Αρχική Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων- Τροποποίηση του ν. 4002/2011Άρθρο 13 – Τροποποίηση του άρθρου 50 του ν. 4002/2011Σχόλιο του χρήστη EGBA | 4 Οκτωβρίου 2018, 14:24
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο το καθεστώς της φορολογίαςπαραμένει στο 35%, το οποίο είναι το υψηλότερο ποσοστό φόρου επί μικτών κερδών (GGR) στην Ευρώπη. Φόρος 35% επί του μικτού κέρδους (GGR), δεν εφαρμόζεται σε καμία άλλη χώρα της ΕΕ. Το ποσοστό αυτό θα καταστήσει τη νεοσυσταθείσα αγορά μη ελκυστική και θα αποθαρρύνει τους παρόχους διαδικτυακών ρυχερών παιγνίων από το να υποβάλουν αίτηση για τη χορήγηση άδειας. Ως απότέλεσμα, η Κυβέρνηση δεν θα είναι σε θέση να κατευθύνει τους χρηστές στην νόμιμη αγορά. Μια μελέτη της Copenhagen Economics δείχνει, ότι ο ιδανικός φορολογικός συντελεστής επιτυγχάνεται, όταν το κράτος δεν μπορεί να αυξήσει τον φορολογικό συντελεστή χωρίς μείωση/απώλεια εσόδων. Αυτό σημαίνει, ότι όσο χαμηλότερο το ποσοστό των παικτών που στρέφονται στην νόμιμη αγορά, τόσο χαμηλότερα είναι και τα φορο¬λογικά έσοδα: «τα μέγιστα φορολογικά έσοδα στην αγορά τυχερών παιχνιδιών επιτυγχάνονται όταν το κράτος δεν μπορεί να αυξήσει τον φορολογικό συντελεστή χωρίς να λάβει χαμηλότερα έσοδα, λόγω της μείωσης του εύρους των τυχερών παιχνιδιών και της μείωσης του αριθμού των παικτών που παίζουν στην νόμιμη αγορά». «Σε χώρες με το υψηλότερο φορολογητέο κατά κεφαλήν εισόδημα, η φορολογία είναι 15% και 20% αντίστοιχα. Οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο εύρος των τυχερών παιχνιδιών. Οι υψηλοί φορο¬λογικοί συντελεστές σημαίνουν επίσης, ότι το ποσοστό των παικτών που θα στραφούν στην νόμιμη αγορά θα μειωθεί, συνεπώς θα μειωθεί και το εύρος φορολογήσιμων προιόντων. Οι συνέπειες αυτών των δύο επιπτώσεων είναι η μείωση των φορολογικών εσόδων.» Όπως αναφέρεται στο προοίμιο του νομοσχεδίου, η Ελλάδα επιδιώκει να ακολουθήσει παραδείγματα βελτίστων πρακτικών σε άλλα κράτη-μέλη. Επομένως θα θέλαμε να τονίσουμε στις ελληνικές αρχές ότι πρέπει να στοχεύσουν στην εξισορρόπηση του φορολογικού συντελεστή και του ποσοστού της κατεύθυνσης των παικτών στην νόμιμη αγορά. Για παράδειγμα, η Ισπανία πρόσφατα μείωσε το φορολογικό συντελεστή επί μικτού κέρδους από 25% σε 20%, προκειμένου να αυξηθεί το ποσοστό των παικτών στην νόμιμη αγορά. Όσο υψηλότερο το ποσοστό των παικτών που επιλέγουν την νόμιμη αγορά, τόσο μεγαλύτερη και η προστασία τους και τόσο μεγαλύτερα και τα φορολογικά έσοδα. Η EGBA καλεί το Υπουργείο να αναθεωρήσει τον φορολογικό συντελεστή, καθώς η υψηλή αυτή φορολογία είναι επιζήμια για την προσέλκυση φορέων στην νόμιμη αγορά και ως εκ τούτου για την κατεύθυνση των παικτών προς αυτήν.