Αρχική Αδειοδότηση και Λειτουργία Επιχειρήσεων Καζίνο και άλλες διατάξειςΆρθρο 01 – Χορήγηση άδειας λειτουργίας καζίνοΣχόλιο του χρήστη Enrico Aidan | 10 Δεκεμβρίου 2017, 20:09
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς: Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης: κο. Δήμο Παπαδημητρίου Κοιν: Πρόεδρο Ε.Ε.Ε.Π. κο. Ευάγγελο Καραγρηγορίου Οι θέσεις της εταιρείας μας σχετικά με το προς ψήφιση νομοσχέδιο που αφορά τις άδειες χορήγησης ΕΚΑΖ και την υπαγωγή σε αυτό των υπαρχουσών αδειών Καζίνο είναι οι παρακάτω: Το προς ψήφιση και διαβούλευση σχέδιο νόμου κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, όπως προκύπτει και από την αιτιολογική έκθεση αυτού. Έχοντας αναγνωρίσει τα υπαρκτά προβλήματα του κλάδου, τα οποία έχουν οδηγήσει σε τρομακτική συρρίκνωση των εργασιών όλων των Καζίνο και έχουν φέρει πολλές από τις επιχειρήσεις ένα βήμα πριν από το «κλείσιμο», καθώς αντιμετωπίζουν πολλαπλά και πολυσχιδή οικονομικά προβλήματα, προτείνει την κατάργηση του εισιτηρίου εισόδου, το οποίο επί της ουσίας ουδέν σκοπό εξυπηρετούσε, και τη μείωση των συντελεστών συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου στα έσοδα. Σύμφωνα πάντα με την αιτιολογική έκθεση, με τα μέτρα αυτά θα μπορούσε να επιτευχθεί η μεγιστοποίηση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων Καζίνο, τόσο στην ελληνική επικράτεια, όσο κυρίως ως προς τις αντίστοιχες επιχειρήσεις που λειτουργούν σε άλλα κράτη και ιδίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δυστυχώς όμως, για την υπαγωγή των ήδη υπαρχόντων επιχειρήσεων στο νέο θεσμικό πλαίσιο, ζητούνται αφενός μεν αντίτιμα τα οποία δεν προσδιορίζονται επαρκώς ώστε να μπορεί με ασφάλεια κάποιος να λάβει μια τέτοια ουσιαστική απόφαση για το μέλλον της επιχείρησής του και αφετέρου ζητείται η κατάργηση του ουσιαστικότερου δικαιώματος που έφερε ο κάτοχος της άδειας, δηλαδή την επ’ αόριστον κατοχή και όχι για ορισμένο χρόνο. Αυτό θα πρέπει πάντα να αποτιμάται σαν ένα πολύ ισχυρό και ουσιαστικό αντίτιμο το οποίο θα καταβάλουν όλοι οι παλαιοί κάτοχοι αδειών εάν επιλέξουν την αλλαγή του νομικού πλαισίου που υπάγονται, και το οποίο και αυτό θα πρέπει να αποτιμηθεί με τους κανόνες και τις διαδικασίες που περιγράφονται για άλλες περιπτώσεις στο προς ψήφιση νομοσχέδιο. Οι κύριες αντιθέσεις μας, σε ορισμένες από τις προβλέψεις του νέου νόμου, οφείλονται σε δύο ουσιαστικά παραμέτρους. Η πρώτη παράμετρος αφορά την ισονομία στην ανταγωνιστικότητα μεταξύ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια και η δεύτερη ότι δεν λαμβάνεται ουσιαστικά υπόψη η νέα οικονομική κατάσταση που θα δημιουργηθεί μετά την ανάθεση και λειτουργία των νέων αδειών σε συνδυασμό με αυτές που θα λειτουργούν μετά βεβαιότητας σε γειτονικά κράτη καθώς και