Αρχική Πρόγραμμα Εθελοντικής Αποκάλυψης Κεφαλαίων και Επενδύσεων και Φορολογικής ΣυμμόρφωσηςΠρόγραμμα Εθελοντικής Αποκάλυψης Κεφαλαίων και Επενδύσεων και Φορολογικής ΣυμμόρφωσηςΣχόλιο του χρήστη Δημήτριος Νικολιδάκης | 27 Μαΐου 2015, 18:52
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σωστό μέτρο που θα μπορούσε να φέρει έσοδα αλλά και ανάπτυξη καθώς δεν θα φοβούνται οι πολίτες την εφορία για να κινήσουν τα κεφάλαια τους για αγορά ακινήτων και την διενέργεια επενδύσεων στην Ελλάδα. Πολλά ποσά που βρίσκονται στο εξωτερικό είναι φορολογικά νόμιμα, προέρχονται από κληρονομιές δεκαετιών, υπεραξίες και νόμιμα απαλλαγμένες από την εφορία επενδύσεις. Αλλά το αντικίνητρο του ελέγχου και μάλιστα με αυθαίρετα κριτήρια όπου πρέπει να αποδείξεις πως δεν είσαι ένοχος, εμποδίζει την κίνηση τους. Αντίθετα το μέτρο αυτό θα μπορούσε να άρει τον φόβο της κίνησης των κεφαλαίων με αντάλλαγμα το 15%. Έχω τρείς παρατηρήσεις: 1) Παρ. 1. Προτείνω να περιληφθούν όχι μόνο οι τρέχοντες φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος αλλά και αυτοί παλαιοτέρων ετών καθώς τυχόν απόδημοι θα εκμεταλλευθούν το μέτρο για να δηλώσουν και να επιστρέψουν κεφάλαια στην Ελλάδα. "Φυσικά πρόσωπα ή νομικά ή νομικές οντότητες φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας κατά το τρέχον ή παρελθόντα φορολογικά έτη, μπορούν να δηλώσουν έως τις..." 2) Παρ. 4. Σε παλαιότερες ρυθμίσεις οι αρχές διενεργούσαν μελλοντικούς ελέγχους καταλογίζοντας πρόστιμα αγνοώντας τα ποσά που δηλώθηκαν κατά προηγούμενους επαναπατρισμούς. Τα κεφάλαια δηλαδή είχαν νομιμοποιηθεί, αλλά η αρχική τυχόν φορολογική υποχρέωση που τα δημιούργησε όχι. Αυτό είναι οξύμωρο και νομικά τρωτό. Προτείνω να ξεκαθαρίσει τι νομιμοποιήται με το 15% και τι όχι: "Δεν επιτρέπεται η διενέργεια φορολογικού ελέγχου από μόνο το γεγονός τι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα υπέβαλε δήλωση της παραγράφου 1 του παρόντος, εκτός εάν προκύψουν νέα στοιχεία σύμφωνα με το άρθρο 25 του 4174/2013. Σε περίπτωση ελέγχου, από τυχόν αποκρυβήσα φορολογική ύλη που καταλογίσει ο έλεγχος, αρχής γενομένης από το παλαιότερο ελεγχόμενο έτος, αφαιρείται προοδευτικά το δηλωθέν ποσό της παρ. 1, καθ’ ότι θεωρείται ότι αυτό έχει νομιμοποιηθεί με τις διατάξεις του παρόντος." 3) Σχετικά με τις αναδρομικές δηλώσεις των παραγράφων 7-8 για κεφάλαια εσωτερικού, οι περισσότεροι φορολογούμενοι δεν έχουν αναλυτικό αρχείο ούτε είναι σε θέση να κάνουν μόνοι τους υπολογισμούς για το τι θα μπορούσε να τους καταλογίσει η εφορία κάθε χρόνο τα τελευταία 15 χρόνια με τις "έμμεσες τεχνικές ελέγχου" . Αντίθετα κατά την γνώμη μου, θα πρέπει να ορισθεί πως με την καταβολή φόρου 15% για την καθαρή προσαύξηση της περιουσίας ως αυτή είχε στις 31.12.2015 σε σχέση με αυτή στις 31.12.1999, ο φορολογούμενος απαλλάσσετε από φόρους που θα καταλογίζονταν με τις "έμμεσες τεχνικές προσδιορισμού εισοδήματος", καθώς και από μελλοντικούς καταλογισμούς παραβάσεων μέχρι του δηλωθέντος ποσού.