Αρχική Πρόγραμμα Εθελοντικής Αποκάλυψης Κεφαλαίων και Επενδύσεων και Φορολογικής ΣυμμόρφωσηςΠρόγραμμα Εθελοντικής Αποκάλυψης Κεφαλαίων και Επενδύσεων και Φορολογικής ΣυμμόρφωσηςΣχόλιο του χρήστη ΔΑ | 30 Μαΐου 2015, 02:12
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι κύριοι, Θετικό το μέτρο, αρνητική, όμως, η διακριτικότητα των συντελεστών, για να μην πω ταξική, υπέρ των ισχυρών, που κατά τεκμήριο διαθέτουν καταθέσεις στο εξωτερικό. Επιγραμματικά: 1. Ενιαίος συντελεστής φορολογικής 15% αδήλωτων εισοδημάτων εσωτερικού και εξωτερικού, με κίνητρο επιστροφής του 5% για τον επαναπατρισμό των κεφαλαίων. 2. Απλοποίηση και ενοποίηση των διαδικασιών για πλούτο εξωτερικού - εσωτερικού και κεφαλαίων που βρίσκονται εκτός του τραπεζικού συστήματος (θυρίδες, οικία, κλπ), γιατί αυτά αφενός δεν θα επιστρέψουν στις τράπεζες για να νομιμοποιηθουν, αφετέρου καθιστούν τις τράπεζες μέσο νομιμοποίησης. 3. Απλοποίηση της διαδικασίας, χωρίς συμπληρωματικές δηλώσεις με εγγραφή του ποσού που νομιμοποιείται και τα έτη τα οποία αφορά καθιστώντας τη δήλωση αυτή ως συμπληρωματική (αρχική ή τροποποιητική) των χρήσεων που αφορά. 4. Προσδιορισμός των φορολογικών χρήσεων που αφορά η νομοθετική ρύθμιση, οι οποίες θα πρέπει να ταυτίζονται και να αποσαφηνιζουν το χρόνο παραγραφής και σε περίπτωση δήλωσης αδήλωτων εισοδημάτων για φορολογικές χρήσεις που έχουν παραγραφεί, καθορισμός μικρότερου συντελεστή, πχ 10 ή 5% για τις χρήσεις αυτές, ώστε να αποτελέσει πρόσθετο κίνητρο για περιπτώσεις που από το νόμο δεν μπορούν να ελεγχθούν. 5. Κατάργηση της διαδικασίας των συμπληρωματικών δηλώσεων, αφενός γιατί η δήλωση των ποσών θα ενέχει ρητά από το νόμο τέτοιο χαρακτήρα, αφετέρου για πρακτικούς λόγους λόγω έλλειψης επαρκών στοιχείων στους φορολογουμενους, ιδιαίτερα για χρήσεις που έχουν παραγραφεί και τα στοιχεία έχουν εκ του νομού καταστραφεί. Η εμμονή στις συμπληρωματικές δηλώσεις από τη μία θα αποτρέψει πολλούς από την αξιοποίηση της οικειοθελούς συμμόρφωσης, λόγω της αντικειμενικής έλλειψης στοιχείων (όχι μόνο κατά έτος, αλλά κυρίως κατά πηγή εισοδήματος που πρέπει να δηλωθεί) να τις πραγματοποιήσουν, αφετέρου δεν έχει αντικείμενο, αφού η φορολόγηση δεν θα γίνει με κλίμακες ή προσαυξήσεις κατά έτος, αλλά σωρευτικά στο συνολο. Απλά θα πρέπει να γίνεται διάκριση μεταξύ των χρήσεων που έχουν παραγραφεί ή όχι για τη διαφοροποίηση της φορολόγησης και τη διευκόλυνση των φορολογικών αρχών σε μελλοντικό έλεγχο. Έτσι, λοιπόν, η δήλωση θα μπορούσε να έχει την παρακάτω απλή, λειτουργική και ελκυστική φόρμα: Α. Για παραγεγραμμένες χρησεις (πριν το φορολογικό έτος... σε περίπτωση μη υποβολής αρχικής φορολογικής δήλωσης ή πριν το φορολογικό έτος... σε περίπτωση υποβολής φορολογικής δήλωσης) 1. Ποσό εισοδήματος εξωτερικου...., φορολογικές χρήσεις που αφορά... 2. Ποσό που προβλεπεται να επαναπατρισθεί και μετά τον επαναπατρισμό του θα επιστραφεί ποσοστό φόρου... (στατιστικό στοιχείο) 3.Ποσό εισοδήματος εσωτερικού..., φορογικές χρήσεις που αφορά... Β. Για μη παραγεγραμμένες χρήσεις 1. Όπως ανωτέρω 2. Όπως ανωτέρω 3. Όπως ανωτέρω