με την μεγαλύτερη ενεργοποίηση των Slot Halls που έχουν αρχίσει να δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια. 1. Παράμετρος 1η: Α) Η διάταξη του άρθρου 18 περί θέσπισης κλίμακας μείωσης του ποσοστού συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου στα έσοδα, θέτοντας όρια των 100, 200 κλπ εκατομμυρίων ευρώ είναι ένας όρος ο οποίος πρακτικά είναι αδύνατον να αφορά περιφερειακά Καζίνο που λειτουργούν στην επαρχία. Είναι γνωστό σε όλους μας ότι είναι αδύνατον τέτοιοι τζίροι να επιτευχθούν από περιφερειακά Καζίνο, που δεν δραστηριοποιούνται μέσα ή δίπλα σε μεγάλα αστικά κέντρα. Ως εκ τούτου η διάταξη αυτή αποτελεί στόχο ανέφικτο για την επιχείρησή μας, όπως και για άλλες ομοειδείς που φέρουν τα ίδια χαρακτηριστικά, καθιστώντας τον ανταγωνισμό άνισο. Θεωρούμε ότι για τα περιφερειακά Καζίνο θα πρέπει να υφίσταται μια διαφορετική κλίμακα μείωσης του συντελεστή αυτού, προσαρμοσμένη στις πραγματικές δυνατότητες και δυναμική των επιχειρήσεων αυτών, αφού μια επιχείρηση που κινείται σε ποσά τάξης μεγέθους των 20 εκατομμυρίων ευρώ, όποια επένδυση και αν πραγματοποιήσει δεν δύναται ούτε σε τριάντα χρόνια που θα διαρκεί η νέα της άδεια να πετύχει τζίρους της τάξεως των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Β) Οι υπάρχουσες εταιρείες εκμετάλλευσης Καζίνο απασχολούν προσωπικό του οποίου οι βασικοί μισθοί έχουν ήδη αυξηθεί σε σχέση με τον υπάρχοντα κατώτατο μισθό. Αν οι νέες επιχειρήσεις δυνηθούν να προσλάβουν εργαζόμενους ίδιας ειδικότητας με τον υπάρχοντα κατώτατο μισθό η διαφορά του εργατικού κόστους μεταξύ των επιχειρήσεων παλαιάς και νέας «κοπής» θα καθιστά τον ανταγωνισμό αθέμιτο. Γ) Αν επιτραπούν εποχιακά λειτουργούντα Καζίνο, και δοθεί αυτή η δυνατότητα στους νέους αδειούχους και όχι στους παλαιούς που θα το επιλέξουν, αυτό επίσης θα καταστήσει σημαντικά δυσχερέστερη ανταγωνιστικά την θέση των υπαρχόντων αδειούχων, αφού είναι γνωστό ότι τουλάχιστον στα περιφερειακά Καζίνο όπως τα δικά μας κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου συσσωρεύονται κυρίως ζημίες. 2. Παράμετρος 2η: Στο σχέδιο νόμου δεν διαλαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι τόσο η ελληνική , όσο και η ξένη αγορά πελατών θα επιμεριστεί σε πολύ περισσότερες άδειες. Μάλιστα ορισμένες θα ευνοηθούν υπέρμετρα και από την μεταφορά του τόπου δραστηριοποίησής τους. Η πελατειακή αυτή διασπορά σε περισσότερες ελληνικές άδειες σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση αδειών στη νήσο Κύπρο (προβλέπεται η δημιουργία μέσα στην επόμενη διετία του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού Καζίνο με τέσσερις δορυφορικές επιχειρήσεις μέσα στην ελληνοκυπριακή επικράτεια και με συντελεστή συμμετοχής του κυπριακού δημοσίου στα έσοδα σε ποσοστό 