Αρχική Σχέδιο Νόμου "Δαπάνες Μετακινούμενων εντός & εκτός επικράτειας"Άρθρο 01 – ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη ΚΟΚΚΙΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ | 2 Ιουνίου 2015, 07:35
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλημέρα Προβληματίστικα πολύ εάν άξιζε ειλικρινά να σχολιάσω το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Σύντομα λοιπόν θα γράψω μερικά, άσχετα αν θα αναρτηθούν εξαιτίας παρέλευσης του χρόνο διαβούλευσης. 1) Ανοίγει ΄΄ πονηρά΄΄ η πόρτα για αθρόες μετακινήσεις (ουσιαστικά μεταθέσεις) υπαλλήλων αφού για πρώτη φορά ορίζεται ότι ΄΄ εκτός έδρασ ΄΄ κίνηση θεωρείται η πάνω από 50 χλμ. Έως τώρα - σύμφωνα με νομολογία και απαντήσεις του Υπ. Οικον. σε ερωτήματα - τέτοια νοούνταν η κίνηση εκτός του αστικού συγκροτήματος της έδρας της υπηρεσίας. 2) Καταργείται για τη μέγιστη πλειοψηφία των νομών της χώρας τόσο η έννοια της ΄΄εκτός έδρας ΄΄ κίνησης όσο και της αποζημίωσης για το λόγο αυτό αφού τα χιλιομετρικά όρια που τέθηκαν γίνονται μόνο με ελικόπτερο εντός ωραρίου ( και με την προϋπόθεση να έχει γίνει φυσικά και η ανάλογη εργασία). Επίσης το ανώτατο μηνιαίο όριο χλμ. που τίθεται από μόνο του αναιρεί την έννοια κάθε κίνησης γιατί απλά με μία - δύο κινήσεις ουσιαστκά τέλος. 3) Επί της ουσίας αποσύρονται όλα τα ι.χ των υπαλλήλων, γιατί όση χιλιομετρική αποζημίωση και να βάλει κανείς λογικός και χωρίς αθέμιτο συμφέρον υπάλληλος δεν πρόκειται να διαθέσει το δικό του αυτοκίνητο. 4)Τίθεται σε κίνδυνο η δημόσια υγεία, το δημόσιο συμφέρον καθώς και η εκτέλεση του συνόλου των εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων και ελέγχων. 5) Μπορεί να αναγνωρίζεται δαπάνη για δημόσια μέσα μεταφοράς (όπως ανέκαθεν άλλωστε) αλλά κανείς δεν λέει πως θα πάει κάποιος από την πλατεία του χωριού στο χωράφι, στον σταύλο ή ακόμη σε κάποιο έργο που γίνεται στη μέση του πουθενά. Με το αυτοκίνητο του ελεγχόμενου ελεγχόμενο αγρότη, κτηνοτρόφου ή εργολάβου; Κατά τα άλλα πολεμάμε την διαπλοκή και προστατεύουμε το δημόσιο συμφέρον. Η πρόταση που μπορεί να γίνει είναι απλά η εξής: α) ΄΄Εκτός έδρας΄΄ να θεωρείται η οποιαδήποτε η εκτος του αστικού συγκροτήματος της έδρας της υπηρεσίας κίνηση του προσωπικού και αυτό πρέπει να γίνεται με έγγραφη εντολή του αρμόδιου κάθε φορά οργάνου. β) Η αποζημίωση να οριστεί ως 1/3 και 3/3 για επιστροφή εντός ωραρίου και για διανυκτέρευση αντίστοιχα και να δίνεται για κινήσεις άνω των 20 χλμ. στη πρώτη περίπτωση και ανεξαρτήτως χλμ. στη δεύτερη. γ) Το ποσό της αποζημίωσης ( τα 3/3 ) να είναι ίδια για όλους τους υπαλλήλους και να οριστεί σε ένα λογικό ποσό (π.χ των 60 - 70 €). Έτσι κάποιος που επιστρεφει αυθυμερόν και εντός ωραρίου θα αμοίβεται με ένα ποσό της τάξης των 20-25 €, ποσό απόλυτα λογικό για την εργασία που κατά κανόνα παρέχεται στην ύπαιθρο και υπό δυσμενείς συνθήκες (από γεωτεχνικούς και μηχανικούς) δ) Σε περίπτωση που χρησιμοποιείται ι.χ, αυτό να καλύπτεται ασφαλιστικά από τον φορέα που έχει ασφαλίσει και τα αυτοκίνητα της υπηρεσίας και όχι το κράτος ΄΄ να νίπτει τας χείρας του΄΄. Το δε ποσό χιλιομετρικής αποζημίωσης να είναι ανάλογο του πραγματικού κόστους. ε) Ο μέγιστος αριθμός των κινήσεων να επανακαθοριστεί σε ένα λογικό αριθμό που δεν πρέπει να είναι κάτω των 100 για μηχανικούς (ΠΕ & ΤΕ) και γεωτεχνικούς (ΠΕ & ΤΕ) και να υπάρχει αυστηρός έλεγχος για την πραγματοποίησή τους και τουλάχιστον 60 για άλλες ειδικότητες για τις οοίες όμως (π.χ ελεγκτές υγείας) κατά περίπτωση να βγαίνουν αποφάσεις υπέρβασης εάν διαπιστώνονται ανάγκες. Αυτά τα λίγα αν και δε νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση κάποιος ο οποίος δεν βγαίνει ποτέ από το γραφείο να καταλάβει τι γράφω και εννοώ. Με εκτίμηση Κοκκίνης Θεόδωρος Γεωπόνος ΔΑΟΚ ΠΕ Κιλκίς Αντιπρόεδρος Υπαλλήλων ΠΕ Κιλκίς