Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ»Άρθρο 07 Τροποποίηση του άρθρου 15 ΚΦΕ σχετικά με τις δαπάνες που αποδεικνύονται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμήςΣχόλιο του χρήστη Trikkalidis Dimitris | 8 Νοεμβρίου 2019, 11:53
Το όριο του 30% είναι πάλι χαμηλό αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί προβλήματα σε διάφορες περιπτώσεις και χρειάζεται εξαιρέσεις και πλαφόν. Το ζητούμενο είναι ΕΣΟΔΑ-ΕΞΟΔΑ και για μισθωτούς/συνταξιούχους ώστε αυτοί που δεν μπορούν να φοροδιαφύγουν να ελέγχουν όσους το κάνουν. Δηλαδή να υπάρχει ουσιαστικό κίνητρο για την απόδειξη. Και αν δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι για καθολική εφαρμογή ΕΣΟΔΑ-ΕΞΟΔΑ για όλους, τότε στοχευμένες αποδείξεις και όχι π.χ. από super market ή επικοινωνίες. Σε συνδυασμό με κατάργηση αφορολογήτου, οι ηλεκτρονικές αποδείξεις από ελεύθερα επαγγέλματα (π.χ. γιατρούς, δικηγόρους, μηχανικούς, καθηγητές, φροντιστήρια, συνεργεία, τεχνίτες, ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια, ενοίκια, παντοπωλεία, mini-market, περίπτερα, ταξί κλπ) να μειώνουν το φορολογητέο εισόδημα. Έτσι τον φόρο που θα επωφεληθεί ο αγοραστής, θα τον πληρώσει ο πωλητής και τελικώς θα αποδοθούν τα πραγματικά εισοδήματα/κέρδη στον καθένα, για την συνολική φορολόγηση. Και επειδή υπάρχει και το αντικίνητρο του ΦΠΑ, μείωση συντελεστών ή έκπτωση όταν γίνεται με ηλεκτρονική συναλλαγή, ώστε ο ΦΠΑ να είναι λιγότερος από τον συντελεστή φορολόγησης. Και για να μην ενισχυθεί η υπερκατανάλωση, φορολογικά κίνητρα για μακροχρόνια αποταμίευση, μήπως βελτιωθεί και η κατάσταση του συνταξιοδοτικού προβλήματος.