Αρχική Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνηςάρθρο 2 / παράγραφος 2Σχόλιο του χρήστη Tasos | 4 Νοεμβρίου 2009, 02:19
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σας κάνω αρχικά μια συγκεκριμένη πρόταση για αλλαγή στον Αναπτυξιακό και έπειτα ένα σχόλιο για την έκτακτη εισφορά, αν έχει κάποιος την διάθεση να τα διαβάσει από το Υπουργείο ειλικρινά θα θεωρήσω ότι δεν πήγε χαμένος ο χρόνος μου και αν πάρω και ένα e-mail μη τυποποιημένο αλλά για συζήτηση τότε θα το θεωρήσω επιτυχία για εσάς. 1) Μέσω του Αναπτυξιακού νόμου 3299/2004, όπου επιδοτούνται εταιρείες για να κάνουν επενδύσεις κάνοντας ως επί το πλείστον επενδύσεις σε εξοπλισμό και μηχανήματα που έρχονται από το εξωτερικό, κάνετε μια στατιστική ανάλυση και θα δείτε ότι ουσιαστικά έχει επιδοτηθεί η αγορά και η βιομηχανία του εξωτερικού. Αντίθετα, κατά την δική μου γνώμη μοναδικό κριτήριο για την έγκριση προς επιδότηση μιας νέας επένδυσης πρέπει να είναι οι θέσεις εργασίας κατά την κατασκευαστική περίοδο (να αποδεικνύονται από εισφορές σε ΙΚΑ κλπ...) και οι μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την λειτουργία των μονάδων.Χωρίς άλλους ελέγχους - πολυετής καθυστερήσεις - "επιτροπές" κλπ... 2) Η έκτακτη εισφορά καλή είναι αλλά, έχει κάποια μεγάλα για εμένα μειονεκτήματα: α) Υπάρχει όπως πολύ καλά γνωρίζετε η δυνατότητα σε μια εταιρεία να δείχνει κέρδη λογιστικά, ενώ ταμειακά να μην έχει την άνεση γι αυτή την έκτακτη εισφορά - οπότε να οδηγηθεί σε μείωση ρευστότητας, κι αυτό γιατί στην Ελλάδα έχουμε την πολυτέλεια να είναι άλλο το λογιστικό από το ταμειακό - πραγματικό. β) Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιο σταθερό νομικό πλαίσιο ώστε να προγραμματίσουν μεγάλοι επενδυτές τις επενδύσεις τους με ασφάλεια και σαφήνεια... την ώρα που άλλες επιχειρήσεις μέσω φοροαπαλλαγών ή φοροδιαφυγής δεν δείχνουν καθόλου κέρδη και δεν θα φορολογηθούν καθόλου και οι μέτοχοι ως άλλα golden boys θα πάρουν τα μερίσματά τους ουσιαστικά αφορολόγητα ως αμοιβές....Αυτό δεν είναι και πολύ δίκαιο πιστεύω....Θα σας πω και ένα παράδειγμα αν συμφωνείτε: Μια επιχείρηση Α έχει ακαθάριστα έσοδα 100 εκ. €, έξοδα λειτουργικά κλπ... 50 εκ. € , αποσβέσεις 30 εκ.€ και τόκους άλλα 20 εκ. € σύνολο 100 εκ. €. (εντός των λειτουργικών συμπεριλαμβάνω τις αμοιβές των μελών Δ.Σ. - 10 μέτοχοι που είναι συνολικά π.χ. 5 εκ.€). Έτσι οι μέτοχοι έχουν πάρει πίσω το 5% που ήθελαν από τον τζίρο, χωρίς να δώσουν μερίσματα, άρα χωρίς να δώσουν έκτακτη εισφορά....αλλά και χωρίς να φορολογηθεί η εταιρεία γι αυτά τα χρήματα, αφού τα εμφανίζει ως έξοδα.... Αντίθετα, η εταιρεία Β με ακαθάριστα έσοδα 100 εκ. €, λειτουργικά έξοδα κλπ... 45 εκ.€, αποσβέσεις 30 εκ. € και τόκους άλλα 20 εκ. € εμφανίζει κέρδη 5 εκ. € (αυτά τα 5 που η Α δίνει ως αμοιβές στα μέλη Δ.Σ.). Οπότε πρέπει να φορολογηθεί για αυτά τα 5 και να δώσει και έκτακτη εισφορά.... Άρα υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να την πληρώσουνε για άλλη μια φορά οι τίμιοι σε αυτή την χώρα.... Σας ευχαριστώ.