15%, επιχείρηση ευθέως ανταγωνιστικής της δικής μα και ειδικά αναφορικά με τους πελάτες μας του εξωτερικού στους οποίους στηριζόμαστε κατά ποσοστό περίπου 80%), όσο και σε άλλες όμορες χώρες με την Ελλάδα. Επίσης η ενεργοποίηση των slot holes ανά την Ελλάδα, είτε σε ειδικά διασκευασμένους χώρους ή στα πρακτορεία του ΟΠΑΠ, αυξάνει τον ανταγωνισμό ακόμα περισσότερο. Άρα σε επιχειρήσεις που επί σειρά ετών ακολουθούν πτωτική πορεία λόγω της συρρίκνωσης του εθνικού προϊόντος και της οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα την τελευταία εννιαετία, όπως και εσείς αναφέρετε στην αιτιολογική έκθεση του νόμου, η επιβολή οποιουδήποτε περαιτέρω οικονομικού μέτρου είτε με την μορφή επιβάρυνσης είτε με την μορφή επένδυσης για την χορήγηση του δικαιώματος αποκλειστικότητας, στερεί από αυτές ξεκάθαρα το «δικαίωμα» και την «δυνατότητα» να αντιμετωπίσουν με επάρκεια τις δυσμενείς αυτές καταστάσεις, να εξυγιανθούν οικονομικά, να καταστούν πραγματικά ανταγωνιστικές, και να διατηρήσουν και να επαυξήσουν τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας. Επιπροσθέτως, υπάρχουν διάφορα θέματα στα οποία επιλαμβάνεται ο νέος νόμος και τα οποία όπως έχει αποδειχθεί (και το έχει καταδείξει η πλέον των είκοσι ετών εμπειρία μας με το αντικείμενο) λειτουργούν αποφευκτικά στην προσέλκυση πελατών τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού π.χ. η δημιουργία φήμης ότι υπάρχει περίπτωση οικονομικά στοιχεία πελατών να χορηγούνται απευθείας, χωρίς το δικαίωμα επαγγελματικού απορρήτου, στην Ε.Ε.Ε.Π. (άρθρο 16), είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στην προσέλκυση πελατών τόσο από το Ισραήλ (που σε αυτούς στηριζόμαστε καθόλη τη διάρκεια του έτους), όσο και στους έλληνες. Η εταιρεία μας είναι υπέρ της διαφάνειας, δεν έχει ουδέν πρόβλημα να χορηγήσει οποιοδήποτε στοιχείο της ζητηθεί για οποιονδήποτε και ιδιαίτερα μετόχους, μέλη της διοίκησης, διευθυντικά στελέχη και εμπορικά συναλλασσόμενους με αυτήν. Γνωρίζουμε όμως και εφιστούμε την προσοχή σας, ότι πελάτες-παίκτες που θα θεωρήσουν ότι γίνεται έλεγχος στον τρόπο και στα ποσά που ξοδεύουν για την διασκέδασή τους στην επιχείρηση Καζίνο, θα προτιμήσουν κάποια άλλη ομοειδή επιχείρηση εξωτερικού που τέτοια στοιχεία δεν θα χορηγούνται (εάν η διάταξη του άρθρου 16 περιλαμβάνει και την χορήγηση τέτοιων οικονομικών στοιχείων των πελατών). Επίσης θα πρέπει να συνεκτιμηθεί από την πλευρά σας το γεγονός ότι εκτός από τις ιδιότητες και τυπικά προσόντα που θα πρέπει να φέρει κάποιο μέλος της διοίκησης ή μέλος του ΔΣ, το κυριότερο εξ αυτών είναι για τους μετόχους της εταιρείας που την εκμεταλλεύεται η ύπαρξη εμπιστοσύνης προς το πρόσωπό τους, ακόμα και αν τα τυπικά προσόντα δεν είναι τόσο ιδιαίτερα. Ας μην διαλανθάνει της προσοχής