Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;Σχόλιο του χρήστη ptsiaras | 24 Δεκεμβρίου 2009, 10:58
Η ύπαρξη πολυνομίας και η απύθμενη γραφειοκρατία δεν μπορεί να αποκλήσει εντελώς την ανάγκη επίσκεψης σε κάποια απο τις ΔΟΥ. Ωστόσο ένα μέτρο θα ήταν η θέσπιση σοβαρών αντικινήτρων προς τους πολίτες να επισκεφτούν τις ΔΟΥ, για παράδειγμα να γίνεται αυστηρά μόνο κατόπιν ραντεβού, με συμβολικό κόστος πχ 50 ευρό και το ραντεβού να είναι με 2 ή περισσοτέρους αντιπροσώπους ώστε να αποκλειστεί η συναλλαγή και η μικροδιαφθορα και τα μπαξίσια. Πρέπει να υπάρχει ταύτιση των ΔΟΥ με την νέα διοικητική δομή του Καποδίστρια 2 και όχι ΔΟΥ σε κάθε χωρίο. Τέλος, σε κάθε ΔΟΥ να γίνει ένα γραφείο εξυπηρέτησης πολιτών που δεν θα χρειάζεται να πας από όροφο σε όροφο και από υπάλληλο σε υπάλληλο. Είναι αυτονόητο ότι όλες οι πληρωμές, συναλλαγές, βεβαιώσεις και λοιπές ενέργειες που γίνονται ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά να γίνουν υποχρεωτικές. Τέλος ο φορολογούμενος να μην χρειάζεται να προσκομίσει τίποτα άλλο εκτός απο το ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ του και τον αριθμό αστυνομικής ταυτότητας. Όλα τα άλλα μπορούν να τα βρουν και μόνοι τους. Τέλος για υποθέσεις των φορολογούμενων, ερωτήσεις και όλα τα σχετικά θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να ανοίγει ο πολίτης ηλεκτρονικό ερώτημα (ticket) που ο πολίτης θα παρακολουθεί την εξέλιξη του και το κράτος θα δεσμεύεται με συμβόλαιο και ρήτρες/ποινές για την απάντηση σε συγκεκριμένο χρόνο πχ 5 εργάσιμες.