Αρχική Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων- Τροποποίηση του ν. 4002/2011Άρθρο 03 – Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 4002/2011Σχόλιο του χρήστη ΟΠΑΠ Α.Ε. | 4 Οκτωβρίου 2018, 19:58
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 03– Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 4002/2011 Απόψεις / Παρατηρήσεις – Προτάσεις: 1. Η δια της παρ. 1 του σχεδίου νόμου παροχή νομοθετικής εξουσιοδότησης προς τον Υπουργό Οικονομικών για την έκδοση του Κανονισμού Παιγνίων και τη δι’ αυτού ρύθμιση, μεταξύ άλλων, θεμάτων ταυτοποίησης παικτών (κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 5 του εν λόγω άρθρου του σχεδίου νόμου) πάσχει από απόψεως νομιμότητας. Η πιστοποίηση και επαλήθευση της ταυτότητας των παικτών (ταυτοποίηση) αποτελεί υποχρέωση, η οποία απορρέει από το νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο περί πρόληψης της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και αποτελεί ήδη κανονιστική (αποφασιστική) αρμοδιότητα της Ε.Ε.Ε.Π. Πιο συγκεκριμένα, κατ’ άρθρο 28, παρ. 3, σημείο στ’ του ν. 4002/2011, στην ΕΕΕΠ ανήκει η αρμοδιότητα της έκδοσης κανονιστικών αποφάσεων που απευθύνονται στους κατόχους των αδειών για την εφαρμογή μέτρων πρόληψης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και χρηματοδότησης της τρομοκρατίας. Επομένως, η νομοθετική εξουσιοδότηση του παρόντος άρθρου του νομοσχεδίου προς τον Υπουργό Οικονομικών για την έκδοση του Κανονισμού Παιγνίων και τη ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν και στην ταυτοποίηση των παικτών, έρχεται σε σύγκρουση με την ως άνω νομοθετική διάταξη (άρθρο 28, παρ. 3 του ν. 4002/2011), δυνάμει της οποίας η σχετική αρμοδιότητα έχει ήδη ανατεθεί και ασκείται από την Ανεξάρτητη Αρχή της ΕΕΕΠ. 2. Θέσπιση υποχρέωσης εκ νέου εγγραφής και πιστοποίησης/επαλήθευσης των στοιχείων της ταυτότητας των παικτών που είναι εγγεγραμμένοι στις βάσεις των παρόχων υπηρεσιών τυχερών παιγνίων που υπήχθησαν στο προσωρινό φορολογικό μεταβατικό καθεστώς της παρ. 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011. Δεδομένου ότι στην ελληνική επικράτεια ήδη υφίσταται εν τοις πράγμασι ενεργή διαδικτυακή αγορά τυχερών παιγνίων κρίνεται απαραίτητο όπως διά του παρόντος νομοσχεδίου ρυθμιστεί το ζήτημα της επανεγγραφής / επαλήθευσης /επικαιροποίησης των στοιχείων ταυτότητας των παικτών που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στις βάσεις παικτών των εταιρειών στις οποίες, υπό το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο παρ. 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011, έχει επιτραπεί η παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου. Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη καθότι αναφορικά με την εν λόγω κατηγορία παικτών δεν έχουν τηρηθεί οι ελάχιστες νόμιμες υποχρεώσεις ταυτοποίησής τους, όπως αυτές καθορίστηκαν το 2014 με την με αρ. 129/2/7-11-2014 απόφαση της ΕΕΕΠ (Β 3162), όπως ισχύει. Σχετική υποχρέωση επανεγγραφής και επαναταυτοποίησης των στοιχείων των παικτών δεν ενέχει η ΟΠΑΠ Α.Ε. για τους παίκτες που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στη βάση παικτών της και τούτο διότι η ΟΠΑΠ Α.Ε. παρέχει υπηρεσίες στοιχημάτων προκαθορισμένης απόδοσης μέσω του διαδικτύου, ήδη από τον Ιούνιο του 2014, σύμφωνα με τους όρους της με αρ. 105/2/26-05-2014 αποφάσεως της ΕΕΕΠ, όπως ισχύει. Συνεπώς οι παίκτες της έχουν ήδη ταυτοποιηθεί τηρουμένης της διαδικασίας πιστοποίησης/επαλήθευσης στοιχείων ταυτότητας του Παραρτήματος Ι της με αρ. 129/2/7-11-2014 αποφάσεως της ΕΕΕΠ, όπως ισχύει. 