Αρχική Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων- Τροποποίηση του ν. 4002/2011Άρθρο 07 – Τροποποίηση του άρθρου 45 του ν. 4002/2011Σχόλιο του χρήστη EGBA | 4 Οκτωβρίου 2018, 16:25
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Παιχνιδιών & Στοιχημάτων (EGBA), ο οποίος εκπροσωπεί τους κορυφαίους διαδικτυακούς, διασυνοριακούς, αδειοδοτημένους φορείς τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, χαιρετίζει την πρόθεση του Υπουργείου να ανοίξει την αγορά για διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια και να εκσυγχρονίσει το νομικό πλαίσιο για ένα αποτελεσματικό και λειτουργικό καθεστώς για τους καταναλωτές, την κυβέρνηση και τις στοιχηματικές εταιρίες. Η σημερινή ψηφιακή πραγματικότητα και το δικαίωμα των Ελλήνων καταναλωτών για ασφαλή διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια πρώτης κατηγορίας και σχετικές υπηρεσίες ψηφιακής ψυχα¬γωγίας, απαιτούν ένα κατάλληλο νομικό πλαίσιο και μια καλά οργανωμένη αγορά διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών, ώστε να στραφεί η υπάρχουσα ζήτηση για τυχερά παιχνίδια σε αδειοδοτημένες και ασφαλείς προσφορές στην Ελλάδα. Η EGBA συμφωνεί με τον σκοπό του Νομοσχεδίου για επίτευξη μεγαλύτερης διαφάνειας, υγιούς ανταγωνισμού, την προστασία των παικτών και την καταπολέμηση της απάτης και της κατά¬χρησης του υφιστάμενου πλαισίου. Η ελκυστικότητα της τοπικής προσφοράς στην Ελλάδα, η γκάμα προϊόντων, η εμπειρία των χρηστών και η τιμολόγηση θα καθορίσουν πόσοι Έλληνες χρήστες θα επιλέξουν να παίξουν στην ελληνική νόμιμη αγορά, και αντιστρόφως, πόσο θα επιλέγουν να συνεχίσουν να παίζουν εκτός του καθεστώτος αδειοδότησης. Η EGBA σημειώνει, δυστυχώς, ότι αυτό το Νομοσχέδιο επιβάλλει υπερβολικά υψηλές οικονομικές απαιτήσεις για την απόκτηση άδειας για πολλούς, ακόμη και μεγάλους φορείς εκμετάλλευσης διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών, που εδρεύουν στην ΕΕ. Τα τέλη αδείας καθορίζονται σε € 4 εκατομμύρια για αθλητικά στοιχήματα και € 1 εκατομμύριο για ένα ζωντανό καζίνο. Συνολικά, τα προτεινόμενα ποσά αποτελούν ένα σημαντικό και περιοριστικό εμπόδιο για την είσοδο στην αγορά και θα αποτρέψουν τους ευρωπαϊκούς φορείς εκμετάλλευσης να υποβάλλουν αίτηση άδειας. Για παράδειγμα, τα ποσά αυτά είναι πέντε έως δέκα φορές υψηλότερα από αυτά που απαιτούνται σε συγκρίσιμες αγορές, όπως η Βουλγαρία και η Τσεχία, καθώς και υψηλότερα από τα τέλη που απαιτούνται σε πολύ μεγαλύτερες αγορές όπως η Ισπανία και η Ιταλία. Επίσης το νομοσχέδιο προβλέπει μόνο δύο τύπους αδειών: μία για στοίχημα και μία για live καζίνο και πόκερ. Επομένως αποκλείονται τα παιχνίδια RNG (με γεννήτρια τυχαίων αριθμών, όπως οι online κουλοχέρηδες, η ρουλέτα ή το blackjack. Προς το παρόν, οι προσωρινοί κάτοχοι άδειας προσφέρουν τέτοιου είδους παιχνίδια στην ελληνική αγορά. Η εξαίρεση των παιχνιδιών RNG θα έχει δύο αρνητικές συνέπειες: 1. Η Κυβέρνηση θα χάσει τα φορολογικά έσοδα που παράγονται από αυτά τα προϊόντα και 2. Οι Έλληνες παίκτες, που έχουν συνηθίσει να παίζουν αυτά τα παιχνίδια, θα θέλουν να συνεχίσουν να το κάνουν και έτσι είναι πιθανό να στραφούν στην μαύρη αγορά (κυρίως εκτός ΕΕ), που δεν συμμορφώνεται με τις αυστηρές απαιτήσεις αδειοδότησης και τους κανόνες προστασίας των καταναλωτών στην Ελλάδα και σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ. Η EGBA υποστηρίζει πλήρως την άποψη της Ελληνικής Κυβερνήσεως, ότι η αποτελεσματική προστασία των παικτών, μπορεί να επιτευχθεί σε μεγαλύτερο βαθμό, αν η ζήτηση κατευθύνεται στην ρυθμιζόμενη σε τοπικό επίπεδο προσφορά. Ωστόσο, πρέπει να προστεθεί, ότι η ελκυστικό¬τητα της τοπικής προσφοράς στην Ελλάδα, η γκάμα προϊόντων, η εμπειρία των χρηστών και η τιμολόγηση θα καθορίσουν πόσοι Έλληνες χρήστες θα επιλέξουν να παίζουν στην ελληνική ρυθμιζόμενη αγορά και αντίθετα πόσοι θα επιλέξουν να συνεχίσουν να παίζουν στην μαύρη αγορά, αν δεν είναι διαθέσιμα. όλα τα παιχνίδια.