Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ»Άρθρο 07 Τροποποίηση του άρθρου 15 ΚΦΕ σχετικά με τις δαπάνες που αποδεικνύονται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμήςΣχόλιο του χρήστη Ευθύμης Τραγάκης | 8 Νοεμβρίου 2019, 13:22
Για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα. Με το υφιστάμενο καθεστώς: Ενας μισθωτός που έχει εισόδημα 18.000€ ΠΡΟ Φόρου Εισοδήματος οφείλει να κάνει ηλεκτρονικές συναλλαγές 2.200€. Τι ποσοστό όμως επί του ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΥ εισοδήματος είναι αυτό; Ο φόρος εισοδήματος είναι 2.060€. Τέλη κυκλοφορίας, ενοίκια ή/και ΕΝΦΙΑ, δάνεια κλπ παίζουν από 2.000 έως και 10.000€ σε κάποιες περιπτώσεις. Οπότε στο ανωτέρω παράδειγμα το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ διαθέσιμο εισόδημα για να κάνεις ηλεκτρονικές συναλλαγές είναι μεταξύ 5940-13940€. Συνεπώς οι 2.200€ που ζητούνται με το ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ καθεστώς είναι 16-37% του πραγματικού εισοδήματος. Με την αύξηση σε 30% ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ θα ζητούνται ηλεκτρονικές συναλλαγές ύψους 5.400€. Δηλαδή το 39-91%(!!!) του πραγματικού εισοδήματος. Με λίγα λόγια ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ! Από την άλλη, θα τιμωρούνται όσοι αποταμιεύουν και αντί για αποταμιευτές θα αντιμετωπίζονται ως φοροφυγάδες!!! Ασχολίαστο βέβαια και το πλαφόν των 20.000€ που έπεσε από τις 30.000€. Δηλαδή ζητάμε λιγότερες ηλεκτρονικές συναλλαγές από τα υψηλά εισοδήματα και περισσότερες από τα χαμηλά. Γενικά μπάζει από παντού το συγκεκριμένο άρθρο. Θα θεωρούσα ανεκτή μια μικρή αύξηση των απαιτούμενων συναλλαγών της τάξης του 5% (χωρίς καμία μείωση του πλαφόν) αλλά ως εκεί. Αν το υπουργείο λέει πως ήδη πιάνουν το 30% οι φορολογούμενοι, τότε πως θα επιτευχθεί η αύξηση εσόδων που έχουν προϋπολογίσει;