• Σχόλιο του χρήστη 'Σπιτάλας Βασίλειος' | 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:57

    Προκειμένου να εκδίδονται αποδείξεις, προτείνω: 1. Να θεσμοθετηθεί υπηρεσία, όπου ο καταναλωτής σ’ έναν πανελλαδικό τηλεφωνικό αριθμό να μπορεί ν’ αναφέρει επώνυμα ή ανώνυμα τον παραβάτη και την παράβαση, για μη έκδοση απόδειξης ή αποδείξεων. 2. Η κάθε καταγγελία θα κοινοποιείται αυτόματα α) στην υπηρεσία ΡΑΜΠΟ (που πρέπει άμεσα να δημιουργηθεί) και β) στην αντίστοιχη Δ.Ο.Υ. όπου αναφέρεται το περιστατικό. (π.χ. για Σαμοθράκη στην Αλεξ/πολη). 3. Παράλληλα με τα κίνητρα των καταναλωτών για επισύναψη αποδείξεων στην φορολογική τους δήλωση, η υποψία και μόνον του επιτηδευματία ότι ο κατάναλωτής που δεν έλαβε απόδειξη, μετά από την συναλλαγή μπορεί να καταγγείλει το γεγονός θα τον συμμορφώνει. 4. Η εφαρμογή του μέτρου πρέπει να συνοδευτεί από μια μεγάλη καμπάνια μέσα από τα Μ.Μ.Ε. σχετική με το «αγαπάς την Ελλάδα, Απόδειξη». 5. Οι υποτροπιάζοντες, υποχρεωτικά να καταγγέλλονται στην κοινή γνώμη. Το μέτρο αυτό δεν είναι χαφιεδισμός γιατί αυτός που δεν εκδίδει απόδειξη κλέβει το κράτος τους πολίτες και τον εαυτόν του και ούτε έχει σχέση με προσωπικά δεδομένα. Εκτιμώ ότι το μέτρο αυτό: α. Θα έχει άμεσα αποτελέσματα (αφορά και αγαθά και υπηρεσίες). β. Συνοδευόμενο και με τα οικονομικά κίνητρα επισύναψης αποδείξεων, θα εμπεδώσουν πανελλαδικά και μέσα από τον φόβο της καταγγελίας, «συνείδηση». γ. Δεν υπάρχει φόβος «εκδικητικών καταγγελιών», αφού αυτό που θα αξιοποιείται θα είναι η πληροφορία ότι ο τάδε παρανομεί! Η διαπίστωση της παραβατικότητας και η διασταύρωση των πληροφοριών θα είναι υπόθεση των υπηρεσιών. Σπιτάλας Βασίλης (οικονομολόγος)