Αρχική Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων- Τροποποίηση του ν. 4002/2011Άρθρο 01 – Τροποποίηση του άρθρου 25 του ν. του ν. 4002/2011 – ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Intralot | 5 Οκτωβρίου 2018, 11:25
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 01 – Τροποποίηση του άρθρου 25 του ν. 4002/2011 Παράγραφος 3. Προτείνουμε την τροποποίηση της περ. ιε όπως ακολούθως: «Ηλεκτρονικός Λογαριασμός Παίκτη» : είναι ο μοναδικός λογαριασμός που αποδίδεται σε κάθε παίκτη για την συμμετοχή του σε ένα ή περισσότερα παίγνια, από τα πρόσωπα που διοργανώνουν ή/ και διεξάγουν τα παίγνια αυτά. Παράγραφος 3. Να διευκρινιστεί αν ο μοναδικός λογαριασμός ορίζεται ανά κάτοχο άδειας ή ανά παίκτη. Θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι κανένας πάροχος δεν θα έχει με κανένα τρόπο πρόσβαση στα δεδομένα συμμετοχής του παίκτη σε άλλους παρόχους. Παράγραφος 6. Προτείνεται να συμπεριληφθεί ολόκληρη η κατηγορία RNG παιγνίων και να κατηγοριοποιηθούν. Αιτιολόγηση της πρότασης: Το προς δημόσια διαβούλευση Νομοσχέδιο για τα «λοιπά διαδικτυακά παίγνια» εξαιρεί τα παιχνίδια με γεννήτρια τυχαίων αριθμών (RNG). Η εξαίρεση του συγκεκριμένου τύπου παιχνιδιού θα επηρεάσει αρνητικά το μέγεθος της εγχώριας διαδικτυακής αγοράς και κατά συνέπεια τα έσοδα του δημοσίου. Με βάση την σημερινή αγορά διαδικτυακού στοιχηματισμού το 15,3% του συνολικού τζίρου αφορά στη συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιών (RNG) , αποδίδοντας στο δημόσιο περίπου €18 εκ. Με βάση τις ευρωπαϊκές τάσεις εκτιμάται ότι η κατηγορία αυτή έχει προοπτική να διπλασιαστεί στο άμεσο μέλλον, με δυνητική συνέπεια την απώλεια ετήσιων εσόδων για το δημόσιο της τάξεως των €35-40 εκ. Παράλληλα, θα πρέπει να τονιστεί ότι η εξαίρεση της κατηγορίας των RNG παιγνίων ευνοεί τους μη αδειοδοτημένους παρόχους και ενέχει το σοβαρό κίνδυνο μετακίνησης των παικτών σε μη αδειοδοτημένα sites, ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί ανασταλτικά προς υποψήφιους επενδυτές / παρόχους δημιουργώντας μη ανταγωνιστικό περιβάλλον. Επιπρόσθετα, αφαιρεί από τις εταιρείες τη δυνατότητα αξιοποίησης cross selling και της παροχής ευρείας γκάμας παιχνιδιών, όπως συμβαίνει σήμερα στο ελληνικό στοιχηματικό διαδικτυακό χώρο. Σημειώνεται ότι στην πλειονότητα των Ευρωπαικών χωρών οι άδειες περιλαμβάνουν την κατηγορία RNG παιγνίων. Ενδεικτικά, κατά μ.ο. ανα φορέα στοιχηματισμού υπάρχουν στην Ισπανία 79 slots games, 10 table games και 7 jackpot games, στο Ηνωμένο Βασίλειο 381 slots games, 41 table games και 34 jackpot games και στη Γερμανία 248 slots games, 32 table games και 27 jackpot games. Επιπλέον, με βάση τις προτεινόμενες μεταβατικές διατάξεις, η προτεινόμενη εξαίρεση δημιουργεί συνθήκες στρεβλού ανταγωνισμού καθώς κατά το μεταβατικό διάστημα (που μπορεί να φτάσει τους 12 μήνες) οι προσωρινά αδειοδοτημένοι πάροχοι τυγχάνουν ευνοϊκής μεταχείρισης, αφού τους επιτρέπεται να συνεχίσουν να λειτουργούν απρόσκοπτα προσφέροντας την κατηγορία RNG. Δεδομένου ότι η πρόταση αφήνει ασαφείς τις παραλλαγές των εν λόγω παιγνίων θα πρέπει να οριστούν συγκεκριμένα οι κατηγορίες στο σύνολο των παιχνιδιών αυτής της λειτουργίας και να επιβληθεί η πιστοποίηση και ο τακτικός έλεγχος για τα συγκεκριμένα παιχνίδια όπως στην διεθνή αγορά. Συνοψίζοντας, η προτεινόμενη εξαίρεση των παιγνίων RNG θα έχει τις παρακάτω συνέπειες: • Σημαντική μείωση εσόδων για το Ελληνικό Δημόσιο. • Μη ελκυστική αγορά για τον παίκτη. • Μη ελκυστική αγορά για τον υποψήφιο πάροχο, και κατά συνέπεια λιγότερο ανταγωνιστική αγορά. • Ώθηση ολόκληρης της κατηγορίας RNG παιγνίων σε μη αδειοδοτημένους παρόχους. • Στρέβλωση των συνθηκών ανταγωνισμού της αγοράς κατά το μεταβατικό διάστημα. Με βάση το σημερινό μεταβατικό στάδιο που επιτρέπει-αναγνωρίζει τα έσοδα από την κατηγορία RNG και έχει διαμορφώσει την Ελληνική αγορά σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά μοντέλα προτείνουμε να συμπεριληφθεί ολόκληρη η κατηγορία RNG παιγνίων και να κατηγοριοποιηθούν ανά RNG παίγνιο.