κανενός ότι οι επιχειρήσεις Καζίνο είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες, διαχειρίζονται μετρητά χρήματα σε καθημερινή βάση και η τιμιότητα και η εμπιστοσύνη είναι τα δύο πρώτα προσόντα από τα οποία οφείλουν τα μέλη της διοίκησης να περιβάλλονται, από τους μετόχους. Τελειώνοντας θεωρούμε ως παραλείψεις ότι δεν επιλαμβάνονται ο νέος νόμος των παρακάτω θεμάτων: 1) Πρόβλεψη χορήγησης αδειών On Line Καζίνο στις επιχειρήσεις ΕΚΑΖ και 2) Εταιρίες σαν τη δική μας, που στηρίζονται κατά κύριο λόγο στην πρόσκληση πελατών του εξωτερικού με την ανάλογη εισαγωγή συναλλάγματος από αυτούς για την κάλυψη των εξόδων τους, θα πρέπει να προστατεύονται από διατάξεις οι οποίες θα μειώνουν το αντίστοιχο κόστος πρόσκλησης τους και θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να καλούν όσο περισσότερους γίνεται ώστε να εκπληρώνεται και ο κυριότερος λόγος εφαρμογής του νόμου περί καζίνο δλδ η αύξηση του τουρισμού και η εισαγωγή συναλλάγματος. Αντίθετα, με την αντιμετώπιση της πολιτείας, έως και σήμερα, στα έξοδα αυτά και τον υπολογισμό αυτών με ποσά που δεν αντιστοιχούν στο πραγματικό κόστος ούτε στα πραγματικά οφέλη που στην ουσία αποκομίζουν οι επιχειρήσεις, (αφού η προσέλκυση αυτών των πελατών απαιτεί γιγαντιαία έξοδα τόσο διαφημιστικά όσο και κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας τους), λειτουργεί ανασταλτικά στην προσέλκυση τέτοιων πελατών. Σημειωτέον ότι σε άλλες ανταγωνιστικές αγορές όπως αυτή της Κύπρου έχουν αναγνωριστεί με νομοθετικές διατάξεις τα έξοδα αυτά και ο ΦΠΑ που αντιστοιχεί στο πραγματικό κόστος της εταιρίας. Θεωρούμε λοιπόν ότι θα πρέπει να υπάρχει μια ανάλογη νομοθετική πρόβλεψη – ρύθμιση που να προωθεί – διευκολύνει την πρόσκληση τέτοιων αλλοδαπών παικτών στην Ελληνική επικράτεια και στο χώρο των επιχειρήσεων καζίνο, και να μην αναγκάζονται οι επιχειρήσεις να καταβάλουν υπέρογκα ποσά και πρόστιμα για δήθεν έσοδα και δήθεν ωφελήματα που οι φορολογικές αρχές θεωρούν ότι έχουν επωφεληθεί. Αυτό μπορεί να αποφευχθεί αν έχει προσδιοριστεί εκ των προτέρων με έναν ακριβή τρόπο το κόστος της αυτοπαράδοσης και να μην εξαρτάται ο προσδιορισμός αυτού από τους φορολογικούς ελεγκτές οι οποίοι προσέρχονται για έλεγχο συνήθως 3 με 5 χρόνια μετά την πραγματοποίηση των εξόδων, διατηρουμένου ενός αβέβαιου φορολογικού περιβάλλοντος και οι οποίοι από μόνοι τους έχουν σήμερα το δικαίωμα να προσδιορίσουν το ύψος του κόστους αυτού. Είμαστε ιδιαίτερα ευαίσθητοι στο συγκεκριμένο θέμα διότι είμαστε η μοναδική επιχείρηση Καζίνο στην Ελληνική επικράτεια που τα έσοδα μας κατά ποσοστό τουλάχιστον 70% στηρίζονται σε πελάτες που προσκαλούμε εμείς καταβάλλοντας τα έξοδα φιλοξενίας τους και οι οποίοι προσφέρουν πολύτιμο για την χώρα συνάλλαγμα. Για την ΚΑΖΙΝΟ ΡΟΔΟΥ Α.Ε.