Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ»ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ – Άρθρο 01 – Τροποποίηση άρθρου 4 ΚΦΕ για τη φορολογική κατοικίαΣχόλιο του χρήστη Νίκος Σπ. Φιλίππου ΝΕΟ ΡΕΥΜΑ-ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ THINK TANK | 10 Νοεμβρίου 2019, 18:10
ΠΕΡΙΛΗΨΗ - Φορολογικό νομοσχέδιο, ρύθμιση 120 δόσεων και ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις Γενικά: Όλα τα ληξιπρόθεσμα προς εφορίες περιέχουν επιβαρύνσεις 300-500% και περισσότερες λόγω του προστίμου- τόκου τις περιόδου ελέγχου 2 ή 5% μήνα, δηλ. το εξωφρενικό 24% ή 60% /χρόνο που έχουν εκτοξεύσει τα ληξιπρόθεσμα στα ασύλληπτα ύψη. Μετά ακολουθεί το 0.85%/ μήνα κατά ΚΕΔΕ. Με αυτό τον τρόπο είναι ενσωματωμένες στη λεγόμενη βασική οφειλή της αρχικής βεβαίωσης οι εξωφρενικές προσαυξήσεις. Για τον ΕΦΚΑ είναι 300%! Για την προσέγγιση καταθέσεων και την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας πέραν των ήδη και σωστών εξαγγελιών να αρθούν για 3 χρόνια το πόθεν έσχες για ακίνητα, για ίδρυση ετιρειών και για αυξήσεις κεφαλαίου. Η πολιτεία παιδεύεται σε μια αυτοκαστροφική αντίφαση, να ρυθμίσει ληξιπρόθεσμα που ενσωματώνουν τεράστιες προσαυξήσεις και ταυτόχρονα στραγγαλίζουν επιχειρήσεις, που δεν μπορούν να δουλέψουν από το ανήκουστο στον γνωστό κόσμο τέτοιο βάρος. Φυσικά τα μικρά ποσά, είναι άνευ συζητήσεως. Επικεντρωνόμαστε για το 60-70% των ποσών. Ποια ρύθμιση 120 ή 200 δόσεων θα έχει αποτέλεσμα, όταν η έκπτωση του 10-15% των προσαυξήσεων, απλά μειώνει τις προσαυξήσεις στο 250% ή 450% της αρχικής οφειλής (με ή χωρίς ενσωμάτωση των προσαυξήσεων ελέγχων). Γιαυτό καμιά τέτοια ρύθμιση δεν λύνει το πρόβλημα, απλά μερικά μικρά ποσά διευθετούνται. Αλλά η οικονομία και οι επιχειρήσεις πεθαίνουν, οι καταθέσεις δεν έρχονται! Το επιχείρημα των κακοπληρωτών είναι αδύναμο, αφού το 2012-14 μετά την κρίση υπήρχαν ληξιπρόθεσμα 30-40 δις ή ~20% του ΑΕΠ και σήμερα με την ανελαστική τακτική είναι 120% του ΑΕΠ. Το επιχείρημα που απαντάει στο θεώρημα των κακοπληρωτών είναι: ποιος οφειλέτης είναι διατεθειμένος να πληρώσει προσαυξήσεις 250% ή 450% όσα διαθέσιμα και να υπάρχουν – παρόλο που δεν υπάρχουν. Εξ΄ου το αποτέλεσμα! Το δίλημμα λύνεται με χρεώση τόκου 1-2%/χρόνο σαν ποινή σκόπιμης καθυστέρησης. Ποια επιχείρηση θα δεχτεί να κλείσει ή αναγκάζεται να κλείσει με τέτοιες προσαυξήσεις? Ειδικά προτείνεται: 1) Να διαγραφούν από τις καρτέλες οριζόντια όπως αναφέρει το μνημόνιο 2015 νόμος 4336/15, όλες- όλες οι προσαυξήσεις και των ελέγχων, οι εξωλογιστικοί προσδιορισμοί, πλην πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Να μείνουν μόνο οι αρχικές οφειλές. 2) Μετά όλα τα νέα ποσά να ρυθμιστούν σε δόσεις με νέο επιτόκιο 2% σε 120 δόσεις, χωρίς πλαφόν προς τα κάτω ή προς τα πάνω αφού το επιτόκιο είναι ποσοστιαίο! 3) Εκτιμούμε ότι με αυτόν το τρόπο θα αναπνεύσει η οικονομία, θα συμμορφωθούμε με τους θεσμούς, θα εισπράξουμε σαν χώρα πάνω από 3-5 δις χρόνο που σήμερα καμιά μεσοβέζικη ρύθμιση δεν καταφέρνει, ενώ αντίθετα τα ληξιπρόθεσμα αυξάνονται κατά 10-12 δις €/ χρόνο, που είναι πλήρης απόδειξη της αντίφασης και του βουλιάγματος της οικονομίας. 4) Να μην υπάρχει πλαφόν το 1 εκατ € ως βασική οφειλή. Στις περιπτώσεις αυτές να υπάγονται με την λογική του εξωδικαστικού συμβιβασμού, όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης, λόγω μακρόχρονου παγώματος λογαριασμών, υπέρογκων και μη αντιμετωπίσιμων χρεώσεων. 5) Για το ΕΦΚΑ να μην υπάρχει περιορισμός για τις ρυθμίσεις του ποσού των 20.000 στις περιπτώσεις συνταξιοδοτήσεων. 6) να αρθεί το πόθεν έσχες στα ακίνητα, ίδρυση εταιρειών και αυξήσεις κεφαλαίου. 7) στο εξωδικαστικό συμβιβασμό του ν.4389/16 προτείνεται αν η επιχείρηση δεν έχει κέρδη και πωλήσεις επί Χ έτη να υπάρχει αλγόριθμος που να μην συναρτάται από τον υπολογισμό εκπληστειριάσματος των τραπεζών, αλλά από έναν υπολογισμό στο 5% της αντικειμενικής!