Αρχική Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων- Τροποποίηση του ν. 4002/2011Άρθρο 07 – Τροποποίηση του άρθρου 45 του ν. 4002/2011Σχόλιο του χρήστη GML INTERACTIVE LIMITED (STOIXIMAN) | 4 Οκτωβρίου 2018, 22:22
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 7 (Α) Προτείνεται η αντικατάσταση του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 45 ως εξής: «2. Για τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου προβλέπονται αποκλειστικά δύο τύποι αδειών: α) άδεια για τη διεξαγωγή στοιχηματικών παιγνίων, ήτοι αθλητικών και μη στοιχημάτων, καθώς επίσης και εικονικών παιγνίων (virtual games) και β) άδεια λοιπών διαδικτυακών παιγνίων.» (Β) Με την προτεινόμενη ως παράγραφο 2 του άρθρου 45, σε συνδυασμό με την προτεινόμενη προς πρόσθεση στο άρθρο 25 περίπτωση κβ) (άρθρο 1.6. του σχεδίου νόμου) στις χορηγούμενες άδειες δεν συμπεριλαμβάνεται (συνεπώς εξαιρείται) η διοργάνωση και διεξαγωγή μέσω του διαδικτύου τυχερών παιγνίων casino, το αποτέλεσμα των οποίων προκύπτει από γεννήτρια τυχαίων αριθμών – random number generator (RNG). Τα διαδικτυακώς διεξαγόμενα τυχερά παίγνια casino, το αποτέλεσμα των οποίων προκύπτει από γεννήτρια τυχαίων αριθμών –random number generator (RNG) επί του παρόντος αποφέρουν έσοδα τα οποία υπολογίζονται σε 80 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση. Τυχόν μη ρύθμιση των εν λόγω τυχερών παιγνίων θα έχει ως αποτέλεσμα σημαντική απώλεια φορολογικών εσόδων για το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ οι παίκτες θα έχουν ως μόνη επιλογή την πρόσβαση σε μη αξιόπιστα διαδικτυακά προϊόντα και υπηρεσίες και, με τον τρόπο αυτό, θα ευνοηθεί η παράνομη αγορά τυχερών παιγνίων. Κατά τούτο, πιστεύουμε ότι η Ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει, αφού πρώτα εξετάσει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της, να αποφασίσει σχετικά με το πλέον κατάλληλο τρόπο ρύθμισης των διαδικτυακώς διεξαγόμενων τυχερών παιγνίων, το αποτέλεσμα των οποίων προκύπτει από γεννήτρια τυχαίων αριθμών –random number generator (RNG) και όχι να τα απαγορεύσει δια της εξαιρέσεώς τους από την επικείμενη νομοθετική ρύθμιση. (Γ) Αν και είναι απόλυτα κατανοητή η ανάγκη για την εξασφάλιση άμεσων εσόδων για το Ελληνικό Δημόσιο, θα πρέπει να επισημανθεί ότι το αντίτιμο απόκτησης άδειας ή αμφότερων των αδειών είναι πολύ υψηλό. Το προτεινόμενο αντίτιμο των 4.000.000 ευρώ για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής αθλητικών και μη αθλητικών στοιχημάτων (άρθρο 45.5.), σε συνδυασμό με την προτεινόμενη 5ετή διάρκεια της άδειας (άρθρο 45.6.), ενδεχομένως θεωρηθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι συνιστούν economic barrier to entry in the online gaming market για μικρές ή νεοσύστατες εταιρείες. Το ίδιο ισχύει και για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής λοιπών διαδικτυακών παιγνίων, ειδικά στην περίπτωση που η αδειοδότηση δεν θα περιλαμβάνει τυχερά παίγνια casino, το αποτέλεσμα των οποίων προκύπτει από γεννήτρια τυχαίων αριθμών – random number generator (RNG). To προτεινόμενο αντίτιμο του 1.000.000 ευρώ, σε συνδυασμό με την προτεινόμενη 5ετή διάρκεια καθιστά την άδεια μη ελκυστική. Προτείνεται η διάρκεια αμφότερων των τύπων αδειών να αυξηθεί στα 10 έτη,ώστε, αφενός, το κόστος αδειοδότησης να καταστεί περισσότερο ελκυστικό από επενδυτικής και επιχειρηματικής άποψης και, αφετέρου, το Ελληνικό Δημόσιο να αποκομίσει άμεσα τα μέγιστα δυνατά οικονομικά οφέλη από την διαδικασία χορήγησης αδειών, αλλά και σημαντικά έσοδα σε διαχρονική βάση από την αγορά των διαδικτυακών τυχερών παιγνίων. (Δ) Προτείνεται, επίσης να εξεταστεί το ενδεχόμενο όπως: (α) προβλεφθεί νομοθετικά καταληκτική προθεσμία 6-8 μηνών για την υποβολή από τους ενδιαφερόμενους αιτήσεων για χορήγηση άδειας ή αδειών (μετά το πέρας της οποίας δεν θα επιτρέπεται η υποβολή αιτήσεων και η χορήγηση αδειών), η οποία θα άρχεται από την επομένη της ημερομηνίας δημοσίευσης του Κανονισμού Παιγνίων στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, (β) οι υπό έκδοση άδειες να έχουν ταυτόχρονη ημερομηνία έναρξης ισχύος, (γ) προβλεφθεί νομοθετικά δεύτερη περίοδος υποβολής αιτήσεων για χορήγηση άδειας ή αδειών, η οποία θα άρχεται στο μέσο της χρονικής διάρκειας ισχύος των αρχικών αδειών, ομοίως με καταληκτική προθεσμία 6-8 μηνών (μετά το πέρας της οποίας δεν θα επιτρέπεται η υποβολή αιτήσεων και η χορήγηση αδειών), και (δ) προβλεφθεί νομοθετικά η λειτουργία των εταιρειών που έχουν υπαχθεί στο μεταβατικό καθεστώς της παραγράφου 12 του άρθρου 50 όπως ισχύει σήμερα μέχρι και την ημερομηνία έναρξης ισχύος των αδειών που πρόκειται να εκδοθούν.