Αρχική Σχέδιο Νόμου "Δαπάνες Μετακινούμενων εντός & εκτός επικράτειας"Άρθρο 11 – Ημερήσια αποζημίωσηΣχόλιο του χρήστη Παρασκευή Μιρέλη | 3 Ιουνίου 2015, 13:31
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώ κατ' αρχάς ότι πολύ σωστά με το παρόν νομοσχέδιο καταργείται η πολύχρονη αδικία της προνομιακής ημερήσιας εκτός έδρας αποζημίωσης των μηχανικών του Δημοσίου σε βάρος όλων των άλλων επιστημονικών κλάδων. Μια αδικία που στηρίχτηκε στο παρελθόν σε παράλογες παρερμηνείες της ένοιας του όρου "ημερήσια αποζημίωση για μετακίνηση εκτός έδρας" Η ημερήσια αποζημίωση καλύπτει τα όποια έξοδα διατροφής λόγω απομάκρυνσης από την έδρα εργασίας και όχι μια ενδεχόμενη αυξημένη ευθύνη από την επίβλεψη κάποιου τεχνικού έργου, όπως ισχυρίζονται οι συνάδελφοι μηχανικοί. Εξάλλου την αυξημένη ημερήσια αποζημίωση την λαμβάνουν μέχρι σήμερα και μηχανικοί που μετακινούνται χωρίς να εμπλέκονται σε επίβλέψη τεχνικών έργων, π.χ. για τη συμμετοχή σε σεμινάρια κλπ. Και αντίθετα άλλοι επιστήμονες που εκτελούν εξίσου σοβαρό έργο με ιδιαίτερα αυξημένες ευθύνες σε ελέγχους και αυτοψίες εκτός έδρας λαμβάνουν μέχρι σήμερα το εξευτελιστικό ποσό των 9,78 ευρώ. Πολύ έντονα αισθητή γίνεται αυτή η αδικία σε υπηρεσίες Περιβάλλοντος των Περιφερειών όπου υπηρετώ κι εγώ με την ειδικότητα του Χημικού και γενικώς συνυπηρετούν επιστήμονες πολλών ειδικοτήτων, μηχανικοί και μη. Το ίδιο αντικείμενο όλων των συναδέλφων στις υπηρεσίες αυτές είναι ο περιβαλλοντικός έλεγχος των έργων και δραστηριοτήτων, με τη μόνη διαφορά οι μηχανικοί να παίρνουν ημερήσια αποζημίωση 56 ευρώ για τις αυτοψίες ενώ οι λοιποί επιστήμονες στις ίδιες αυτοψίες 9,78 ευρώ! Όσον αφορά την χιλιομετρική απόσταση των 160 χλμ. που έχει οριστεί ως όριο στο νέο νομοσχέδιο για να δικαιούται ο μετακινούμενος υπάλληλος το ήμισυ της ημερήσιας αποζημίωσης, θα ήθελα να εκφράσω την αντίρρησή μου, διότι η ρύθμιση αυτή στην πράξη ουσιαστικά θα καταργήσει οποιαδήποτε αποζημίωση. Στις Περιφέρειες οι περισσότερες αποστάσεις μεταξύ έδρας και τόπων ελέγχου είναι μικρότερες των 160 χλμ. κάτι όμως που δεν συνεπάγεται και τη γρηγορότερη μετάβαση και επιστροφή έτσι ώστε να μη δικαιολογείται η ημερήσια αποζημίωση. Οι περισσότερες περιοχές στην επαρχία είναι δύσβατες και απαιτούνται συχνά πολύωρες μετακινήσεις ακόμα και για μικρές αποστάσεις. Προτείνω λοιπόν το όριο απόστασης για την καταβολή του ήμισυ της ημερήσιας αποζημίωσης να μειωθεί σημαντικά, δηλ. στα 50 χλμ.