Αρχική Ενσωμάτωση Οδηγίας 2014_56_ΕΕ για τους υποχρεωτικούς ελέγχους των ετήσιων και των ενοποιημένων λογαριασμών και του Κανονισμού 537_2014Άρθρο 42 – Διορισμός Ορκωτού Ελεγκτή ή ελεγκτικής εταιρείαςΣχόλιο του χρήστη Αλεβιζακης Παναγιωτης | 14 Σεπτεμβρίου 2016, 00:19
Στο παρόν σχέδιο νόμου, επιδιώκετε η επιβολή χαμηλών ορίων για ένταξη στον έλεγχο από ορκωτούς ελεγκτές: α) Κύκλος εργασιών 3.000.000 ευρώ β) Σύνολο Ενεργητικού 1.500.000 ευρώ γ) Μέσος όρος προσωπικού 50 άτομα Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και έχοντας πλήρη γνώση των συνθηκών της αγοράς, πιστεύουμε ότι : 1.Αγνοείται κάθε προσπάθεια διευκόλυνσης της λειτουργίας των μικρών επιχειρήσεων. 2.Αγνοείτε ο ρόλο των μικρών επιχειρήσεων στην Οικονομία. 3.Δημιουργεί τεχνική ζήτηση υπηρεσιών ελέγχου, το οποίο είναι αντίθετο με τους Ευρωπαϊκούς κανόνες λειτουργίας της αγοράς 4.Επιβαρύνει με έξοδα ελέγχου τις μικρές επιχειρήσεις σε περίοδο κατά την οποία οι οικονομικές συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες. 5.Παραδίδετε ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων στους ορκωτούς τις οποίες εξυπηρετούσαν οι Λογιστές Φοροτεχνικοί. Την μνημονική ρύθμιση που δημιουργούσε προβλήματα βιωσιμότητας στους ορκωτούς με την αύξηση των ορίων για έλεγχο , την διαδέχεται μια επίσης ακραία ρύθμιση που δημιουργεί προβλήματα σε επιχειρήσεις και σε μεγάλο αριθμό Λογιστών. Η πολιτεία αφαιρεί με βάναυσο τρόπο κομμάτι εργασίας από τους Λ/Φ και το παραδίδει σε μια μικρή μερίδα ορκωτών , που δεν υπερβαίνει σήμερα τους χίλιους που εργάζονται νόμιμα και είναι εγγεγραμμένοι στην ΕΛΤΕ. Η ενέργεια της κυβέρνησης να παραδώσει ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων στους ορκωτούς δεν διαφέρει σε τίποτα από παρόμοιες ενέργειες άλλων εποχών όπου με αποφάσεις και νόμους εξυπηρετούσαν μια μικρή μερίδα επαγγελματιών. Δείτε τις ρυθμίσεις με το πρόσχημα της απελευθέρωσης για τα κολέγια σε βάρος της δημόσιας παιδείας και των αποφοίτων των σχολών αυτών. Φυσικά η κυβέρνηση δεν έλαβε υπόψη της το κόστος που θα επιβαρύνει την επιχείρηση η οποία έχει δυσβάστακτα φορολογηθεί και επιβαρυνθεί με ασφαλιστικές εισφορές. Όσο για την θέση του Λογιστή αυτή καθόλου δεν την απασχόλησε. Η θέση όλων των λογιστών θα είναι δυσμενέστερη αφού ο επιχειρηματίας με το φόβο της ολοκλήρωσης του έργου των ορκωτών θα βάζει σε δεύτερη μοίρα την κάλυψη των Λογιστών και φυσικά τον πρώτο ρόλο που είχαν μέχρι σήμερα. Οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις ενώ γνώριζαν την λειτουργία των επιχειρήσεων συμβούλων που λειτουργούσαν οι εταιρείες ορκωτών, δεν προσπάθησαν κανένα έλεγχο και όλοι γνωρίζουμε τους λόγους. Θα είχαμε κάθε λόγο να πιστεύαμε ότι επιδιώκετε κάτι νέο , αν υπήρχε σαφής διάταξη που θα απαγόρευε την λειτουργία τους όπου και η σημερινή κυβέρνηση ενώ γνωρίζει το πρόβλημα που δημιουργούν δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα. Αν πραγματικά η κυβέρνηση ενδιαφέρετε για μια άλλη οργάνωση στον έλεγχο των επιχειρήσεων δεν έχει άλλο ποιο ειλικρινές να κάνει από το να προχωρήστε στην απελευθέρωση του επαγγέλματος του ορκωτού ελεγκτή με δικαίωμα άσκησης από όλους τους πιστοποιημένους από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος Λογιστές Φοροτεχνικούς, εφαρμόζοντας και το ασυμβίβαστο – ελεγκτή και ελεγχόμενου. Με την ενέργεια αυτή και την παράλληλη γενίκευση του ελέγχου δεν θα υπάρχουν ολιγοπώλια ούτε προνομιακή μεταχείριση μιας μικρής ομάδας επαγγελματιών, θα ελέγχετε μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων που σήμερα μένουν ανέλεγκτες και τότε δεν θα έχει δικαίωμα να διαμαρτύρεται κανείς. Με εκτίμηση Αλεβιζάκης Παναγιώτης Οικονομολόγος Λογιστής Μέλος της ΚΔ του Οικονομικού Επιμελητήριου Ελλάδας Εκπρόσωπος της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας