνεργαζόμενες χώρες οποιαδήποτε και αν είναι η εταιρική δομή. Η διαδικασία απαλλαγής που προτάθηκε σε δημόσια διαβούλευση, επιβαρύνει αδικαιολόγητα με γραφειοκρατικές διαδικασίες ειδικά τις μικρές ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες ακροβατούν εν μέσω οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα τη μεταφορά όλο και μεγαλύτερου μεριδίου της αγοράς στις μεγάλες επιχειρήσεις και ομίλους. Είτε ονομαστεί παρακράτηση ή φόρος επί αγορών (βλέπε σχόλια επιστημονικής υπηρεσίας της Βουλής), κανείς δεν πληρώνει χαράτσι συν 26% επί των αγορών του και κανείς δεν πουλάει αν πρόκειται να του κρατήσεις το 26%. Ιδίως εφόσον αφορά σε εισαγωγές, λόγω της χαμηλής αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας και των τραπεζών μας, κανένας προμηθευτής εξωτερικού δεν πουλά πλέον το οτιδήποτε στην Ελλάδα χωρίς να λάβει την πλήρη προεξόφληση, επομένως αντιλαμβάνεστε τις επιπλοκές. Το άμεσο όφελος για το δημόσιο από το άρθρο 21 είναι μηδαμινό καθώς είτε λειτουργεί αποτρεπτικά για τις όποιες συναλλαγές είτε αναγκάζει τους εμπλεκόμενους να επιβαρύνονται με έξοδα διεκπεραίωσης και υποβολής δηλώσεων. Παράλληλα εκτοξεύονται οι κανονιστικοί κίνδυνοι για τις ανέλεγκτες χρήσεις των επιχειρήσεων το οποίο συνιστά υφεσιακό αντίκτυπο στην αγορά καθώς και αποτρεπτικό στοιχείο για οποιαδήποτε υποψήφια επένδυση. Από την άλλη το δημόσιο θα επιβαρυνθεί με το κόστος ανάπτυξης μιας ακόμη ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τις δηλώσεις απαλλαγής (καμιά πολυεθνικούλα θα τα πάρει δηλαδή). Σημειώστε ότι ο ΟΟΣΑ αναπτύσει πληροφοριακό σύστημα στο οποίο συμμετέχουν τα συνεργαζόμενα κράτη και βεβαίως θα έχει πρόσβαση και η Ελλάδα, από το οποίο θα παρέχονται πληροφορίες για τους τραπεζικούς λογαριασμούς σε επίπεδο τελικού δικαιούχου. Έμμεσα υπάρχει εμφανής ζημιά και περαιτέρω ύφεση για την αγορά και την μικρομεσαία επιχείρηση η οποία γίνεται ακόμη λιγότερο ανταγωνιστική αναγκασμένη σε απορρόφηση του κόστους διαδικασίας και κινδύνων ή την καταβολή του φόρου ή σε αγορές από προμηθευτές με έδρα φορολογικά "ακριβές" χώρες. Ουσιαστικά η κυβέρνηση για την εισαγωγή των προϊόντων ή υπηρεσιών μας, τροφοδοτεί με την παρούσα "φωτογραφική" διάταξη τις οικονομίες και τα δημόσια ταμεία των μεγάλων ανεπτυγμένων χωρών (Γερμανία, κλπ). Κανονικά μια αριστερή κυβέρνηση πέρα από κάθε επιστημονική οικονομοτεχνική αναπτυξιακή λογική η οποία βροντοφωνάζει την απόσυρση του άρθρου 21, θα έπρεπε να ενθαρρύνει τις εισαγωγές από προμηθευτές αναπτυσσόμενων συνεργάσιμων με την Ελλάδα κρατών με χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές!!! ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ!!!