Αρχική Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων- Τροποποίηση του ν. 4002/2011Άρθρο 16 – Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη The Stars Group | 4 Οκτωβρίου 2018, 17:14
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μετά από μία μακρά (οκταετή) ισχύ του ενδιάμεσου καθεστώτος του άρθρου 50 παρ. 12 του Ν. 4002/2011, η Κυβέρνηση κατάφερε να περιορίσει τους παίκτες και τους παρόχους σε ένα ρυθμισμένο περιβάλλον το οποίο έχει επιδείξει ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 30% κατά τα τελευταία τρία (3) έτη, καθώς οι παίκτες εγκατέλειψαν τους μη νόμιμους παρόχους. Κάποιες από τις διατάξεις του Σχεδίου Νόμου μπορούν να καταργήσουν την εν λόγω πρόοδο που επετεύχθη μέχρι σήμερα. Η αφαίρεση των παιγνίων που βασίζονται σε γεννήτρια τυχαίων αριθμών (RNG) από τα ικανά προς αδειοδότηση διαδικτυακά παίγνια λόγω συμβατικών δεσμεύσεων προς τον ΟΠΑΠ και τα VLT Halls αυτού πρέπει να επανεξετασθεί. Θα βλάψει τους παρόχους παιγνίων, θα αποστερήσει το Κράτος από ένα ποσοστό 25% έως 30% των μέχρι τώρα φορολογικών εσόδων (από το φόρο επί του Μικτού Κέρδους των παρόχων του ενδιάμεσου καθεστώτος), χωρίς απαραίτητα να εισφέρει κάποιο όφελος υπέρ του ΟΠΑΠ, του οποίου οι μεγαλύτεροί ανταγωνιστές είναι οι παράνομοι επίγειοι χώροι διεξαγωγής παιγνίων, που δεν καταβάλλουν φόρους και συνεπώς προσφέρουν υψηλότερες αποδόσεις. Είναι αφελές για τον ΟΠΑΠ να προσδοκά να προσελκύσει το «διαδικτυακό» κοινό στις αίθουσες του γιατί είναι ένα διαφορετικό κοινό. Αυτό το διαδικτυακό κοινό θα μετακομίσει στην «παράνομη» αγορά, όπου και θα παίξει πόκερ και στοίχημα με καλύτερες αποδόσεις, αμβλύνοντας τις απώλειες της ρυθμιζόμενης αγοράς. Μεγαλύτερος, συνεπώς, κίνδυνος για τον ΟΠΑΠ είναι η απώλεια του υπάρχοντος κοινού του σε παράνομες επίγειες εγκαταστάσεις που δεν πληρώνουν φόρους. Προτείνουμε, συνεπώς, ευρύτερη διαβούλευση για το θέμα αυτό, με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για την επίτευξη λύσης που να εξυπηρετεί όλους. Τέλος, τα υψηλά ποσοστά φορολόγησης (35% επί του Μικτού Κέρδους, 10% επί των κερδών των παικτών και 29% επί των εταιρικών κερδών) καθιστούν την Ελλάδα την τέταρτη (4η) στην κλίμακα της υψηλότερης φορολόγησης χώρα στην Ε.Ε. και καθορίζουν το κόστος μίας εμπορικής επιχείρησης. Το εξωπραγματικό τίμημα των 4.000.000 Ευρώ και 1.000.000 Ευρώ για την κτήση άδειας προσθέτει ένα μηνιαίο κόστος 67.000 Ευρώ και 17.000 Ευρώ (για στοιχηματικά και λοιπά διαδικτυακά παίγνια αντίστοιχα) και μειώνει το ποσό που μπορεί να αποδίδεται στους παίκτες, καθώς όλα αυτά τα κόστη μετακυλίονται σε αυτούς, προτρέποντάς τους να στραφούν σε μη νόμιμους παρόχους. Ο συνδυασμός των υψηλών φορολογικών συντελεστών και του κόστους κτήσης άδειας θα αποτρέψει υποψήφιους παρόχους παιγνίων από το να εισέλθουν στην Ελληνική αγορά, ανατρέποντας έτσι τις προβλέψεις της Κυβέρνησης σε σχέση με προσδοκώμενα φορολογικά και άλλα έσοδα.