3. Θέσπιση υποχρέωσης ταυτοποίησης των παικτών δια της αυτοπρόσωπης παρουσίας τους σε φυσικά σημεία Η εν λόγω μέθοδος πιστοποίησης και επαλήθευσης της ταυτότητας των παικτών προβλέπεται στο Παράρτημα Ι της με αρ. 129/2/7-11-2014 αποφάσεως της ΕΕΕΠ, όπως ισχύει. Με τη μέθοδο αυτή, ο παίκτης μεταβαίνει σε φυσικό σημείο, όπου το εξειδικευμένο προσωπικό επαληθεύει τα στοιχεία της ταυτότητάς του μέσω της αυτοπρόσωπης παρουσίας του. Προς διευκόλυνση της εν λόγω διαδικασίας προτείνεται: οι παίκτες των κατόχων άδειας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου να ταυτοποιούνται μέσω της αυτοπρόσωπης παρουσίας τους σε φυσικό δίκτυο είτε σε άλλους φορείς με δίκτυα καταστημάτων (όπως Πιστωτικά Ιδρύματα, ΕΛΤΑ), είτε σε ΚΕΠ/Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών. Στο πλαίσιο του παρόντος σχεδίου νόμου, η θέσπιση της αυτοπρόσωπης παρουσίας των παικτών για την ταυτοποίησή τους κρίνεται απαραίτητη, καθόσον η εν λόγω μέθοδος : 1) προβλέπεται στο υφιστάμενο νομοθετικό – κανονιστικό πλαίσιο (Παράρτημα Ι της με αρ. 129/2/7-11-2014 απόφασης της ΕΕΕΠ, όπως ισχύει), 2) εφαρμόζεται και σε άλλα Ευρωπαϊκά κράτη [π.χ. στην Τσεχία, όπου η ταυτοποίηση των παικτών γίνεται, κατ’ αρχήν, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δια της αυτοπρόσωπης παρουσίας τους στις εγκαταστάσεις του παρόχου είτε σε τράπεζες ή άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ή ενώπιον συμβολαιογράφων. Προβλέπεται δε ότι έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία της ταυτοποίησης, ο παίκτης δύναται να χρησιμοποιεί έναν προσωρινό λογαριασμό χρήστη, ο οποίος υπόκειται σε ορισμένους περιορισμούς. Η πρακτική αυτή συνάδει με τα προβλεπόμενα στην παρ. 22(α) του Κεφαλαίου V της από 14.7.2014 Σύστασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις αρχές για την προστασία καταναλωτών και παικτών υπηρεσιών τυχερών παιχνιδιών σε απευθείας σύνδεση (ΕΕ L 214, 19.07.2014), περί πρόσβασης των παικτών σε προσωρινό λογαριασμό του Φορέα Εκμετάλλευσης έως την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας επαλήθευσης της ταυτότητάς τους]. 3) ελαχιστοποιεί την πιθανότητα παραποίησης της ταυτότητας των παικτών, προστατεύοντας αποτελεσματικά πιθανώς ευάλωτους παίκτες (π.χ. τους κάτω του νόμιμου ορίου ηλικίας, ή όσους παρουσιάζουν ροπή προς τον εθισμό), ενισχύοντας την τήρηση των αρχών του υπεύθυνου παιχνιδιού και συμβάλλοντας στην ασφάλεια των καταναλωτών και της κοινωνίας εν γένει, 4) συντελεί καίρια στον περιορισμό του κινδύνου νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες (ιδίως όταν τα κέρδη από την σχετική παικτική δραστηριότητα είναι υψηλά). Εν ολίγοις, η εγγραφή των παικτών σε φυσικό σημείο θα προσφέρει τη μέγιστη δυνατή προστασία τόσο στους παίκτες, ώστε να μην πέσουν θύματα υπεξαίρεσης δεδομένων ή μη εξουσιοδοτημένων συναλλαγών, όσο και στους διαδικτυακούς παρόχους, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν περιπτώσεις απάτης στον διαδικτυακό στοιχηματισμό και σε άλλα παιχνίδια, και να συμβάλλουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην επίτευξη των σκοπών της νομοθεσίας για την πρόληψη της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.