Αρχική Αδειοδότηση και Λειτουργία Επιχειρήσεων Καζίνο και άλλες διατάξειςΆρθρο 18 – Οικονομικές υποχρεώσεις ΕΚΑΖΣχόλιο του χρήστη αριστείδης κοντοάγγελος | 11 Δεκεμβρίου 2017, 12:07
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από την ανάγνωση του νομοσχεδίου φαίνεται να δημιουργείται ένα διαφορετικό ανισομερές καθεστώς μεταξύ αφενός των παλαιών επιχειρήσεων καζίνο και αφετέρου όσων θα αδειοδοτηθούν βάσει των προβλέψεων του νομοσχεδίου. Οι πρώτες θα συνεχίσουν να λειτουργούν με ένα ιδιαίτερα επαχθές καθεστώς ως προς το GGR «tax», αλλά πιο ανέλεγκτες ως προς την εποπτεία της Επιτροπής Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων. Οι δεύτερες – παρότι με νέες άδειες στην αγορά – θα είναι φορολογικά λιγότερο επιβαρυμένες (χωρίς κάποιο εμφανή λόγο περί αυτού) αλλά τουλάχιστον θα ελέγχονται πληρέστερα από την ΕΕΕΠ. Αν βάλουμε όμως στην ανάλυση και τους υπόλοιπους φορείς τυχερών παιγνίων της ευρύτερης αγοράς (βλ. Όμιλο ΟΠΑΠ και τους 24 που προσφέρουν παίγνια online μεταβατικά, επίσημα από το 2011), η πλάστιγγα γέρνει θεαματικά υπέρ των νέων αδειούχων καζίνο. Δεν είναι αμελητέες οι επιβαρύνσεις στους μεν, που δύνανται να είναι τέσσερις φορές υψηλότερες από αυτές που ισχύουν στους δε (βλ. αντιπαραβολή 8-20% προς 30-35%). Το 8% δίνει μάλιστα την εντύπωση ότι πρόκειται γεννά πολλά ερωτηματικά για το μοναδικό καζίνο που θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να ξεπεράσει το κατώφλι των 500 εκατ. ευρώ GGR: το υπό ίδρυση καζίνο του Ελληνικού. Συνολικά, η θετική διάκριση υπέρ των νέων αδειούχων καζίνο φαίνεται να έχει προβλήματα συμβατότητας με το κοινοτικό δίκαιο (αρχή της ίσης μεταχείρισης, κρατικές ενισχύσεις κλπ.).