Αρχική διαδικασίες για την εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν. 4321/2015 (Α’32).Άρθρο 01: – Διαδικασία Προέγκρισης των συναλλαγών που υπάγονται στο άρθρο 21 του ν.4321/2015Σχόλιο του χρήστη Ντινα Κασβίκη | 6 Μαΐου 2015, 18:37
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ολο το πρόβλημα εστιάζεται στις τριγωνικές συναλλαγές και προφανώς υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι εξ αιτίας αυτών των συναλλαγών υπάρχει εκτεταμένη φοροαποφυγή. Οι προϋποθέσεις που τίθενται καθιστούν απαγορευτικές τις συναλλαγές αυτές και λόγω της αυξημένης γραφειοκρατικής διαδικασίας που πρέπει να ακολουθηθεί, αλλά και της βεβαιότητας αδυναμίας συγκέντρωσης αθροιστικά των τεκμηρίων της περίπτωσης Β,με αποτέλεσμα –εφόσον αυτού του είδους οι συναλλαγές είναι παγκόσμιο φαινόμενο- να αποκλειστούμε από κάποιες αγορές με συνέπειες που άμεσα δεν μπορούν να εκτιμηθούν (τουλάχιστον όλες). Θεωρώντας ότι το σκεπτικό του νομοθέτη είναι η πάταξη της φοροαποφυγής από έσοδα που χάνει το ελληνικό κράτος, και όχι άλλες χώρες της υφηλίου αλλά και για να μην τεθούν αξεπέραστα και αθέμιτα εμπόδια στη λειτουργία του υγιούς εμπορίου προτείνω τα ακόλουθα: 1) Να εξαιρεθούν οι συναλλαγές μεταξύ συμβαλλομένων από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πληροφοριακά στοιχεια για τις συναλλαγές αυτές υποβάλλονται κάθε μήνα με τους ανακεφαλαιωτικούς πίνακες (VIES). 2) Για όλες τις λοιπές περιπτώσεις ο υπόχρεος να γνωστοποιεί τη συναλλαγή μόνο με τη δήλωση των πληροφοριακών στοιχείων της συναλλαγής και την υπεύθυνη δήλωση του υπόχρεου ότι δεν είναι συνδεδεμένο πρόσωπο με τον προμηθευτή, χωρίς να διαθέτει τα τεκμήρια που περιγράφονται στο σχέδιο. Εννοείται ότι θα υφίστανται έγγραφες συμβάσεις, εξόφληση τιμολογίων μέσω τραπεζικού συστήματος & ύπαρξη τελωνειακών εγγράφων μεταφοράς όπως γίνεται με όλες τις συνήθεις συναλλαγές και αυτα θα είναι τα κριτήρια για την αναγνωριση της δαπάνης εφόσον εννοείται πρόκειται για συνήθη συναλλαγή. Tα τεκμήρια που απαιτούνται από το άρθρο 1 περίπτωση Β του σχεδίου της Απόφασης, και ειδικότερα πελατολόγια, καταστάσεις παγίων, βεβαιώσεις απασχολούμενου προσωπικού, δαπάνες ενοικίων κλπ, θα πρέπει να εξαιρεθούν δεδομένου ότι πρόκειται για στοιχεία που δεν θα γνωστοποιηθούν από τους περισσότερους αλλοδαπούς οίκους, ως απόρρητα. 3) Η δήλωση των πληροφοριακών στοιχείων για τις παραπάνω περιπτώσεις (2), να γίνεται σε μηνιαία βάση και στις προθεσμίες της υποβολής των ανακεφαλαιωτικών πινάκων ενδοκοινοτικών αποκτήσεων, παραδόσεων αγαθών, παρεχομένων υπηρεσιών και λήψεων υπηρεσιών, ώστε τα λογιστήρια των εταιρειών μαζί με ολες τις άλλες μηνιαίες υποχρεώσεις και εφόσον έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες του μήνα να υποβάλλουν τη συγκεκριμένη δήλωση, μόνο εφόσον δεν πρόκειται για συναλλαγή με συνδεδεμένο πρόσωπο. Η επεξεργασία αυτών των πληροφοριακών στοιχείων από τις φορολογικές αρχές μπορεί να δώσει κάποιο δείγμα συναλλαγών και συναλλασσομένων που χρήζουν περαιτέρω διευκρινίσεων και ελέγχου.