Αρχική Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων- Τροποποίηση του ν. 4002/2011Άρθρο 14 – Τροποποίηση του άρθρου 60 του Κώδικα Φορολογίας Κληρονομιών Κληρονομιών, Δωρεών, Γονικών Παροχών Προικών και Κερδών από Τυχερά Παίγνια (ν. 2961/2001 Α΄ 266)Σχόλιο του χρήστη Α.ΜΙΧΑΗΛ | 4 Οκτωβρίου 2018, 15:49
Οι πράκτορες πρακτορείων τύπου Β (ΟpapPlay): Καλαιτζίδης Δημήτρης, Σιδηρόπουλος Ηλίας, Μοντσενίγου Ναυσικά, Φάμελος Νικόλαος, Τούντα Ελένη, Χαραλαμπίδης Ιωάννης, Σαγρής Νίκος, Σαλπέας Κυριάκος, Σιαμπής Γιώργος, Αθανασόπουλος Ηλίας, Παπανικολάου Χρήστος, Ζαρίφης Ιάκωβος, Μήτσου Πάρης, Τσαμπίκος Δημήτρης, Ταμπάκης Χρήστος, υποβάλλουν από κοινού τα κάτωθι σχόλια: Με την προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 60 του ν.2961/2001 αναφορικά με την φορολογία των κερδών από τυχερά παίγνια, εισάγεται άνιση φορολογική μεταχείριση επί του επιβαλλόμενου φόρου στα κέρδη από τα τυχερά παίγνια ανάλογα με το αν πρόκειται: α) για τα επίγεια παίγνια της ΟΠΑΠ Α.Ε., β) για τα τυχερά παίγνια που διεξάγονται με παικτικές συνεδρίες, και γ) τα τυχερά παίγνια που διεξάγονται μέσω διαδικτύου. Πιο συγκεκριμένα: Α) για τα επίγεια παίγνια της ΟΠΑΠ Α.Ε. και για τα τυχερά παίγνια που διεξάγονται με παικτικές συνεδρίες ο τρόπος φορολόγησης είναι ο ίδιος, δεν επιβάλλεται κανένας φόρος για καθαρά κέρδη έως €100 ανά στήλη/ παικτική συνεδρία, για κέρδη από 100 μέχρι 500 ευρώ με συντελεστή 15% και για κέρδη από 500,01 και πάνω με συντελεστή 20%. Β) Αντίθετα, για τα τυχερά παίγνια που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου προτείνεται συντελεστής φόρου 10% επί των κερδών εφόσον το ετήσιο αποτέλεσμα ηλεκτρονικού λογαριασμού παίκτη είναι θετικό. Είναι εμφανές ότι η ύπαρξη διαφορετικών τρόπων φορολόγησης για το σύνολο των τυχερών παιχνιδιών δημιουργεί ανισορροπία στο σύνολο των εμπλεκομένων, ΟΠΑΠ ΑΕ, παικτικό κοινό, πράκτορες Πρακτορείων τύπου Α’ , ΣΤ’ και τύπου Β’, τους διαδικτυακούς παρόχους που πρόκειται να αδειοδοτηθούν σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με μοναδικό κριτήριο την επιλογή του παιχνιδιού και το μέσο του στοιχηματισμού (επίγειο δίκτυο και online). Πιο συγκεκριμένα, παρατηρούνται οι κάτωθι διαφορές: 1. Όταν το παιχνίδι προσφέρεται μέσω επίγειου δικτύου, δεν επιβάλλεται κανένας φόρος για καθαρά κέρδη έως €100 ανά στήλη σε αντίθεση με τα κέρδη που προέρχονται όταν το παιχνίδι προσφέρεται διαδικτυακά όπου θα επιβάλλεται φόρος από το πρώτο ευρώ 2. Ο φόρος κερδών νικητών όταν τα κέρδη προέρχονται από την επίγεια διάθεση του παιχνιδιού επιβάλλεται σε κάθε κερδισμένο δελτίο τα καθαρά κέρδη του οποίου υπερβαίνουν τα € 100 ανά στήλη. Ο αντίστοιχος φόρος όταν το παιχνίδι προσφέρεται διαδικτυακά θα επιβάλλεται στα ετήσια σωρευτικά κέρδη του κάθε παίκτη 3. Ο φόρος κερδών νικητών για κέρδη που προέρχονται από την επίγεια διάθεση του παιχνιδιού, αποδίδεται στο Ελληνικό Δημόσιο δύο φορές το μήνα. Ο αντίστοιχος φόρος όταν η διάθεση του παιχνιδιού πραγματοποιείται μέσω διαδικτύου θα αποδίδεται στο Ελληνικό Δημόσιο μόνον μία φορά κατ’ έτος Ως εκ τούτου, συνέπεια της άνισης φορολογικής μεταχείρισης των κερδών των παικτών είναι η δημιουργία στρεβλώσεων στην στοιχηματική αγορά των παιγνίων, δεδομένου ότι οι παίκτες του επίγειου δικτύου αντιμετωπίζονται διαφορετικά σε σύγκριση με τους παίκτες της αγοράς του διαδικτύου.Aπό την άλλη, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα κέρδη νικητών στις επιχειρήσεις KAZINO δεν φορολογούνται. Με βάσει τα ανωτέρω, η πρότασή μας είναι η κάτωθι: Να υπάρχει ενιαίος τρόπος φορολόγησης και φορολογικός συντελεστής 10% σε όλα τα προσφερόμενα τυχερά παίγνια που διεξάγονται με στήλες, με παικτικές συνεδρίες, μέσω διαδικτύου. Όσον αφορά στα τυχερά παίγνια της ΟΠΑΠ Α.Ε. που διεξάγονται με παικτικές συνεδρίες προτείνουμε την αύξηση του αφορολόγητου ποσού ανά παικτική συνεδρία από τα 100 ευρώ στα 1000 ευρώ, και συντελεστή 10% για κέρδη από 1000,01 και πάνω.